Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@02:29:35 GMT

«میدان ونک» پیاده راه می شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۲۹۰۶۰

در راستای تبدیل برخی خیابان های دارای پتانسیل مناسب برای «پیاده‌راه» با هدف توسعه محلی و منطقه ای، «میدان ونک» پیاده‌ راه می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ­به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، مصطفی سلیمی شهردار این منطقه گفت: یکی از سیاست های کلان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، توسعه حمل و نقل انسان محور، در سطح شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 طرح احداث پیاده راه در معابر این منطقه را مورد بررسی و امکان سنجی قرار داد. او افزود: معابر مختلفی از حیث ظرفیت تقاضا، کاربری و موقعیت مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت خیابان ونک به عنوان یکی از شاخصه های پرتردد منشعب از میدان ونک به عنوان محور آزمایشی انتخاب شد.
شهردار منطقه با اشاره به اجرای این طرح در 2 مرحله گفت: در فاز اول حد فاصل میدان ونک تا خیابان تک جنوبی و در فاز دوم از خیابان تک جنوبی تا بزرگراه کردستان اجرایی خواهد شد. او با بیان اینکه در حال حاضر جلسات بررسی و تصویب طرح در سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران در حال برگزاری است افزود: با اجرای این طرح جابجایی عابرین پیاده در محدوده متراکم و پرتردد میدان ونک با سهولت بهتری صورت خواهد پذیرفت و نیز با راه اندازی پروژه های اجتماعی از قبیل: کارفوت، نمایشگاه های آموزشی و اجتماعی و سایر فعالیت های فرهنگی تلاش می کنیم تا کیفیت و جایگاه اجتماعی این میدان در کنار ارتقای ترافیکی بهبود یابد. سلیمی تصریح کرد: بعلاوه با احداث این طرح، زیست شبانه در میدان ونک جان دوباره خواهد یافت و ضمن ارتقای سطح افزایش سطوح قابل تردد برای شهروندان، از مزایای طرح های ارائه شده استفاده خواهد نمود. شهردار منطقه 3 افزود: اهمیت میدان ونک این است که در میانه بزرگترین خیابان خاورمیانه (حضرت ولیعصر"عج") قرار گرفته و یکی از مهمترین و متراکم ترین میادین شهری در تهران است. علاوه بر آن از جمله مراکز اصلی دسترسی و پایانه مهم حمل و نقل و ترافیک بین شهری به شمار می رود. او افزود: همچنین نزدیکی آن به بوستان ها و فضاهای شهری خاص از قبیل: بوستان آب و آتش، ملت، طالقانی، ساعی و خیابان ولیعصر(عج) به عنوان فضاهای دارای جذابیت بالای سفر، تلفیقی از پیاده و سواره را در خود جای داده است. شهردار منطقه 3 با اشاره به وجود رستوران ها و مراکز خرید گالری ها و فضاهای فرهنگی که میدان ونک را به مقصد سفرهای شهری تبدیل نموده است گفت: خیابان ونک در ضلع شمال غربی میدان بطول حدودی 800 متر و عرض 16 متر به عنوان یکی از خیابان های حاشیه میدان ونک است که دارای بیشترین حجم مراکز تجاری و خدماتی است. سلیمی افزود: موقعیت ویژه این محور به علت وجود کاربری های جاذب سفر از یک سو و وجود ایستگاه های حمل و نقل عمومی و تاکسی از سوی دیگر این محور را به یکی از پتانسیل های ایجاد محور پیاده در سطح منطقه 3 و شهر تهران تبدیل کرده است که می تواند به عنوان یک پیاده راه شهری تعریف شده و مورد استفاده قرار گیرد. 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: میدان ونک شهرداری تهران پیاده راه خیابان ونک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۲۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

مهدی غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ادامه عملیات ترمیم و روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی منطقه، عملیات روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا به اتمام رسید.

وی با اشاره به لزوم رسیدگی و بهبود وضعیت شبکه معابر منطقه افزود: به منظور رفاه و آسایش شهروندان و در راستای گسترش و بهبود معابر ارتباطی محلات، تسریع عبور و مرور وسایل نقلیه، دسترسی آسان‌تر شهروندان به گذرگاه‌های اصلی، عملیات ترمیم و روکش آسفالت معابر با تلاش و نظارت معاونت فنی و عمرانی این منطقه در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان افزود: در ادامه عملیات ترمیم و روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی منطقه، عملیات روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا که از خیابان‌های اصلی و پر تردد منطقه به شمار می‌آیند، به همراه بعضی از معابر فرعی منطقه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال انجام شد و مورد بهره‌برداری شهروندان قرار گرفت.

غلامی تصریح کرد: با توجه به پر تردد بودن این خیابان‌ها در راستای رفاه حال شهروندان اجرای عملیات با اطلاع‌رسانی قبلی و به‌صورت شبانه صورت پذیرفت.

وی خاطر نشان کرد: در برنامه و بودجه ۱۴۰۳ منطقه ۱۱ برای عملیات لکه گیری، ترمیم و روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال مصوب شده است و عملیات مربوطه با محوریت محلات منتخب با جدیت دنبال خواهد شد.

کد خبر 749706

دیگر خبرها

  • آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و جلال آل‌احمد در اراک
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد