Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین ظریف منش با بیان اینکه علمای شیعه و اهل سنت بالاتفاق بر واقعیت غدیر صحه گذاشته اند، گفت: غدیر عامل مهمی برای وحدت است لذا ضرورت دارد تا با پاسخگویی به شبهات، مانع تحریف این واقعیت وحدت آفرین شویم.

حسین ظریف منش، مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه پرداختن به مساله غدیر می تواند عامل مهمی در ایجاد وحدت میان مسلمانان باشد، گفت: علت این امر در اتفاق نظر شیعه و سنی در مورد واقعه غدیر است، هیچ حدیثی را نداریم که این گونه در مورد صحت آن تاکید شده باشد اما در مورد غدیر راویان شیعه و سنی بالاتفاق روی آن صحه گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که در چنین روزی امیرالمومنین علی(ع) به عنوان «ولی» انتخاب شد، امام علی(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مورد محبت جهان اسلام هستند. حضرت امیر(ع) کسی بود که در صدر اسلام پیشتاز و پرچم دار بود و فداکاری های بسیار کرد. آیه مباهله تاکید بسزایی بر جایگاه حضرت امیر(ع) دارد به گونه ای که در آیه مباهله پیامبر(ص) علی(ع) را جان خود معرفی می کند.

 

ظریف منش با بیان اینکه ما سر بحث مفهوم ولایت اختلافات کمی با اهل نت داریم، تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که این ولایت فقط دوستی نیست بلکه به معنای سرپرستی است، ولایت هدایت جامعه و ولایت ادامه سیاست پیامبر عظم الشان اسلام(ص) است، خداوند بشریت را بعد از خاتم الانبیاء(ص) به خود وا نگذاشت بلکه برای ادامه نبوت، در چهره و قالب امامت، طریق هدایت بشر را مشخص کرد.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر در ادامه بیان کرد: اگر جز این بود، معنا نداشت که در یک روز با گرمای طاقت فرسا در محیطی که ظاهرا پیامبر(ص) می خواست در تاریخ به عنوان یک شاخص باقی ماند، مردم را جمع کند و سخن بگوید، حضرت(ص) در پی آیه ای که از سوی خداوند نازل شد، چنین کرد، خداوند فرمود اگر ابلاغ نکنی رسالت تو ناتمام می ماند، بنابراین، عید غدیر روز اعلام ولایت امیرالمومنین امام علی(ع) معرفی شد.

 

ظریف منش در بخش دیگری از مباحث خود در مورد وظیفه امروز مسلمانان برای مقابله با شبهات غدیر، تاکید کرد: این شبهه افکنی ها همواره در طول تاریخ اسلام وجود داشته است، دستگاه هایی بودند که شبهه پراکنی می کردند، مطالبی را جمع کرده و شبهه درست یا واقعیات را تحریف می کردند ولی با این وجود بارها پاسخ این شبهات از سوی علمای ثقه داده شده است.

 

وی اضافه کرد: برای مثال طی چندین قرن می گفتند «عبداله بن سبا» شیعه را ایجاد کرد، علامه عسگری طی کتابی با عنوان «صد و پنجاه صحابی ساختگی»  روشنگری و تبیین مساله ای را در این مورد انجام داد که اصلا چنین شخصی وجود خارجی نداشته است.

 

ظریف منش تاکید کرد: بنابراین، پاسخ شبهات همواره از سوی علما داده شده است ولی امروز این شبهات با رنگ و لعاب جدیدی مطرح می شود که جا دارد اندیشمندان ما کارهای پژوهشی در این مورد انجام داده و بازنویسی بر پاسخ هایی که تاکنون ارایه شده، انجام دهند.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا بنیاد بین المللی غدیر، کارگاه غدیرشناسی را در سراسر کشور برپا کرده است که در این کارگاه ها برخی شبهات بویژه آنها که در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی مطرح اند، پاسخ داده می شود. اگرچه اما نیاز داریم برای حضور اثرگذارتر از همکاری دیگر نهادها و سازمان ها نیز بهره مند شویم.

 

 

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت عید قربان مجلس بازی های آسیایی ۲۰۱۸ مسجد غدیر اردبیل نان مهدویت دولت وحدت مسلمین پاسخ گویی به شبهات عید غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت شگفت انگیز و هنر عکاس در ثبت تصاویر از یک سرخرطومی

عصر ایران - در این تصاویر، پرتره‌ای از یک سوسک سرخرطومی را مشاهده می‌کنید. می‌توان به وضوح جزئیات ظریف آناتومی این حشره، از جمله منقار بلند و باریک، شاخک‌های ظریف، و چشم‌های مرکب آن را مشاهده کرد. رنگ‌های گرم و دلنشین این سوسک، در کنار فرم خاص بدن آن، حسی از طراوت و سرزندگی را به بیننده القا می‌کند.

عکاسی ماکرو از حشرات، فرصتی بی‌نظیر برای کشف دنیای شگفت‌انگیز این موجودات ظریف و شکننده فراهم می‌کند. با ثبت لحظات ناب و گذرا در دنیای حشرات، می‌توانیم درک عمیق‌تری از این موجودات شگفت‌انگیز و نقش آنها در اکوسیستم پیدا کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کیفیت شگفت انگیز و هنر عکاس در ثبت تصاویر از یک سرخرطومی
  • اما و اگرهای قانون سربازی؛ پاسخ به شبهات اصلی خانواده‌ها
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • امام صادق (ع) مبانی درست اسلام را دقیق تبیین کرد