Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطا الله معروف‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص طرح رهگیری محصولات دخانی کشور گفت:با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طرحی مانند رجیستری موبایل در حال تدوین است که تمام این محصولات از کارخانه تا مصرف کننده نهایی، کنترل خواهد شد و جلوی هرگونه گرانفروشی و سوء استفاده را خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت مرکز دخانیات کشور افزود: با توجه به حجم مصرف این مواد در کشور همزمان با افزایش قیمت ارز، بازار دخانیات کشور نیز با هجوم دلال ها مواجه شد که سعی دارند با کنترل بازار قیمت‌ها را افزایش دهند که از ۲ ما آینده با اجرای این طرح عملا امکان این تخلف از بین خواهد رفت ضمن آنکه اکنون نیز سازمان حمایت از مصرف کنندگان و سایر ارگا‌ن‌های نظارتی با رصد بازار با این افراد برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به شرکت‌های فعال در این حوزه و اشباع بازار فعلا هیچ‌گونه مجوزی برای سرمایه‌گذاری به صورت مستقیم یا همکاری با شرکت خارجی صادر نخواهد شد این درحالیست که اکنون ۷ شرکت به صورت جوینت ونچر فعالیت می‌کنند.

معروفخانی در خصوص افزایش قیمت محصولات دخانی گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز و بالا رفتن سایر اقلام  در این حوزه نیز شاهد گران شدن دخانیات بودیم به خصوص در بخش سیگار که ۷۰ تا ۸۰ درصد مواد اولیه آن وارداتی است از سوی دیگر با وقفه پیش آمده در حوزه واردات اکنون کارخانه‌های سیگار سازی با حداقل ظرفیت مشغول به کار هستند و همین کاهش عرضه سبب افزایش قیمت شده است که با تمهیداتی که وزارت صمت در نظر گرفته این مشکل به زودی رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: ما به همه شرکت‌های تولید کننده محصولات دخانی اعلام کردیم که بدون هماهنگی با وزارتخانه اجازه افزایش قیمت ندارند و در صورت مشاهده با آنها برخورد خواهد شد.

معروفخانی در خصوص صادرات و واردات این محصول گفت: به دلیل عدم صرفه اقتصادی قاچاق این محصولات به میزان زیادی کاهش یافته اما در حوزه صادرات در مجموع شاهد رشد ۴۳۲ درصدی بودیم که به تفکیک تنباکوی سنتی ۱۶ درصد،تنباکو معسل(میوه ای)۱۰۵ درصد و در بخش توتون ۵۲ درصد کاهش داشتیم که علت آن بالا رفتن مصرف داخلی است در بخش واردات رسمی نیز کاهش زیادی داشتیم.

وی افزود: در بخش سیگار ۱۸ شرکت فعال هستند که ۹ هزار نفر به طور مستقیم اشتغال زایی داشته و در بخش تنباکو نیز ۲۲ شرکت فعال هستند که ۳ هزار نفر به صورت مستقیم کار می کنند ضمن آنکه نسبت به سال گذشته واردات تنباکو معسل ما ۵۶ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در چهار ماه امسال ۱۵۰ میلیون نخ صادرات سیگار داشتیم که نسبت به سال گذشته در همین موقع از سال ۱۰ درصد افزایش داشته است. عمده بازارهای صادراتی ما عراق، افغانستان و روسیه است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افزایش قیمت سازمان حمایت از مصرف سیگار تنباکو برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس گفت: در فروردین ماه، ۳۰ هزار تن کالا به ارزش هفت میلیون و ۷۷۳ هزار دلار از طریق گمرک مرزی سرخس به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۷ درصد و از نظر ارزش ۳۷ درصد افزایش یافته است.   علی‌اکبر کیانی علی آباد افزود: عمده کالا‌های صادراتی مصالح ساختمانی، موادغذایی و محصولات پتروشیمی بوده است.   وی ادامه داد: همچنین ترانزیت ورودی از کشور‌های روسیه و آسیای میانه (ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان) به مقاصد هند، چین، پاکستان، امارات با وزن ۸۴ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۰ درصد افزایش یافته است.   به گفته او، عمده کالا‌های ترانزیتی حبوبات، گوگرد، مشتقات سوختی بوده که از طریق حمل ریلی و جاده‌ای مبادله شده است.   کیانی اعلام کرد: درمجموع ۱۸۰ هزار تن انواع کالا‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی در فروردین امسال ازگمرک سرخس مبادله شده است.   بزرگترین گمرک و مرز ریلی خاورمیانه با حجم ۸۰ درصد از کل مبادلات و تبادلات کشور، در سرخس واقع شده است.

دیگر خبرها

  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی