Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@20:29:42 GMT

قطعه سازان داخلی در چین چه می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۸۲۱۰

قطعه سازان داخلی در چین چه می‌کنند؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مصاحبه با رادیو با اشاره به واردات بیشمار قطعات خودرو به کشور گفت: قطعه سازان داخلی یک شرکت تولیدی نیز در کشور چین راه اندازی و سفارشات را در آنجا تولید می‌کنند.

عبدالرضا مصری گفت: «در صنعت خودرو به زیر ساختی وابسته هستیم که متعلق به ما نیست؛ لذا نمی‌توان به خودکفایی مورد نظر در حوزه تیراژ و کیفیت دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «اگر در صنعت خودرو مستقل عمل می‌کردیم، عوامل موثر در قیمت کیفیت، نظارت و توزیع بدست داخل می‌بود و می‌توانستیم اهرم‌های مورد نظر را کاهش، ارتقا یا جا به جا کنیم.»

مصری اضافه کرد: «بالغ بر ۹۰ درصد ظرفیت ریلی کشور از نظر حمل بار مبتنی بر واردات قطعات خودرو است. ما نسبت به خودروی داخلی تعصب نشان می‌دهیم، ولی همین قطعه سازان داخلی یک شرکت تولیدی نیز در کشور چین راه اندازی و سفارشات را در آنجا تولید می‌کنند.»

این نماینده مجلس اظهار کرد: «حتی مدیران خوردوسازی اعتقاد دارند این ساختار، خروجی مورد انتظار را نخواهد داشت و وقتی تصمیم گرفته شود صنعت خودروسازی صد در صد دولتی باشد و یک نظام مثل وزارت صمت پاسخگو باشد یا اینکه کار کلا در دست بخش خصوصی باشد وضعیت قابل حل خواهد بود.»

مصری گفت: «یک مدیر دولتی اگر برای طراحی یک خودرو با یک شرکت خارجی قرارداد ببندد، باید صد در صد محرمانه پیش رود؛ بنابراین باید سفارش یک پلت فرم جدید را بدهد و بایستی ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کند! اما هیچ مدیری جرات بستن چنین قراردادی ندارد و بلافاصله در مطبوعات، مجلس و دولت مورد خطاب قرار می‌گیرد.»

وی در عین حال گفت:: «بخش خصوصی این هزینه‌های ریسک را تقبل می‌کند، اما ممکن است ورشکسته شود. در بسیاری کشور‌ها یک صنعت خودروسازی وجود دارد، اما بسیار موفق هم هستند.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قطعه سازان داخلی چین واردات قطعات خودرو قطعات خودرو عبدالرضا مصری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد

یونس احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته محصولات مختلفی از جمله انواع گوشت قرمز، گوشت مرغ، خوراک ماهی و دنبه گوسفندی در مجموع به وزن یک هزار و ۷۷۹ تن و ۱۵ هزار قطعه ماهی زینتی به کشور عراق تحت نظارت کارشناسان قرنطینه دامی مستقر در مرز بین اللملی شهید سلیمانی مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون مقدار ۷۲۵ تن تخم مرغ خوراکی و ۲هزار قطعه ماهی زینتی تحت نظارت واحد قرنطینه دامپزشکی به کشور عراق صادر گردیده است.

وی اظهار کرد: لازم به توضیح است صادرات هر گونه محصولات و فرآورده های دامی منوط به اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی از استان های مبدا است.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی مسئولیتی در قبال صادرات محموله های بدون مجوز بهداشتی ندارند.

کد خبر 6093356

دیگر خبرها

  • این خودروی لوکس چینی به جنگ مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و می‌رود /عکس
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد