Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@06:35:30 GMT

باخت صداوسیما با «برنده باش»

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۰۴۰۴

باخت صداوسیما با «برنده باش»

به گزارش خبرگزاری تقریب، مسابقه تلویزیونی «برنده باش» با مجری گری «محمد رضا گلزار» دو هفته ای است که از آنتن شبکه سوم سیما پخش می گردد.

 

اهدای جوایز میلیونی به شرکت کنندگان این مسابقه یکی از انتقاداتی است که پس از گذشت چند قسمت از آن توسط فعالان رسانه ای مطرح می گردد.

 

برای مثال در برنامه پنجشنبه شب منوچهر هادی و یکتا ناصر دو تن از سینماگران مطرح کشورمان در این مسابقه شرکت کرده و در نهایت مبلغ 100 میلیون تومان به عنوان جایزه برنده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

همین موضوع باعث شد که موج انتقادات از این برنامه بالا بگیرد و بسیاری نسبت به اهدای این مبالغ سنگین به سلبریتی ها انتقاد کردند.

 

این موضوع باعث شد تا به بازخوانی اظهارات رهبر معظم انقلاب در آذر ماه سال 83 بپردازیم. ایشان در دیدار مسئولان سازمان صدا و سیما‌‌ در 11 آذر سال 83 بیان کردند:

« از جمله‌ی سرگرمیها، مسابقات است. مسابقات، خوب است؛ منتها باید مراقب بدآموزیهای قولی و عملی در آنها بود. گاهی در زبان، گاهی اصلاً در کیفیت رفتار، گاهی هم در خنده‌های بیخودی، سبکی دیده میشود؛ و البته گاهی اوقات هم این چیزها نیست.

یکی از مسابقه‌ها، مسابقه‌ی تلفنی است. شخصی تماس میگیرد و به‌خاطر هیچی، به او جایزه میدهند! یک روز من دیدم در یک برنامه‌ی تلویزیونی پنج میلیون تومان به یک نفر جایزه دادند؛ برای این‌که به چند سؤال جواب داد! این سرگرمىِ خیلی جالبی نیست. پنج میلیون تومان، تقریباً حقوق دو سه سال یک کارمند متوسط است.

 ممکن است بگویند این‌کار ترویج علم است. ترویج علم را از یک راهِ بهتر بکنید؛ این راه ضرر دارد. عده‌یی که این‌گونه مسابقات را نگاه میکنند، بیمنطقی به ذهن‌شان می‌آید و از این بیمنطقی سوءاستفاده میکنند. این کار منطقی ندارد که مثلاً بنده بدانم انجیل عربی است یا یونانی است یا لاتینی است؛ بعد بگویند حالا که شما دانستید، این پانصدهزار تومان یا فلان مبلغ مال شما! این کار معنی ندارد.

 بنابراین، مقوله‌ی سرگرمی و تفریح، لزومش یک مسأله است؛ با برنامه‌ریزی بودن آن یک مسأله است؛ بامحتوا بودنش یک مسأله است؛ پرهیز از جهات منفی هم در آن یک مسأله است. »

 

به نظر می رسد مسئولان صداوسیما برای جذب مخاطب و پخش برنامه های جذاب روش های دیگری را در پیش گرفته و از کپی کاری سیاست های گذشته خود دست بکشند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی: کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  پیمان جبلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه انتخاباتی صداوسیما، اظهار کرد: مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی در حال ضبط است و در زمان تبلیغات پخش خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به عملکرد صداوسیما در موضوع عفاف و حجاب می‌دهید، اظهار کرد: نمره خیلی بالایی نیست، نه اینکه کار زیادی انجام نشده است، بلکه باید کارهای بیشتری انجام شود، چون موضوع حجاب فراگیری زیادی دارد. برنامه‌های صداوسیما آماده شده و به حجم آن از لحاظ کمی و کیفی اضافه می‌شود. برنامه ما غلبه دادن گفتمان کارآمدی حجاب در امر اجتماعی و کنشگری عفیفانه زن مسلمان است.

جبلی در خصوص دلیل بسته شدن دفتر صداوسیما در کشور آذربایجان، گفت: اطلاعات به روز ندارم، ولی از سال‌های پیش محدودیت‌هایی برای صداوسیما و سایر نهادهای فرهنگی ما ایجاد شده بود و تلاش می‌کنیم از طریق وزارت خارجه این محدودیت برداشته شود.

وی درباره دلیل پخش نشدن سریال حشاشین در ایران، گفت: ساترا مسئولیت دارد تا جلوی پخش محتوای تحریف شده که به درک اجتماعی لطمه می‌زند و افکار عمومی را منحرف می‌کند را بگیرد. سریال حشاشین براساس واقعیت نیست، بلکه تحریف تاریخ است و ساترا برای پخش آن به سکوها تذکر داده و سکوها هم حذف کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشتی‌گیر و مربی تیم ملی آمریکا برنده جایزه شدند
  • معرفی نفرات برتر مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل در شاخه بتل
  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۱۴ اردیبهشت
  • جلالی - آلوز: یک جنگ بدون برنده
  • باخت تیم جوانان زاگرس مهاباد در مرحله دوم مسابقات فوتبال
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • طرح تو طرح در رویداد طرحی نو، مسابقات معماری در ایران را به بوته‌ی نقد گذاشت
  • جبلی: کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • ساترا مسئولیت دارد جلوی محتوای تحریفی را بگیرد
  • تهران میزبان مسابقات دارت قهرمانی کارگران کشور