Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-29@03:07:45 GMT

۴۵ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور بادی است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۴۳۹۹

۴۵ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور بادی است

وزیر نیرو گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید نیروگاه‌های تجدید پذیر در کشور ۶۴۰ مگاوات است که ۴۵ درصد آنها را نیروگاه‌های بادی تشکیل می دهند.

رضا اردکانیان روز دوشنبه در آیین بهره برداری از بزرگترین نیروگاه بادی کشور در منطقه سیاه پوش طارم سفلی افزود: نیروگاه سیاه پوش بزرگترین نیروگاه بادی نصب شده در کشور است که امروز به مرحله بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدواریم در برنامه دولت دوازدهم بتوانیم هرچه زودتر از ظرفیت‌های ۴ و ۵ هزار مگاواتی انرژی تجدیدپذیر در کشور استفاده کنیم.

اردکانیان یادآور شد: امیدواریم با حمایت بانک های عامل و بخش خصوصی بتوانیم ظرفیت ۳۰ هزار مگاواتی بادی کشور را هرچه سریع‌تر فعال سازیم.

به گفته اردکانیان استفاده از نیروگاه‌های تجدید پذیر در مصرف سوخت، آب و نیز کاهش آلایندگی های هوا و اشتغالزایی بسیار موثر هستند.

وزیر نیرو ادامه داد: امیدواریم از دکل‌های نیروگاه بادی که مانند درختان سرافراز کاشت شده اند بتوانیم بیشتر از گذشته انرژی تولید کنیم.

نیروگاه بادی سیاهپوش طارم طی یک سال با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و هزینه اجرای این طرح بزرگ ۸۶ میلیون یورو معادل هشت هزار میلیارد ریال است.

نیروگاه بادی سیاهپوش دارای ۱۸ توربین ۳.۴ مگاواتی بوده و هریک از ایستگاه های این نیروگاه معادل۴.۳ مگاوات برق تولید می کند که برای اولین بار در کشور اتفاق می افتد.

از مزایای احداث این نیروگاه بادی می توان به جلوگیری از انتشار سالانه ۱۱۰ هزار تن گلخانه ای">گازهای گلخانه ای معادل کاشت هزار و ۱۰۰ هکتار جنگل و جلوگیری از آلودگی ۲۲ هزار خودرو اشاره کرد.

این طرح به طور کل توسط بخش خصوصی اجرا شده و از تسهیلات صندوق توسعه ملی با مشارکت بانک توسعه تعاون استفاده کرده است .

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فرمانده کل انتظامی کشور به همراه نماینده ولی فقیه و جمعی از فرماندهان انتظامی فراجا ضمن حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.

در ابتدای این جلسه، آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اجرای طرح نور در کشور ابراز داشت: شروع طرح نور امیدهایی را برای جامعه متدین ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: حقیقتا جامعه مدرسین که یک نهاد دیرپای حوزوی و و از ابتدای انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی  و اکنون در کنار رهبر فرزانه انقلاب راجع به مسائل مختلف دغدغه مندی داشته است نهایت تلاشش این بوده است که احکام نورانی اسلام در جامعه پیاده شود و با حرکت انقلاب تحولی نه تنها در کشور بلکه در جهان پدیدار شود.

رئیس جامعه مدرسین افزود: دشمنان در عرصه‌های مختلف نظامی، سیاسی، سایبری، اقتصادی و فرهنگی با تمام توان در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفتند ولی از آن جا که این انقلاب ریشه الهی دارد، ۴۵ سال در برابر این توطئه‌ها سرافراز و سربلند ایستاد و امیدواریم این مقاومت تا زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) ادامه پیدا کند.

وی گفت: امیدواریم حضرتعالی به عنوان سرباز اسلام، همانطور که در این سال‌های اخیر حدود ۱۰۰ شهید تقدیم این انقلاب کرده‌اید و در عرصه‌های مختلف اعم از مبارزه با اشرار، مواد مخدر و مرزبانی در دورترین نقاط این کشور موفق بوده‌اید، در این مسئله نیز موفق باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان