Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@02:22:15 GMT

۱۰ شهر زیبا و دیدنی تونس

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۱۱۰۰۷

۱۰ شهر زیبا و دیدنی تونس

کشور تونس به شهرهای فوق العاده اش که نزدیک به شهرهای قدیمی ساخته شده اند، مناره های زیبا و بلند در سراسر آن ها دیده می شوند و چشم اندازی رو به دریای مدیترانه دارند شهرت دارد. می توانید برخی از برترین نمونه های معماری از اولین سال های بعد از اسلام را در مساجد و آیه های قرآنی که با خط عربی بر روی برخی اماکن تاریخی نوشته شده اند مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکان هایی مانند دوگا و غار الملح دارای خرابه های زیبا از سال های دور هستند و می توان ساعت های زیادی را برای جست و جو در آنان اختصاص داد.


قیروان | Kairouan

در سال پنجاه هجری قمری اولین کاروان خراسانیان ایرانی وارد آفریقیه شدند و بعدها شهر تاریخی قیروان که همان کاروان است را احداث کردند. از آن زمان، بیش از هشتصد کلمه فارسی معرب در زبان عربی و لهجه تونسی وارد شد که از جمله آن‌ ها دینار و شیرین و شیراز و دیوان و برید و مانند آن‌ ها می باشد. قیروان اولین شهری است که اعراب مسلمان در سال ۶۷۰ میلادی در مغرب عربی فتح کردند و در واقع دروازه ورود مسلمانان به شمال آفریقا بوده است. کل شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

الحمامات | Hammamet

یکی از زیباترین شهرهای تونس الحمامات است، مکانی شگفت انگیز در میان کوه های شبه جزیره کپ بون که توجه گردشگران زیادی را به خود معطوف ساخته است. ساحل ماسه ای و زیبای آن در کنار مدینه (شهر قدیمی) که به خوبی مورد حفاظت قرار گرفته اصلی ترین جاذبه های الحمامات است. این شهر گذشته پر فرازی را پشت سر گذاشته است و در بازه های زمانی مختلف حکومت فنقی ها، رومی ها، اسپانیایی ها، ترک ها و فرانسوی ها را دیده است که می توان میراث هر یک از آن ها را در شهر مشاهده کرد.


صفاقس | Sfax

شهر صفاقس بر روی بازمانده های دو شهر باستانی رومی در سواحل شرقی احداث شده و یکی از زیباترین شهرهای تونس می باشد. شهر صفاقس مرکز پرورش زیتون است و محصولات کشت شده در آن به سراسر مدیترانه صادر می شود. جمعیت این شهر در سرشماری سال ۲۰۰۴ میلادی بیش از ۲۵۰۰۰۰ نفر بوده‌است. شهر برای سال های متمادی محل مبارزخ با اهالی نرماندی از سیسیلی و اسپانیایی ها بود و بعد ها به پایگاه دزدان دریایی تبدیل شد.

دوگا | Dougga

هیچ کس را پیدا نمی کنید که در این مورد از زیباترین شهرهای تونس زندگی کند در واقع می توان گفت که دوگا شهری مخروبه است. شهر باستانی رومی ها که به گفته یونسکو سالم ترین شهر آن ها در شمال آفریقا است. حمام، تئاتر رومی، معماری زیبا، کاخ ها و ساختمان ها و سایر آثاری که از آن دوره به جای مانده است و از مشهورترین آثار معماری تونس به شمار می رود.

سوسه | Sousse

سوسه شهری بندری و سومین شهر بزرگ است که به عنوان مروارید سواحل تونس شناخته می شود و توسط کاشف فینیقی کشف شده است. این شهر به دلیل دارا بودن سواحل اعجاب انگیز، آب و هوای مناسب، وجود هتل ها و رستوران های متعدد تبدیل به یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری تونس شده است. سوسه در خلیج الحمامات قرار دارد و شهر قدیمی آن به نام مدینه در میراث جهانی یونسگو به ثبت رسیده است مقصد محبوب فیلم سازان بزرگ جهان است. جالب است بدانید یک قسمت از سری فیلم های ایندیانا جنز این جا فیلم برداری شده است.


حومه السوق | Houmt Souk

حومه السوق شهر اصلی در سواحل جنوب شرقی جزیره جربه است. برخی معتقد هستند که جزیره Lotus-Eaters که در کتاب اودیسه و ملوانان از آن نام برده شده است در واقع همین جا است. شهر و جزیره علی رغم اینکه به زبان فرانسه یا عربی صحبت کنند یکی از نادر به جا مانده ها برای آشنایی با فرهنگ بربرها است.

سیدی بوسعید | Sidi Bou Said

سیدی بو سعید که در قبل به جبل المنار یا جبل المرسی معروف بود پس از فتح اسلام در تونس شهر جبل المرسی به دست شخصی به نام ابو سعید الباجی شهرسازی می شود و شهر کنونی سیدی بو سعید را به وجود می آورد که به احترام او این نام روی شهر قرار گرفت. دهکده آبی رنگی که یکی از زیباترین شهرهای تونس به شمار می رود. فاصله آن تا پایتخت تنها ۲۰ کیلومتر است و ویژگی منحصر به فرد آن قرار گرفتن کوه در کنار دریا است.

مطماطه | Matmata

این شهر در حفره بزرگی در زمین ساخته شده و اطراف آن را غارهایی فراگرفته است که ساکنان این شهر از آن به عنوان اتاق ‌هایی برای استراحت و برآوردن دیگر نیازهای معیشتی خود استفاده می ‌کردند. همچنین خانه ‌های این شهر زیر زمینی توسط تونل ‌ها به هم متصل می ‌شوند. با وجود پایداری این خانه ها در برابر عوامل و فرسایش زمانی شمار ساکنان شهر مشهور مطماطه در دهه های اخیر کاهش یافته است.


غار الملح | Ghar Al Milh

گاهی اوقات نیز به عنوان پورتو فارینا شناخته می شود، غار الملل در ساحل شمالی واقع در حوالی دریاچه قرار دارد. در واقع این مورد از زیباترین شهرهای تونس همانند رازی از گردشگران پنهان مانده است. بندری که زمانی یکی از اصلی ترین ها در تونس و بیزانس بود. در قرن ۱۷ میلادی دزدان دریایی بربر در آن زندگی می کردند تا این که در سال ۱۶۵۵ یک ناوگان انگلیسی سراسر آن را با خاک یکسان کرد.

تونس قدیم | Old Tunis

مدینه یا شهر قدیمی تونس را نمی توان در لیست زیباترین شهرهای تونس قرار نداد. در حالی که جاذبه های دیدنی مدرن زیادی از جمله ساختمان کلنی فرانسوی ها در پایتخت وجود دارد اما شهر قدیمی هم دیدنی های مخصوص به خود را دارد. وسعت این مجموعه باستانی ۲۸۰ هکتار است و در آن بیش از ۹۰۰ سازه بزرگ که بین قرن های ۱۲ تا ۱۶ ساخته شده اند به چشم می خورد. یعنی زمانی که تونس مرکز پیشرو در ثروت و آموزش در دنیای اسلام بود. منبع:مجله گردشگری الی گشت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جهانگردی تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این قورباغه‌های زیبا، سمی‌ترین موجود جهان هستند (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف و ضبط ۱۳۰ قورباغه سمی در فرودگاه (فیلم) لحظه حیرت انگیز شکار قورباغه توسط مار چمنی (فیلم) شکار باورنکردنی یک پرنده توسط قورباغه (فیلم)

دیگر خبرها

  • تصاویر | طبیعت زیبا و بهاری هورامان
  • آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه (فیلم)
  • آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه + فیلم
  • نکونام ذوق‌زده از روز زیبا: تشکر می‌کنم
  • (ویدئو) رنگین کمان زیبا در آسمان تهران
  • مسجد کبود تبریز؛ معماری زیبا و تاریخی ایران
  • این قورباغه‌های زیبا، سمی‌ترین موجود جهان هستند (فیلم)
  • غروب زیبا از فراز ییلاق سوباتان، رو به دریای خزر
  • غریوب زیبا از فراز ییلاق سوباتان، رو به دریای خزر
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر