Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا رضا راستی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: صادرات کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی استان در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه از نظر ارزش 13 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: عمده اقلام صادراتی استان مصالح ساختمانی(سیمان)، گاز و غیره بوده که عمدتا به افغانستان، پاکستان و سایر کشورها صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل گمرک زاهدان بیان کرد: همچنین 450 هزار تن کالا به ارزش 514 میلیون دلار در همین مدت از طریق گمرک و بازارچه های مرزی وارد استان و ترخیص شده است.
ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان ادامه داد: عمده اقلام وارداتی در این مدت برنج، کنجد، انبه و لوازم خانگی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد رشد نشان می دهد.
راستی گفت: ترانزیت خارجی نیز 482 هزار تن به ارزش 6 میلیارد دلار از گمرکات رسمی استان گزارش شده که از نظر ارزش بیش از 400 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد نشان می دهد.
وی بیان کرد: همچنین در این مدت 118 هزار و 794 نفر مسافر با رشد 19 درصدی نسبت به پارسال از دیگر کشورها وارد استان و 23 هزار و 179 نفر با کاهش 76 درصدی از استان خارج شدند.
مدیرکل گمرک زاهدان با اشاره به راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در سیستان و بلوچستان گفت: از زمان راه اندازی این سامانه در حدود 2 سال اخیر 100 درصد فعالیت های این نهاد نظیر واردات، صادرات و غیره به صورت کاملا الکترونیکی و در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
وی مبارزه با قاچاق، بهبود فضای کسب و کار از طریق کاهش فرآیندهای اداری، تسهیل امکان تجارت از طریق افزایش سرعت انجام امور تجاری، کاهش هزینه و زمان را از جمله مهمترین مزایای راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی برشمرد.
راستی گفت: با توجه به گستردگی سیستان و بلوچستان هم اینک 19 منطقه گمرکی و بازارچه مرزی در مجاورت مرزهای این استان با افغانستان و پاکستان فعال است که بزوی با تجهیز و تکمیل زیر ساخت های 6 بازارچه مصوب دیگر شاهد رونق بیش از پیش اقتصادی در استان خواهیم بود.
7316 **6081
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان کسب و کار گاز واردات رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ایرانشهر به سه پرونده، قاچاق سوخت به میزان ۶۴ هزار لیتر و ارزش ۲ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال رسیدگی کرد.
انصاری افزود: این شعبه پرونده خرید و فروش و حمل ۲ هزار و ۴۰۰ هزار لیتر گازوئیل به ارزش ۸۹۸ میلیون ریال را بررسی و با توجه به مدارک موجود و نوع کشف سوخت در خودرو، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌ها متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۷۹۷ میلیون جزای نقدی محکوم کرد.
وی درباره پرونده قاچاق ۲ هزار و ۳۴۰ لیتر سوخت به ارزش یک میلیارد و ۲۶ میلیون ریال، ادامه داد: شعبه رسیدگی کننده ضمن ضبط سوخت کشف شده متهم را به پرداخت ۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: همچنین شعبه پرونده قاچاق یک هزار و ۶۶۰ لیتر گازوئیل به ارزش ۷۳۸ میلیون ریال را بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۶ میلیون جریمه نقدی محکوم کرد.

 

دیگر خبرها

  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان