Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر پرویز بهرامی دراتباط با برگزاری ششمین سمپوزیم بین‌المللی صرع اظهار داشت: این سمپوزیوم  به مدت ۳ روز در مرکز تحقیقات شفا و بیمارستان خاتم  برگزار و اساتید بین‌المللی از کشورهایی همچون آمریکا، آلمان و دانمارک در این سمپوزیوم حضور داشته و اساتید برجسته و مطرحی از دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران نیز شرکت داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوق‌تخصص تشنج و نوار مغزی گفت: شیوع صرع در ایران علائم‌شناسی صرع، روش‌های تشخیصی، تصویربرداری صرع ، صرع در اطفال، درمان‌های دارویی و جراحی در صرع از جمله محورهای این سمپوزیوم بوده است که توسط اساتید مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

وی بیان داشت:‌ همچنین کارگاه‌هایی با عناوین صرع و هنر و کنترل ثبت نوار مغز طولانی همراه با فیلم برای تشخیص دقیق بیماری برگزار شد و ۱۵ پوستر ارائه و ۲۴ سخنرانی نیز داشته‌ایم.
فوق‌تخصص تشنج و نوار مغزی با بیان اینکه حدود ۸۰۰ هزار نفر مبتلا به صرع در ایران وجود دارد گفت:‌علائم صرع بستگی به نوع آن داشته و از خیرگی تا تشنج و حرکات یک سمت یا چهار اندام را شامل می‌شود.

بهرامی گفت: غش کردن صرفاً به معنای صرع نیست چرا که غش کردن می‌تواند منشأ قلبی داشته باشد و یا افت فشار و قندخون می‌تواند آن را سبب شود.

وی با بیان اینکه صرع یکی از درمان‌پذیرترین بیماری‌های مغز و اعصاب است گفت: ‌درمان صرع ابتدا به صورت تک‌دارویی بوده و بسته به نوع صرع دارد و در صورتی که تک‌دارویی جواب نداد و بیمار داروها را به موقع و در مدت مشخص شده مدام استفاده کرد ‌نتیجه نگرفت درمان چنددارویی پیشنهاد شده و اگر این مسئله نیز جواب نداد بیمار در گروه بررسی برای درمان جراحی قرار می‌گیرد.

فوق‌تخصص تشنج و نوار مغزی گفت: در دنیا ۵۰ میلیون نفر مبتلا به صرع هستند و آمار مبتلایان جدید آن ۴۰ تا ۱۹۰ نفر در میان هر ۱۰۰ هزار نفر است.همچنین علت شایع صرع در ایران ضربه‌های مغزی از تصادفات رانندگی، سوء مصرف موادمخدر،‌عفونت‌های مغزی، اختلال  در کنترل قند و کلسیم خون،‌مشکلات ژنتیکی، سکته و تومورهای مغزی است.

کد خبر 4386010

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری صرع سلامت روان مردم علیه احتکار وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو دارو پرستار داروسازی سرطان کمیسیون بهداشت و درمان دیابت سید حسن قاضی زاده هاشمی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران زنان بیماری های قلبی و عروقی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد،برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمارپیوند زده شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد این جوان ۲۲ ساله به یک بیمار هم زندگی دوباره بخشید.

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

دیگر خبرها

  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند