Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال بادرشبو، نعناع فلفلی و شاهسترم بیشترین میزان کشت را در بین سایر گیاهان دارویی در سطح استان دارند و در این میان کشت گیاهان دارویی برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد. ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ استانها آذربایجان غربی نظرات

عزیز امانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، بابیان اینکه امسال یک هکتار گل‌گاوزبان هم کاشته شده است، اظهار داشت: گیاه دارویی بادرشبو با کشت حدود 84 هکتار در سطح استان رتبه اول را در میان کشت گیاهان دارویی دارد و 2 هزار و 940 تن بادرشبو امسال تولیدشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: اراضی تحت کشت گیاهان دارویی در سطح استان شامل 77 هکتار گل محمدی، 30 هکتار بیدمشک، 7 هکتار زعفران و 170 هکتار بادرنجبویه و نعناع فلفلی است.

امانی با اشاره به اینکه سالانه 5 هزار و 700 تن گیاه دارویی در آذربایجان غربی تولید می‌شود تصریح کرد: گیاهان دارویی در سطح استان برای 500 نفراشتغال‌زایی کرده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  در موردحمایت که از سوی جهاد کشاورزی استان برای افراد شاغل در صنف گیاهان دارویی صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت در سامانه کارا (طرح اشتغال فراگیر) و پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی برای متقاضیان از جمله خدماتی است که از سوی سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وی گفت: گیاهان دارویی تولیدشده در سطح استان بیشتر به‌صورت عرقیات به استان‌های هم‌جوار صادر می‌شوند اما نعناع فلفلی به‌صورت گیاه، عرق و خشک‌شده به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

انتهای پیام/ ز

R41361/P41362/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شالیکاران گیلانی تاکنون ۱۸۸ هزار هکتار از شالیزار‌های خوددمعادل ۷۹ درصد را شخم زده‌اند، گفت: کشاورزان با استفاده از بارش‌ها ۵۴ هزار هکتار از مزارع خود را نشا کردند.

محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پیش از ظهر امروز در گفت و گو با سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه شالیکاران گیلانی تاکنون ۱۸۸ هزار هکتار از شالیزار‌های خوددمعادل ۷۹ درصد را شخم زده‌اند، اظهار کرد: کشاورزان با استفاده از بارش‌ها ۵۴ هزار هکتار از مزارع خود را نشا کردند.وی با اشاره به رهاسازی آب پشت سد سپیدرود از روز گذشته در کانال‌های و نهر‌های کشاورزی گفت: شالیکاران باید بر اساس تقویم زراعی اقدام کنند و به کشت و کار خود سرعت دهند.رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۲۰۵ هزار هکتار از شالیزار‌ها استان خزانه گیری شده است، افزود: گیلان ۳۰۰ هزار شالیکار دارد و سالانه حدود ۷۰۰ هزار تن برنج سفید تولید می‌کنند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان