Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نخستین جلسه دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات آقای اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور سابق امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه، خبرنگاران صدا و سیما و تعدادی از شهروندان در شعبه اول دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در پی برگزاری دادگاه اسفندیار رحیم مشایی خبرگزاری صدا و سیما با انتشار گزارش و فیلم از تشکیل دادگاه امروز آورده است، این جلسه که قرار بود راس ساعت ۹ صبح آغاز شود به جهت امتناع متهم از حضور در جلسه و تاخیر وی و عزل وکلای خویش که با هدف عدم برگزاری دادگاه انجام شده بود در نهایت با بیش از دو ساعت تاخیر ساعت ۱۱:۳۰ با حضور متهم و اعلام رسمیت جلسه از سوی رئیس دادگاه و تذکرات قانونی ایشان درخصوص ضوابط و مقررات دادگاه علنی آغاز و سپس کیفرخواست ۱۴ صفحه‌ای صادره از دادسرای عمومی و انقلاب تهران درخصوص اتهامات متعدد متهم توسط منشی شعبه قرائت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از حضور متهم در جلسه علنی دادگاه و قرائت بخشی از کیفرخواست، متهم با هدف اخلال در جلسه دادرسی و به تعطیلی کشاندن دادگاه و با اعلام اینکه قصد شرکت در جلسه دادگاه را نداشته و از مفاد کیفرخواست بی اطلاع است و با بیان مطالب غیر مرتبط با موارد اتهامی و با فضاسازی و اعمال و رفتار غیرمتعارف تلاش کرد روند رسیدگی را تحت تاثیر خود قرار دهد که با متانت، صلابت و قانونمندی رئیس دادگاه، جلسه به مدت حدود دو ساعت ادامه پیدا کرد.

رئیس دادگاه در پاسخ ادعای متهم مبنی بر بی اطلاعی از مفاد کیفرخواست اظهار داشت: اولاً: جنابعالی و وکلای شما در محل دفتر دادگاه کیفرخواست را قبلا مطالعه کرده اید که مراتب صورتجلسه شده است، ثانیاً: دادگاه با اعلام تنفس تا وقت بعدی دادگاه که هفته آینده برگزار خواهد شد، مجدداً و بار دیگر فرصت مطالعه کیفرخواست و تدارک دفاع را فراهم می‌کند و در این مدت متهم اجازه ملاقات با وکلای انتخابی خویش را خواهد داشت و با اعلام تنفس ادامه جلسه به هفته آینده موکول شد.

زمان برگزاری جلسه بعدی توسط دادگاه انقلاب اسلامی تهران اطلاع رسانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگاه کیفرخواست متهم رحیم مشایی دادگاه انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «نواف سلام» رییس دادگاه بین‌المللی کیفری نتیجه بررسی شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را اعلام کرد.

رییس دادگاه کیفری بین‌المللی بیان کرد: این دادگاه اختیارات و صلاحیت لازم برای اعمال تدابیر موقت در خصوص صادرات سلاح از سوی آلمان به اسراییل را ندارد.

وی تاکید کرد: شرایط برای اعمال تدابیر موقت بر اساس دادخواست نیکاراگوئه مهیا نیست. شرایطی که به دلیل آن، موضوع مطرح شده برای اعمال تدابیر حمایتی موقت کافی نیست.

رییس دادگاه کیفری بین‌المللی افزود: این دادگاه از شرایط زندگی فاجعه‌بار در غزه نگران است. تمامی طرف‌ها ملزم به عدم نقض قوانین مرتبط با نسل‌کشی جمعی هستند.

گفتنی است دوشنبه بیستم فروردین‌ماه گذشته نیکاراگوئه از دیوان بین المللی دادگستری خواست تا با صدور حکمی از آلمان بخواهد ضمن توقف حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی، از تصمیمش مبنی بر توقف کمک مالی به آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) منصرف شود.

نیکاراگوئه در جلسات دیوان بین المللی کیفری که به مدت دو روز در شهر لاهه هلند برگزار شد، درخواست اتخاذ «تدابیر فوری و اضطراری» را به عنوان بخشی از یک پرونده گسترده‌تر مطرح کرده است که برلین را به نقض کنوانسیون نسل‌کشی و قوانین جنگ در حمایت از رژیم صهیونیستی در تجاوز به نوار غزه متهم می‌کند.

تیم حقوقی نیکاراگوئه در دیوان بین المللی کیفری تاکید کرد که آلمان از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در نسل‌کشی فلسطینیان ساکن این باریکه مشارکت داشته و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

کد خبر 6093473

دیگر خبرها

  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های تهران
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد | جلسه در دفتر تاج؛ به زودی
  • تصاویر تازه دفتر رهبر انقلاب از حمله به اسرائیل
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • فیلم/ در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد