Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگترین نیروگاه بادی کشور در روستای سیاهپوش در منطقه طارم سفلی با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و زاهدی استاندار قزوین به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ بزرگترین نیروگاه بادی کشور در روستای سیاهپوش در منطقه طارم سفلی صبح امروز(دوشنبه) با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و زاهدی استاندار قزوین به بهره‌‎برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا اردکانیان در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم در برنامه ششم توسعه بتوانیم به ظرفیت ۴ هزار نیروگاه بادی دست یابیم.     وی افزود: برای صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی بر اساس برنامه ظرفیت ۳۰ هزار مگاواتی نیروگاه‌های بادی کشور را فعال می‌کنیم. 

اردکانیان تصریح کرد: در حال حاضر ۴۵ درصد ظرفیت نیروگاهی نصب شده در کشور بادی و ۳۵درصد خورشیدی است و برای توسعه این نیروگاه‌ها جدی هستیم. 

وزیر نیرو بیان کرد: بر اساس برنامه ششم در صددیم ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه بادی در کشور را فعال کنیم. 

وی یادآور شد: تاکنون ۶۴۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در کشور احداث شده است. 

وزیر نیرو گفت: با افتتاح نیروگاه سیاهپوش ۴۵ میلیون مترمکعب گاز و ۳۳۵ هزار لیتر آب صرفه جویی می‌شود. 

گفتنی است؛ این نیروگاه به ظرفیت ۶۱.۲ مگاوات در منطقه طارم قزوین در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار احداث شده است. 

برای اجرای این طرح ۸۹ میلیون یورو معادل ۸۰۰ میلیارد تومان است که با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است.      ایستگاه‌های نیروگاه بادی سیاهپوش هرکدام ۳.۴ مگاوات برق تولید می‌کند که با افتتاح آن بستر تامین انرژی مورد نیاز منطقه برای سال‌های آینده تامین شده است. 

این نیروگاه توسط بخش خصوصی احداث شده و از تسهیلات صندوق توسعه ملی هم برای اجرای آن اختصاص یافته است. 

بزرگترین نیروگاه بادی کشور در سیاهپوش طارم سفلی استان قزوین شامل ۱۸ توربین ۳.۴ مگاواتی است که در مدت یک سال احداث شده است. 

نصب پست برق ۳۳ به ۲۳۰ کیلو ولت به ظرفیت ۲۴۰ مگاوات آمپر و توربین های بادی سنکرون با اهن ربای دایم بدون گیربکس با برترین تکنولوژی روز دنیا از دیگر امکانات این نیروگاه است. 

جلوگیری از انتشار سالانه ۱۱۰ هزار تن گازهای گلخانه و کاهش آلودگی محیط زیست معادل کاشت ۱۱۰۰ هکتار جنگل و الودگی ۲۲ هزار خودرو و نیز تولید انرژی پاک الکتریکی برای بیش از ۷۵ هزار خانوار و یا ۲۵۰ هزار نفر جمعیت از دیگر ویژگی‌های نیروگاه بادی در سیاهپوش قزوین است. 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری

 محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه بیمارستان سلامت گفت: بهره برداری فاز‌های مختلف بیمارستان نیازمند زیرساخت‌های استاندارد می‌باشد که پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.
 
وی ادامه داد: عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات HIS به پایان رسیده است که در آینده‌ای نزدیک فاز اول افتتاح و بهره برداری خواهد شد.
 
وی افزود:این بیمارستان دارای بخش کلینیک‌های تخصصی، اورژانس، اتاق عمل، LDR و بستری می‌باشد که در فاز اول بخشی از آن به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: بیمارستان سلامت سیب و سوران ۳۲ تخت مصوب شده است که فاز اول بیمارستان سلامت آماده بهره برداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان