Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:57:37 GMT

رییس صداوسیما برای بسیج سنگ تمام گذاشت

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۲۳۹۸۱

رییس صداوسیما برای بسیج سنگ تمام گذاشت

مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز بسیج صداوسیما برگزار شد و علی فروغی پس از انتصاب در سمت مدیر شبکه سه سیما، سکان مرکز بسیج صداوسیما را به محمد مهدی رحمتی داد.

به گزارش ایسنا، مراسم تودیع علی فروغی ـ رییس سابق بسیج صداوسیما ـ و معارفه محمد مهدی رحمتی ـ رییس جدید مرکز بسیج صداوسیما ـ صبح امروز (یکشنبه، چهارم شهریورماه) با حضور رمضانعلی موسوی مقدم (قائم مقام صداوسیما)، رهبری‌فر (رییس حراست صداوسیما)، رضوان شهری (مسوول دفتر بسیج در نهاد رهبری) و جمعی از مدیران تلویزیون از جمله محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، مهدی سالم مدیر شبکه امید و محمد سرشار مدیر شبکه کودک و برخی دیگر از اهالی صداوسیما  و مرکز بسیج، در سالن رضوان مرکز بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم رضوان‌شهری، مسوول دفتر بسیج در نهاد رهبری، در سخنانی اظهار کرد:‌ خدا را شاکریم که بسیج در صداوسیما توانسته جلوه‌ای از خود نشان دهد که همه اعتمادها را به سوی خود جلب کند. خدارا شاکریم که بسیج در همه عرصه‌ها توانسته به کمال بالاتری برسد و جایگاه واقعی‌اش ترسیم شود. تلاش‌های اعضای بسیج به حدی است که رییس سازمان صداوسیما به فرهنگ مترقی بسیج اعتماد می‌کند و یکی از پربیننده‌ترین و مهمترین شبکه‌هایش را در اختیار بسیجیان قرار می‌دهد. اینکه آقای علی فروغی به شبکه سه سیما رفته است، نگاه گویای رییس سازمان صداوسیما به بسیج است.

مسوول دفتر بسیج در نهاد رهبری با اشاره به عملکرد فروغی در زمانی که رییس مرکز بسیج سازمان صداوسیما بود، گفت: فروغی در حوزه انیمیشن، ساختار و تولید توانست کارهای بزرگی انجام دهد. حتی در بحث انسجام بسیج سازمان صداوسیما اقدامات شایسته‌ای انجام داد تا جایگاه بسیج را بالاتر ببرد. امیدواریم شاهد گسترش بسیج در صداوسیما باشیم.

در ادامه این مراسم علی فروغی، مدیر شبکه سه سیما در سخنانی اظهار کرد: ما کار خاصی در این دوره نکردیم. رسم بر این است که دستاوردها را بگوییم و من خیلی کاری نکردم که گزارش بدهم و بابت کم کاری‌ها و قصورها شرمنده‌ام.

وی ضمن تشکر از بسیجیان سازمان صداوسیما گفت: هم صداوسیما و هم بسیج و سپاه دو نقطه اتصال بازوی مقام معظم رهبری هستند؛ ظرفیتی که در بسیج صداوسیما فراهم است. از طرفی آقای علی‌عسکری این فرصت را بر ما تمام کرده و چیزی نبوده است که ما از ایشان بخواهیم که بتوانند و انجام ندهند. دکتر علی‌عسکری نسبت به بسیج سنگ تمام گذاشتند؛ البته ما هیچ ارتباط خانوادگی و فامیلی با ایشان نداشتیم، همه فکر می‌کردند ما نسبت خانوادگی با ایشان داریم.

فروغی در ادامه سخنانش با بیان اینکه نگاه علی‌عسکری به بسیج صداوسیما نگاه راهبردی است از حمایت‌های سردار جعفری و سردار نقدی قدردانی کرد و با اشاره به بودجه بسیج گفت:‌ سهم دریافتی بودجه بسیج نسبت به مجموعه‌های فرهنگی در سال گذشته بیشتر بوده و این حاکی از نگاه حمایتی است.

او گفت: خوشحالم از اینکه برادر بهتری از من به مرکز بسیج صداوسیما آمده است. ایشان نسبت به بچه‌های انقلابی داخل سازمان اشراف بیشتری دارند و متدین‌تر و کاردان‌تر هستند.

نادر طالب‌زاده که به این مراسم دعوت شده بود، ضمن عذرخواهی از حاضران برای حاضر نشدنش، در تماس تلفنی انتصاب رییس جدید مرکز بسیج صداوسیما را تبریک گفت و از تلاش‌های علی فروغی قدردانی کرد.

طالب‌زاده در جملاتی گفت: مرکز بسیج مرکز ابتکاری سازمان صداوسیما است که باید شجاع باشد. این مرکز بدون هیچ ادعایی از انقلاب دفاع می‌کند. آرزو دارم دوستان موفق باشند.

سردار محمدحسین سپهر، جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز در سخنانی ضمن قدردانی از ریاست سازمان صداوسیما به واسطه نگاه بنیادی و حمایتی به مجموعه بسیج گفت: ما جز حمایت و پشتیبانی و نگاه بسیار ارزشمند نسبت به بسیج، از مدیران صداوسیما چیزی ندیدیم. آقای علی‌عسکری خودشان سابقه مجاهدت در کار بسیج داشته‌اند و به نقش بسیج واقفند. عمق‌بخشی به انقلاب کار ما و کار شما صداوسیمایی‌هاست. دفاع از آرمان‌های انقلاب، کار و راهبرد ماست. شتاب دادن به حرکت تعاملی انقلاب جزو هدف‌های کلان سازمان صداوسیما و بسیج است.

او ادامه داد: سازمان صداوسیما قدرتمندترین و فراگیرترین رسانه و دانشگاه عمومی است که رسالت‌های بزرگی را برای تداوم انقلاب دارد. بسیج هم نقش ساخت امت اسلامی را بر عهده دارد و این بار بدون روحیه انقلابی به مقصد نمی‌رسد. امروز بسیج در مجموعه نهادهای انقلابی و دستگاه‌های حاکمیتی حضور دارد، هر چند نقش شخصیت‌های سنتی کمرنگ شده است که باید برای تداوم راه انقلاب پررنگ‌تر شود، بسیج سخت‌ترین راه را در صداوسیما انجام می‌دهد و نسبت به پیاده‌سازی رسالت و وظیفه ذاتی که دارد باید کمک جهادی کند. صداوسیما باید این نقش را تقویت و باور کند. اینکه تفکر بسیجی کجا و چگونه تحریم‌ها را دور زد. بسیج نوآوری و خلاقیت داشته و گره‌ها را باز کرده است.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین همچنین با اشاره به عملکرد سازمان بسیج گفت: در حال حاضر بسیج ۷۴۰ کانون علمی و ۳۵۰ هزار استاد و هیات علمی دارد، بیش از ۳۰۰۰ تخصص دارد و آمادگی این را دارد که در سطح عمرانی، حقوقی و قضایی به نفع کارآمدی نظام و به نفع دورزدن تحریم‌ها کار کند.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم ـ قائم مقام رییس سازمان صداوسیما ـ نیز در سخنانی با بیان اینکه رسانه‌ها وظیفه سنگینی را بر عهده دارند، گفت: یکی از کارکردهای رسانه‌ها تقویت انگیزه درونی و معرفتی درون مخاطبانشان است. متأسفانه همواره مسیر شیطان مسیر سهلی بوده است و رسانه‌ها توسط استکبار جهانی در مسیر شیطان اداره شده‌اند و به جای اینکه این رسالت در مسیر اصلی رهنمون شود به مسیر بیراهه‌ای رفته است و شرممان می‌آید که بگوییم در قرن ۲۱ و عصر رسانه هستیم.

او در ادامه گفت: بسیج مرکز تولید انگیزه و مرکز تولید ایمان است. آنجا که بسیج ورود پیدا کرد در حوزه عملکردی کارهای ناممکن را ممکن ساخت. نمونه آن دفاع مقدسی است که هشت سال بر دوش بسیجیان بود و ۸۰ درصد جنگ توسط نیروی بسیجی اداره شد. بسیج یکی از مراکزی است که باید در جهت ایجاد انگیزه همواره حرفی برای گفتن داشته باشد و شرایطی را فراهم آورد که انگیزه‌ها بالا برود.

موسوی مقدم در پایان درباره عملکرد علی فروغی در مرکز بسیج نیز گفت: آقای فروغی به دلیل انگیزه و باور و اعتقادی که دارد منشأ اثر است، آقای رحمتی هم دارای همین صفات و آشنا به زبان رسانه هستند.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی رحمتی نیز در سخنانی با بیان اینکه بودن یا نبودن هیچ فردی در این مسؤولیت‌، تأثیری بر بنیه و ریشه این درخت ندارد، گفت: مفتخرم که در بسیج راهی را با کمک دوستان گذشته و از ابتدا تاکنون شروع شده را طی می‌کنم.

او گفت: راهی که علی فروغی در برنامه‌سازی، شبکه‌سازی و سازماندهی پیش گرفتند راهی است که ما هم آن را پیش می‌گیریم.

رحمتی با بیان اینکه بسیج باید موتور محرک نیروی سازمان صداوسیما باشد، اظهار کرد:‌ افتخار می‌کنم که عضو خانواده صداوسیما هستم. بخش عمده‌ای از افسران جنگ نرم در سازمان صداوسیما شکل گرفته است و بخش عمده‌ای از مبارزات در سازمان صداوسیما انجام می‌شود.

در پایان این مراسم حکم محمد مهدی رحمتی قرائت شد و لوح رییس بسیج مستضعفین به فروغی و همچنین رییس جدید مرکز بسیج صداوسیما اهدا شد.

لوحی هم از سوی معاون صدا، توسط جعفری قائم مقام رئیس صدا به علی فروغی اهدا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تودیع و معارفه صداوسيما مدیر شبکه سه سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: طرح «نفس» که مخفف «نجات فرزندان سقط» است، از ابتدای فروردین‌ سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تاکنون جان ۱۴ کودک در معرض سقط عمدی را نجات داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا منصوری امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح نفس مخفف نجات فرزندان سقط، در استان کرمانشاه با محوریت سازمان بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه و با هدف کار همه جانبه برای نجات فرزندان سالم سقط عمدی (جنایی) فروردین ۱۴۰۲ تأسیس شد و شروع به کار کرد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی، شبکه‌سازی و شناسایی والدینی که قصد سقط فرزند سالم خود دارند با ارائه مشاوره مذهبی و روانشناسی، خدمات حمایتی درمانی و معیشتی برای مادران با مشکل مالی از اقدامات اصلی انجام شده در این طرح است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه️ تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۰ جلسه با مسئولان و مدیران ارشد استان، حوزه‌های بسیج خواهران و کمیته اجرایی داخلی در راستای پیگیری اهداف طرح تشکیل شد.

منصوری ادامه داد: طی هشت روز نمایشگاه مناسبتی برگزار و ۳۹ مورد مشاوره انجام شده است و با یک دستاورد بزرگ، ۳۱ مورد انصراف از سقط جنین ادامه دادند و ۱۴ نوزاد متولد شدند.

وی اضافه کرد: در این راستا به ۱۲ خانواده سبد معیشتی تقدیم و خدمات رایگان درمانی، مشاوره و پاراکلینیکی ارائه شد.

کد خبر 748793

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان