Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان؛ در این مراسم مهندس محمدرضا اسدی مدیرعامل آبفای کاشان گفت:اصطلاح «دشت ممنوعه بحرانی» برای نخستین بار در سال ۱۳۵۸ به دشت کاشان اطلاق شد و اکنون بیش از ۴۰۰ شهر و شهرستان کاشان گرفتار بحران آب است و این مشکل ناشی از برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی است.
 
وی افزود: آنچه مسلم است وزارت نیرو در خصوص تأمین آب از همه‌ی ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و شاید بخشی از این اقدامات فشار‌های نامتعارفی بر منابع آب زیر زمینی وارد آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اینرو شایسته است اقدامات خود را برای کاهش تبعات بحران آب بر مدیریت مصرف و تقاضا متمرکز کنیم.
 
اسدی یاد آور شد: طی سالیان گذشته اقدامات فرهنگی خوبی در حوزه مدیریت مصرف انجام گرفته ولیکن نتایج به دست آمده متناسب با انرژی صرف شده نیست.  
 
مدیرعامل آبفای کاشان تأکید کرد: تفاهمنامه‌هایی که طی سالیان گذشته با آموزش و پرورش به امضا رسیده است باعث شده تا اقدامات فرهنگی خوبی در حوزه دانش‌آموزی محقق گردد و به تبع آن اولیا و مربیان نیز از در راستای کاهش مصرف آب اقدام کنند. یکی از نتایج آن کاهش ۵ درصدی مصرف آب شرب است ولیکن این میزان کاهش، رضایت‌بخش نیست.
 
وی با اشاره به اینکه کاهش ۵ درصدی مصرف به این معنی است که مصرف سرانه شهروندان از ۲۲۰ لیتر به ۲۱۰ لیتر کاهش پیدا کرده است، گفت: این رقم برای شهروندان در کشور‌های توسعه‌یافته ۱۱۰ لیتر است.
 
اسدی ادامه داد: برای رسیدن به سرانه استاندارد از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی باید از  صاحب‌نظران و اساتید دانشگاهی بهره‌مند شویم، از این رو  انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی بستر مناسبی برای تحقق این امر  مهم است.
 

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: سند همکاری بسیج سپاه بسیج سپاه ادارات بسیج ادارات بسیج اساتید کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۲۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای

رییس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی خیلی خوب و دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران خوبمان در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و همچنین پلیس راهور که توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جان‌باختگان در تصادفات جاده‌ای بود که نسبت به سال گذشته اتفاق افتاد.

سردار حسینی تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده‌ای خوشبختانه شرایط نسبتاً خوبی را داشتیم که با همین برنامه‌ریزی و با همین حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب‌تری نسبت به سال گذشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم حتماً باید اقدامات خود در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

وی افزود: انتظار داریم از همه بخش‌هایی که در این موضوع نقش و سهم دارند به ویژه سازمان صداوسیما که امسال را یک سال متفاوت در نظر بگیرند برای اینکه همه این بخش‌ها بتواند در موضوع سلامت مردم در شد آمدی و همچنین در حوزه رانندگی آموزش‌های لازم انتقال پیدا کند.

دیگر خبرها

  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند