Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@15:02:20 GMT

پارک آب و آتش میزبان اولین اجرای ارکستر سازهای ملی

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۸۱۱۳

به گزارش ایلنا، همزمان با عید غدیر و با هدف ایجاد نشاط خانوادگی و حمایت از هنرمندان، منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد و بوستان آب و آتش میزبان اولین اجرای ارکستر سازهای ملی ایرانی خواهد بود.

ارکستر سازهای ملی ایران متشکل از نوازندگان سازهای ایرانی همچون تار، قیچک، تنبک، سنتور، کمانچه، قانون، نی و ...، قطعاتی از موسیقی ایرانی ازجمله بهار دلکش اثر درویش خان، شکایت دل از پرویز یاحقی، بهار من از علی تجویدی و دگر چه خواهی اثر حبیب‌اله بدیعی را اجرا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اجرا به رهبری علی‌اکبر قربانی و خوانندگی محمد معتمدی خواهد بود.

ارکستر سازهای ملی ایرانی با سرپرستی و نظارت فرهاد فخرالدینی در تابستان سال جاری به رهبری علی‌اکبر قربانی برای اجرا در جشن بیستمین سالگرد پایتخت شدن "آستانه" تشکیل شد. این ارکستر به دعوت آکادمی دولتی "فیلارمونیای" آستانه در قزاقستان به روی صحنه رفت.

این اولین اجرای ارکستر سازهای ملی ایرانی در داخل کشور است.

کنسرت ارکستر سازهای ملی ایران در تاریخ ۸ و ۹ شهریورماه جاری ساعت ۲۱ در منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد تهران (بوستان آب و آتش) اجرا خواهد شد. این اولین اجرای موسیقی برای عموم مردم بوده و حضور برای علاقه‌مندان به صورت رایگان است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است

عربی دبیر برگزاری جشن‌های معنوی و مردمی زیر سایه خورشیدگفت: برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی در مناطق مختلف هشت شهرستان سمنان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه شعار محوری امسال جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» است، ادامه داد: مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی مبدع جشن‌های مردمی و معنوی زیرسایه خورشید است و کانون‌های فرهنگی شاخص در هر استان، متولی برگزاری این جشن مردمی هستند.

وی بیان کرد: جشن‌های گرامیداشت دهه کرامت از بیست و چهارم اردیبهشت از گرمسار و آرادان آغاز می‌شود و سپس این جشن هر روز در یکی از شهرستان‌های مهدیشهر، سمنان، دامغان، سرخه، شاهرود و میامی تا سی و یکم اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

مسئول برگزاری جشن‌های معنوی ومردمی زیر سایه خورشید در سمنان تصریح کرد: این رویداد فرهنگی و معنوی در قالب برپایی جشن‌های مردمی، تجلیل از نخبگان عرصه‌های مختلف، فرزندآوری و جمعیت، دانش آموزان و دانشجویان، زنان و دختران، دیدار با بزرگان و علمای هر شهر و روستا، بازدید از مراکز و اماکن مختلف و دیدارهای مردمی رقم خواهد خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • دویستمین سالگرد سمفونی شماره ۹ بتهوون؛ تاج موسیقی غربی!
  • اصفهان؛ میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • اجرای فیبر نوری در سطح شهرستان زابل
  • شهرستان تکاب میزبان اولین اردوی ۴ روزه آماده سازی تیم نجات غریق آقایان