Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:03:01 GMT

چهار هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۳۲۲۷

چهار هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان روز دوشنبه در مراسم افتتاح بزرگترین نیروگاه بادی کشور در روستای سیاهپوش در منطقه طارم سفلی اظهار کرد: افتتاح نیروگاه بزرگ بادی کشور در طارم قزوین اتفاق مبارکی در هفته دولت است که امیدواریم رضایت مردم را جلب کند.

اردکانیان بیان کرد: وزارت نیرو با رسالتی که در تامین آب و برق دارد در بخش مهندسی از بهترین نیروها بهره برده و کشور را ایمن کرده در تامین اب و برق مطمئن و پایدار از توان بخش خصوصی هم بخوبی استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: با اتکا به تجربیات دولتی توانسته هسته اولیه ظرفیت بخش خصوصی در وزارت نیرو را تشکیل دهد و کارهای موثری انجام دهد.

اردکانیان تصریح کرد: وزارت نیرو به عنوان تنظیم کننده حرکت می کند تا نیاز آب و برق را تامین کند و بخش غیر دولتی باید تامین کننده آب و برق باشد و وزارتخانه نظارت و تنظیم کننده امور باشد.

وزیر نیرو گفت: کشور ما ظرفیت شناخته شده ۳۰ هزار مگاوات و ۵۰ درصد انچه در سال ۹۸ نیاز است خواهد بود این مسیر باید بسرعت با کمک بخش خصوصی به پیش برود.

وی بیان کرد: استان قزوین ظرفیت خوبی دارد با ظرفیت خوبی که مجلس ایجاد کرده امسال ما برق نیروگاههای تجدید پذیر را خریداری می کنیم.

اردکانیان افزود: یک هزار میلیارد تومان برق تجدیدپذیر خریداری خواهیم کرد که امیدواریم این اعتبار تامین شود تا بخش خصوصی مشارکت کند.

وی اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت ۶۴۰ مگاوات به بهره برداری خواهد رسید که ۴۵ درصد بادی و ۳۵ درصد خورشیدی حدود ۵ درصد زیست توده و ۴۵۰درصد در حال احداث است که جمعا ۱۰۰۰ مگاوات باید به بهره برداری برسد.

وزیر نیرو گفت:  با احداث سالانه دو هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر تا پایان دولت دوازدهم ۴ هزار مگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی احداث خواهد شد.

وی افزود: با توجه به صرفه جویی آبی و کاهش الایندگی محیط زیست هم نیروگاههای خورشیدی در مناطق کم اب و بادی در سایر مناطق را توسعه خواهیم داد و در مناطق باد خیز نیز بدون هرگونه اسیب به کشاورزی این کار توسعه خواهد یافت.

اردکانیان بیان کرد: در هفته دولت ۱۱ پروژه تجدید پذیر افتتاح می شود، پنج نیروگاه خورشیدی در فارس دو نیروگاه در تهران و جمعا ۱۵۵ مگاوات نیروگاه در استانهای قم، یزد و سیستان افتتاح می شود.

وزیر نیرو گفت: در هفته دولت با ۴۵۵ میلیاردتومان و ۱۸ میلیون یورو تعداد ۱۱ پروژه نیروگاه تجدید پذیر افتتاح می شود.

کد خبر 4385893

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا اردکانیان نیروگاه بادی تولید برق وزارت نیرو مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان احتکار شهرکرد مشهد عید سعید قربان شیراز خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف بیرجند استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، اسماعیل نمازی با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پیک تابستان امسال، افزود: از این میزان تولید ۶۱ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با افزوده‌شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به‌عنوان واحد‌های تولیدکننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تن‌ها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیر گسترده آن خواهیم بود. نمازی گفت: تنها از محل افتتاح این واحد‌های جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه بخش اعظم برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین شده است، گفت: میزان تولید برق واحد‌های گازی در این مدت با افزایش ۱۲ درصدی به چهار میلیون مگاوات و سهم تولید واحد‌های بخاری نیز به ۵.۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد