Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،طبیعتا هر فردی که بیمار می شود، نیاز به مصرف دارو بر اساس تجویز پزشک دارد، حال تصور کنید بیمار هستید و به دارو دسترسی ندارید، در چنین شرایطی حال و روزتان چگونه خواهد بود؟

اگر نگاهی به تقویم بیندازید، 5 شهریور ماه مصادف با زادروز محمد بن زکریای رازی، روز داروساز نام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر ساله در این روز بسیاری از داروسازان کشور مورد تجلیل قرار می گیرند، به آن ها تریبون می دهند تا از مشکلاتشان بگویند، از دغدغه هایشان، از چالش هایی که داروسازی پیش رو دارند.

این روزها با گران شدن دلار و ارز، از گوشه و کنار حرف کمبود دارو شنیده می شود، برخی مسئولان قبول می کنند برخی هم می گویند خبری از کمبود نیست که نیست، کافی است سری به بازار ناصر خسرو بزنید تا ببینید کمبود هست با نیست، کافی است فیلم مادری را در شبکه های مجازی ببینید که ضجه میزند فلان دارویی که برای فرزندش تهیه می کرده، میلیونی شده و پولی ندارد تا آن را تهیه کند.

خبرنگار باشی شنیدن این دردها کافیست که به مناسبت روز داروساز، با دکتر زهرا جعفری آذر رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی به گفت و گو بنشینی و دستاوردها، چالش ها و دغدغه های حوزه داروسازی را انعکاس دهی. دکتر جعفری آذر در زمینه دستاوردهای دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی سال گذشته در سمینار دانشجویان داروسازی توانستند مقام اول را در‌‌سطح کشور کسب کنند. همچنین طی سال های گذشته در امتحانات پذیرش دستیار- دانشجوهای(Ph.D)، حدود 30 درصد از قبولی ها مختص دانشکده داروسازی بوده است، همان طور که می دانید ما حدود 20 دانشگاه داروسازی داریم و 30 درصد رقم بالایی است.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی در صنایع داروسازی همکاری دارند و در زمینه رفع مشکلات، طراحی سیستم های جدیدی دارورسانی در کشور فعالیت می کنند. همچنین در سمت های بالا مانند مدیرعامل، مسئول فنی و مدیر تحقیقات مشغول به کار می شوند.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی گفت: مشکلی که در حال حاضر در حوزه دارو وجود دارد تنها مختص ما نیست، با گران شدن ارز، تهیه مواد مورد نیاز آزمایشگاه ها دشوارتر شده است، با توجه به اینکه تعداد واحدهای علمی و آزمایشگاهی دانشکده داروسازی زیاد است، با معضلی جدید روبرو شده ایم.

وی اضافه کرد: در راستای تامین دستگاه ها و تجهیزات نیز با مشکلاتی مواجه شده ایم، با قیمت ارز 10 یا 11 هزار تومانی با توجه به درآمد های دانشگاه و بودجه هایی که داریم؛ خرید تجهیزات عملا غیر ممکن است، همان طور که می دانید کمک های مردمی در حال حاضر کمتر شده و به حد صفر رسیده است که دانشگاه بخواهد از این طریق دستگاهی تهیه کند.

جعفری آذر بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت دلار، وضعیت دارویی کشور مطلوب نیست، در جلسه ای که به مناسبت روز داروساز از سوی انجمن داروسازی داشتیم ، دکتر شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشته و بر این مسئله تاکید کردند. امسال صنعت داروسازی ما رشد منفی پیدا کرده است، این یک معضل است و نیاز به رسیدگی دارد.

انتهای پیام/

31 / 167 داروساز دکتر زهرا جعفری آذر رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی روز داروساز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: داروساز رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی روز داروساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد

محمد آدیگوزل زاده دبیر برگزاری کنگره شهدا، گفت: درهفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های "سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران"به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات موثری صورت گرفته از جمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.

وی افزود: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگارها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور هماهنگی‌هایی در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دستاندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری "سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران" در روز دهم خرداد وجود دارد.

دبیر دبیرخانه کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به برگزاری یادواره‌های شهدا در واحد‌های استان اشاره نمود و تأکید کرد: همچنین بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی شده و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به کتاب شده است. 

آدیگوزل زاده تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محوریت شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهیدگرامی، تولید و آماده پخش می‌باشد و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

وی گفت:تمامی ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، همچون دو دوره قبل با محوریت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است و این یکی از دستاورد‌های بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است. 

پیش از این نیز شورای سیاست گذاری و کمیته‌های این کنگره از جمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده اند. همچنین به زودی اهم فعالیت‌های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد