Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حجت الاسلام حمید رضا حنان در جلسه ی شورای اداری این اداره که که صبح امروز و با حضور معاونین ، روسای ادارات و حوزه های ستادی و روسای ادارات تابعه برگزار شد ، گفت : در راستای تمرکز زدایی از فعالیت های فرهنگی و هنری استان و ایجاد عدالت فرهنگی ، اجرای تفاهم نامه های منعقد شده با معاونت های وزارت به تناوب و بنا بر ظرفیت و امکانات به شهرستان های استان واگذار خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید بر تشکیل منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی

وی در ادامه به لزوم تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی به صورت منظم در شهرستان های استان تاکید کرد و افزود :ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان های استان به عنوان دبیر این شورا موظف هستند تا با تشکیل اتاق فکر و بهره مندی از ظرفیت اندیشمندان و صاحبنظران حوزه های مختلف ، علاوه بر بالاتر بردن کیفیت موضوعات و دستورکارهای جلسات ، خلاصه مذاکرات ، مصوبات و فعالیت های صورت گرفته را به دبیرخانه ی شورا در استان ارائه دهند تا این شورا در سطح استان با وحدت رویه ی بیشتری به کار خود ادامه دهد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان سپس از تشکیل اتاق های فکر فرهنگی مختلف در مرکز استان خبر داد و گفت : بنا سیاست های وزارت به زودی چهار اتاق فکر با موضوعات فرهنگ و فناوری ، فرهنگ و اقتصاد ، فرهنگ و دین و فرهنگ و جامعه در مرکز استان و با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تشکیل خواهد شد تا ضمن دعوت از صاحبنظران این حوزه ها ، نسبت به تدوین برنامه ها ، راهکارها و موضوعات فرهنگی و هنری اقدام شود .

حجت الاسلام حنان در تشریح این موضوع ، گفت : با توجه به گسترش فناوری های مختلف در سطح جهان و حضور پر رنگ این فناوری ها در زندگی فردی و اجتماعی نیاز است رابطه ی بین فرهنگ و فناوری تقویت شده تا از این راه بتوان فناوری های روز را به خدمت نیازهای فرهنگی جامعه در آورد .

اقتصاد فرهنگ و هنر بسیار پردرآمد است

وی در ادامه به تبیین موضوع اقتصاد فرهنگ و هنر پرداخت و گفت : امروزه اقتصاد فرهنگ و هنر در بسیاری از کشور های جهان بسیار پر درآمد است و مورد استقبال قرار می گیرد و نیاز است در کشور ما نیز نسبت به تقویت آن اقدام شود که تشکیل این اتاق فکر یکی از راهکارهای آن به حساب می آید و می تواند به عنوان نمونه با ایجاد با ایجاد بازارچه های اقتصادی ، عرضه ی محصولات فرهنگی و هنری را تسهیل کند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس به رابطه ی تنگاتنگ دین و فرهنگ اشاره کرد و اظهار داشت : دین و فرهنگ از ابتدا با هم قرابت داشته اند و یکی از اهداف تشکیل اتاق فکر فرهنگ و دین ، شکل گیری اندیشه ی تلفیقی فرهنگ دینی و ملی است و از آنجا که کشور ما از زیر ساخت های قوی فرهنگ دینی و فرهنگ ملی برخوردا است ، باید با نگاهی علمی به فکر نزدیکی بیشتر این دو حوزه با هم بود و این بهترین و مطمئن ترین راهکار برای مقابله با تهاجمات فرهنگی است .

حنان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع غنی سازی برنامه های فرهنگی و هنری پرداخت و گفت : در تدوین برنامه های فرهنگی و هنری باید از تکرار دوری کرد و با بهره مندی از طرح های نو و خلاقانه نسبت به اجرای برنامه های تازه در راستای نیازمندی های فرهنگی و هنری اقدام شود .

گفتگو از مهمترین راهکارهای حل مشکلات است

وی در ادامه با تاکید بر لزوم شکل گیری گفتگوی فرهنگی در سطح استان ، گفت : گفتگو یکی از مهمترین راهکارهای حل مشکلات و موضوعات امروز کشور است که هم سیره ی اهل بیت بوده و هم بارها مورد تاکید قرآن قرار گرفته و از همین روی لازم است زمینه ی گفتگوی اهالی فرهنگ با خود و فعالان سایر حوزه ها از جمله اهالی هنر فراهم شود زیرا موضوع فرهنگ در حوزه ی اندیشه است و هنر ناظر به خلاقیت ست و نیاز است این دو حوزه بیش از پیش به هم نزدیک شوند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در پایان سخنان خود از ایجاد شرکت های دانش بنیان فرهنگی و هنری در سطح استان خبر داد و تصریح کرد : یکی از راهکارهای تحقق شعار سال ، بالا بردن کیفیت کالای ایرانی است که شرکت های دانش بنیان می توانند در این زمینه به خوبی عمل کنند و در این راستا نیاز است شرکت های دانش بنیان فرهنگی و هنری در استان ایجاد شده تا با تولید فکر و محصولات فرهنگی و هنری با کیفیت و با محوریت دانش و علم هم زمینه ی رفع کاستی ها و نواقص ایجاد شود و هم زمینه ی اشتغال زایی در حوزه ی فرهنگ و هنر فراهم آید .

 

 

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت درآمد دین فرهنگ و هنر قرآن مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد

بر اساس قانون تامین مالی تولید و زیرساختها دستگاه‌ها مکلفند هر سه ماه یکبار داده‌های این سامانه را به روز بکنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را دائماً معرفی بکنند و این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگرازی تسنیم، در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی با مسئله معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در داخل مواجه هستیم. در این قانون تامین مالی تولید و زیرساختها   سازمان سرمایه‌گذاری با همکاری استان‌ها و دستگاه‌های مختلف مکلف شده است که یک سامانه‌ای  برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد بکند.

بر این اساس دستگاه‌ها مکلفند هر سه ماه یکبار داده‌های این سامانه را به روز بکنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را دائماً معرفی بکنند  و به صورت رایگان در اختیار متقاضیان  قرار بگیرد.

بر اساس احکام مندرج در این قانون استان‌ها را و دستگاه‌ها را بسته به اینکه برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری چه میزان  تلاش می‌کنند  رتبه بندی خواهند شد.

شرکتهای واسطه قانونی شدند

طبق اعلام معاون وزیر اقتصاد،  این موارد  به تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی درقالب  یک کارگزاری  تبدیل میشود. بر این اساس برای معرفی فرصت‌ها، آوردن سرمایه خارجی و سهم بری از سرمایه‌گذاری یک سازوکار  قانونی خواهیم داشت که  این موارد تسهیل گری را به رسمیت می‌شناسیم.

بر این مبنا شرکتهایی ثبت می‌شوند  با این کار کرد که میرود سرمایه‌گذار پیدا می‌کند، این شرکتها  سرمایه گذار خارجی را به یکی از فرصت‌های  سرمایه پذیر در استانها متصل خواهند کرد.

خودش هم سهم بری خواهد داشت یا در جریان درآمدی آن سرمایه‌گذاری که اتفاق می‌افتد یا اساسا از همان اول یک قراردادی با سرمایه گذار خارجی دارد و ازش مبالغ را دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان جز سه استان برتر کشوراست
  • دهقانی: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند
  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد است 
  • رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش
  • هنری که لاکچری شده!
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد