Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خرداد: نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که وزارت اقتصاد مسئولیت تنظیم سیاست‌های اقتصادی و مالی را برعهده دارد، گفت: وزیر اقتصاد نخ تسبیحی است که باید اعضای تیم اقتصاد را به هم مرتبط کند.
شادمهر کاظم‌زاده در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی استیضاح وزیر اقتصاد به عنوان موافق استیضاح گفت: کشور ما در معرض یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طراحان و سیاست‌گذاران در آمریکا نقشه‌های جدیدی را طراحی می‌کنند و ستاد اقدام به تحریم شکل می‌دهند، اما در مقابل اتاق جنگ اقتصادی آمریکا اتاق جنگ اقتصادی ما چه می‌کند و پاتک‌های اقتصادی ما چه بوده است؟ آیا غیر از این است که به ذخائر کشور چوب حراج زده شده است؟
وی با طرح این سوال که ذخائر ارزی چه‌طور توزیع شده و کاهش دستوری نرخ سود بانکی و افزایش نقدینگی چه تاثیری بر اقتصاد داشته، اظهار کرد: اتاق جنگ اقتصادی نیازمند افراد متخصص، باهوش و کوشاست که ساختارهای جدید را بشناسند.
کاظم‌زاده با بیان این‌که افزایش فقر آسیب‌های اعتقادی را هم به دنبال دارد، ادامه داد: زمانی که آقای کرباسیان وزارت را تحویل گرفتند برنامه خوبی ارائه کردند، اما در این یکسال چه گذشت؟ آیا آنچه حاصل شد آرامش اقتصادی بود یا تلاطم اقتصادی؟ من زبان مردم هستم. شما چه کردید؟
نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: وزارت اقتصاد مسئول تنظیم سیاست‌های اقتصادی و مالی و هماهنگی آنهاست و وزیر اقتصاد نخ تسبیحی است که باید اعضای تیم اقتصادی را به هم مرتبط و منسجم کند. در این شرایط و با وجود حجم نقدینگی فراوان مردم به دنبال جایی مطمئن برای سرمایه‌گذاری هستند. باید جوابی برای آنها پیدا کنیم.
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: نوسانات و التهابات ارزی در حالی اتفاق می‌افتد که کشور ما از ظرفیت‌ها و امکانات اقتصادی سرشار برخوردار است و این شرایط با وجود امکانات و ثروت ملی قابل توجیه نیست.
کاظم‌زاده عدم رعایت شایسته‌سالاری، بی‌توجهی به سیاست‌های کلان و عدم استفاده از نخبگان جوان را از نقاط ضعف وزارت اقتصاد عنوان و خاطر نشان کرد: می‌گویند دولت می‌خواهد هزینه تغییر در مدیریت اقتصادی را از طریق مجلس بپردازد. به فرض صحت چه اشکالی دارد این هزینه را بدهد؟ می‌گویند وزیر اقتصاد در حوزه اقتصادی نیز تیم‌ساز نیست به فرض صحت ما وزیر بی‌اختیار نمی‌خواهیم. ما استیضاح برگ آخر اعمال نظارت مجلس شورای اسلامی می‌دانیم.
وی در پایان گفت: چرا جوانان برای دریافت وام کم بهره نزدیک دو سال باید بدوند و بتوانند حداقل سرمایه را فراهم کنند و چرا دقیقا در این شرایط وزیر مصاحبه می‌کند و می‌گوید اوضاع اقتصادی خوب است؟ منبع: ایسنا برچسب ها: شادمهر کاظم زاده ، استیضاح کرباسیان ، مجلس ، استیضاح

منبع: خرداد

کلیدواژه: استیضاح کرباسیان مجلس استیضاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۶۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به جنگ تمام عیار اقتصادی استکبار جهانی با فشار و تحریم اقتصادی، کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام جواد جعفری شامگاه _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش روز کارگر، اظهار کرد: برخلاف نگاه لیبرالیسم غرب که نگاه ابزاری به کارگران دارد، دین اسلام نگاه والایی به کارگران دارد که مصداق آن احادیث نقل شده از پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت (ع) است که فرموده‌اند کار در جامعه اسلامی یک افتخار و منشأ عزت است.

وی با اشاره به سخنان گهربار رهبری که اگر حال کارگران جامعه خوب باشد حال جامعه هم خوب خواهد شد، افزود: کارگران قشر زحمتکشی هستند که به چرخه اقتصاد کشور کمک می‌کند.

حجت الاسلام جعفری خطاب به مسئولان خواستار رسیدگی به امورات کارگران شد و گفت: کارگران با جهاد اقتصادی خود ایران را در اوج اقتدار نگه داشته است.

منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: کارگران جامعه و خانواده‌های آنان برای کشور عزیز هستند و برخلاف نگاه لیبرالیسم غرب که نگاه ابزاری به کارگران دارد در دین اسلام نگاه والایی به کارگران وجود دارد که مصداق آن احادیث نقل شده از پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت (ع) است که فرموده‌اند کار در جامعه اسلامی یک افتخار و منشأ عزت است از این‌رو در فرهنگ اسلامی کارگر یک جایگاه خاص دارد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری ادامه داد: امید می‌رود این برنامه‌ها بهانه‌ای برای تقدیر از جامعه کارگری، طرح مشکلات این قشر و فتح بابی برای حل این مشکلات باشد و کارگران نیز با مجاهدت در عرصه اقتصادی روز به روز به قدرت اقتصادی کشور اضافه کنند.

صدای کارگران در مجلس خواهم بود

نبی اله محمدی کاندیدای مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مجلس خانه تمامی اقشار جامعه من جمله کارگران است و نماینده‌ای از جنس مردم می‌خواهد نه اینکه به احزاب تمامیت خواه و انحصارطلب یا گرایش به دولتی‌ها داشته باشد.

کاندیدای مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم با بیان این مطلب در همایش بزرگ جامعه کارگری، اظهار کرد: امروز امنیت شغلی کارگران اغلب زیر سوال است که اگر از سوی مردم به مجلس راه یابم، قطعاً وظیفه دارم حقوق کارگران را پیگیری نمایم.

کد خبر 750252

دیگر خبرها

  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • سوخت و بیمه لنج‌داران باید پیگیری شود
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد