Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@00:16:19 GMT

بهره‌داری از بزرگ‌ترین نیروگاه بادی کشور

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۸۷۶۲

صراط:

رضا اردکانیان امروز (دوشنبه) در آیین بهره‌برداری از بزرگ‌ترین نیروگاه بادی کشور در منطقه سیاهپوش طارم سفلی اظهار کرد: نیروگاه سیاهپوش بزرگ‌ترین نیروگاه بادی نصب‌ شده در کشور است که امروز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا وی اظهار امیدواری کرد در دولت دوازدهم بتوان هرچه زودتر از ظرفیت‌های ۴۰۰۰ - ۵۰۰۰ مگاواتی تجدید پذیر در کشور استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانیان همچنین اظهار کرد که بتوان با حمایت بانک‌های عامل و بخش خصوصی بتوان ظرفیت ۳۰ هزار مگاواتی بادی کشور را هرچه سریع‌تر فعال کرد.

به گفته وزیر نیرو، استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در مصرف سوخت، آب و نیز کاهش آلایندگی‌های هوا و اشتغال‌زایی بسیار مؤثر است.

وی گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور ۶۴۰ مگاوات است که ۴۵ درصد آن‌ها را نیروگاه‌های بادی تشکیل می‌دهند.

اردکانیان همچنین اظهار امیدواری کرد که از دکل‌های نیروگاه بادی که مانند درختان سرافراز کاشت شده‌اند، بتوانیم بیشتر از گذشته انرژی تولید کنیم.

بر اساس این گزارش، نیروگاه بادی سیاهپوش طارم طی یک سال با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و هزینه اجرای این طرح بزرگ ۸۶ میلیون یورو معادل ۸۰۰۰ میلیارد ریال است. نیروگاه بادی سیاهپوش دارای ۱۸ توربین ۳.۴ مگاواتی بوده و هریک از ایستگاه‌های این نیروگاه معادل ۴.۳ مگاوات برق تولید می‌کند که برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتد.

از مزایای احداث این نیروگاه بادی می‌توان به جلوگیری از انتشار سالانه ۱۱۰ هزار تن گازهای گلخانه‌ای معادل کاشت ۱۱۰۰ هکتار جنگل و جلوگیری از آلودگی ۲۲ هزار خودرو اشاره کرد.

گفتنی است این طرح به‌طور کل توسط بخش خصوصی اجراشده و از تسهیلات صندوق توسعه ملی با مشارکت بانک توسعه تعاون استفاده کرده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: نیروگاه بادی ظرفیت وزیر نیرو صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود

فرماندار ساری با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان گفت: پروژه‌هایی مانند نیروگاه زباله‌سوز سال‌هاست که دچار مشکل است و با افتتاح آن معضل زباله شهرستان ساری و حتی استان مازندران حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدعلی نوبخت_ شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ در همایش روز ملی شورا واقع در تالار مرکزی ساری با تاکید بر رساندن جایگاه شهر ساری به رتبه نخست استانی اظهار کرد: تاکنون ۲۷۰ پروژه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: بهره‌برداری این پروژه‌ها با تلاش اعضای شورای شهر و روستا و دهیاران و شهرداران شهرستان ساری بوده است.

فرماندار ساری گفت: ما می‌توانیم با همت مضاعف مدیران شهری و اعضای شوراهای شهری و روستا و همچنین کمک نماینده دولت با تخصیص اعتبارات ملی اکثر پروژه‌های بر زمین مانده را به بهره‌برداری برسانیم.

نوبخت با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان عنوان کرد: پروژه‌هایی مانند نیروگاه زباله‌سوز سال‌هاست که دچار مشکل است و با افتتاح آن معضل زباله شهرستان ساری و حتی استان مازندران حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه بالای این شهرستان در بخش‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از استاندار مازندران خواستاریم تا تلاش کنند که مرکز استان به جایگاه اصلی خودش برسد.

این مسئول یادآور شد: بنا داریم با استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستان مانند علما و مدیران شهری و استانی و نخبگان، ساری را به رتبه نخست برسانیم.

کد خبر 748549

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور