Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@00:29:49 GMT

صادرات 196 میلیون دلاری محصولات نیرو محرکه

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۲۵۰۲۴

صادرات 196 میلیون دلاری محصولات نیرو محرکه

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از شاتا، «مینو امیرنانی»، دبیر میز خودرو و نیرو محرکه سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این خبر اظهار داشت: عمده صادرات این گروه مربوط به بخش سایر نیرو محرکه مشتمل بر صنایع ریلی، دریایی، هوایی و قطعات و تجهیزات وابسته است که با صادراتی بالغ بر 161 میلیون دلار از نظر ارزشی و 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 هزار تن از نظر وزنی، بیشترین رشد صادرات در این گروه را نیز بخود اختصاص داده است.

وی گفت: بر اساس آمار کمی، طی مدت 4 ماهه سال‌جاری محصولات خودرو و نیرو محرکه شامل بخش‌های قطعات و لوازم یدکی انواع خودرو به وزن 7.7 هزار تن و به ارزش 28 میلیون دلار صادر شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 40 درصد رشد داشته است و همچنین موتورسیکلت، قطعات و تجهیزات متعلقه نیز به وزن 700 هزارتن و ارزش 2.3 میلیون دلاربه کشورهای هدف صادر شده که در مقایسه با چهار ماهه نخست سال گذشته نشانگر رشد 53 درصدی است.

دبیر میز خودرو و نیرو محرکه همچنین افزود: بیشترین حجم صادرات قطعات و لوازم یدکی خودرو کشور با رقمی به ارزش 20 میلیون دلار مربوط به کشور عراق بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد 48 درصدی را نشان می‌دهد.

امیرنانی در خاتمه اشاره کرد: وجود موانعی همچون کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش صاحبان صنایع در بخش انواع خودرو، کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان در بازارهای هدف بدلیل شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم، عدم رقابت با محصولات مشابه خارجی، مشکلات نقل و انتقال ارزی، بحرانهای ناشی از روابط سیاسی با برخی از کشورها، هزینه بالای حمل و نیز اعمال تعرفه های سنگین بر واردات محصولات ایرانی در برخی از کشورها مانع از رشد قابل انتظار حجم صادرات در این بخش بوده که امید است با بهبود شرایط و اتخاذ راهکارهای مناسب، شاهد رشد منطقی صادرات در این بخش از صنعت نیز باشیم.

گفتنی است، از بازارهای عمده هدف صادراتی در بخش قطعات و لوازم یدکی می‌توان به کشورهایی چون عراق، ایتالیا و فرانسه و کشورهای عمده هدف صادرات در گروه خودرو و نیرو محرکه نیز می‌توان از آذربایجان، روسیه، امارات نام برد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خودرو دلار رشد موتورسیکلت وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه

اداره آمار ترکیه اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست 2024 به یک میلیارد و 364 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 16 درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و 635 میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته 934 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت 41 درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به 547 میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 817 میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل 701 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود .

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال 2023 به 5 میلیارد و 490 میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال 3 میلیارد و 310 میلیون دلار کالا به ایران صادر و 2 میلیارد و 180 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • حریق انبار قطعات خودرو در کرج
  • لوازم یدکی رنو
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟