Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم تکمیل پروژه ۵ میلیاردی میدان ورودی شهرستان بندرگز پس از گذشت بیش از ۷ سال گلایه مردم این شهرستان را در پی داشته است. ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرگز، شهرستان بندرگز به عنوان دروازه ورودی غرب استان گلستان، میعادگاه بزرگان و مشاهیر بنام خطه شمال کشور است که قدمت آن به چندین هزار سال قبل می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرم این شهرستان با دارا بودن فرهنگ غنی، بسیار مورد توجه بزرگان و شخصیت‌های کشوری و استانی قرار گرفته و این شهر در گذشته محل رفت و آمد بسیاری از بزرگان و شخصیت‌های سیاسی، ورزشی، مذهبی و غیره بوده است.

میزان جمعیت این شهرستان نزدیک 50 هزار نفر بوده و اقتصاد و معیشت مردم این شهرستان بر پایه کشاورزی، دامداری و باغداری است.

شهرستان بندرگز از بعد سیاسی، به عنوان دومین شهر سیاست‌زده استان گلستان محسوب می‌شود و همین امر سبب شده که پروژه‌های بسیاری در این شهرستان یا متوقف و یا مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته شود.

یکی از این پروژه‌ها، "المان ولایت" میدان ورودی شهرستان بندرگز است که سال‌هاست مورد بی‌مهری قرار گرفته و برای ساخت این پروژه هزینه کلانی را در نظر گرفته بودند اما سرانجام ساخت این پروژه چیز دیگری از آب درآمد.

در همین راستا، "سید محمدجعفر حسینی"، شهردار وقت شهرستان بندرگز در جمع خبرنگاران گفت: بندرگز شهری ساحلی است و در گذشته بندری تجاری و با اهمیت بود که قطب اقتصادی منطقه محسوب می‌شد، همچنین یکی از قدیمی‌ترین فانوس‌های دریایی مربوط به دوره قاجاریه در ساحل دریای بندرگز قرار دارد و این بنای تاریخی در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده و با توجه به نامگذاری میدان به نام ولایت که هادی و هدایت‌کننده است و همچنین پیشینه شهر بندرگز و وجود فانوس دریایی در ساحل، به عنوان راهنمای کشتی های تجاری در گذشته، این موضوع الهام‌بخش طراحی کلی بنا به صورت فانوس دریایی شد.

همچنین "قربان‌علی بابایی" فرماندار اسبق این شهرستان در گزارشی، درباره ساخت و بهسازی این میدان، از اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال صحبت کرده بود که مبلغ 3 میلیارد آن از سوی اعتبارات راه و شهرسازی و 2 میلیارد دیگر نیز، از اعتبارات شهرداری اختصاص خواهد یافت.

این مقام سابق شهرستان بندرگز این وعده را به مردم این شهر داده بود که میدان ولایت بندرگز در ورودی این شهرستان مورد بازسازی قرار خواهد گرفت و در خرداد سال 1392 به بهره‎برداری کامل خواهد رسید اما متأسفانه این امر تحقق پیدا نکرد و نارضایتی بسیاری از شهروندان  را به دنبال داشته است.

مردم شهرستان بندرگز با گلایه نسبت به مسئولان شهری و استانی در خصوص عدم بهره‌برداری از این المان در چند سال گذشته این مطالبه را از آن‌ها دارند که چرا مسئولان فعلی شهری و استانی چهره ناپسند این المان را که باید زیبنده یک شهرستان و به واقع استان باشد، به اتمام نمی‌رسانند.

از دیگر سوالاتی که مردم این شهر در خصوص ساخت این المان در این شهرستان دارند این است که آن همه هزینه‌های میلیاردی که برای ساخت این پروژه در نظر گرفته شده، صرف چه چیزی شده است. باید این را هم در نظر گرفت که سرجمع هزینه‌های در نظر گرفته شده برای المان فعلی این شهرستان، به چند میلیون هم نمی‌رسد.

امید است مسئولان استانی این المان شهر بندرگز را که در جاده سراسری استان گلستان و در مسیر تردد زائران امام رضا(ع) قرار گرفته شده را هر چه زودتر به بهره‌برداری برسانند.

انتهای پیام/ ز

R41471/P41362/S6,70/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور

ارسلان مالکی معاون وزیر راه وشهرسازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های مردمی در اجرای پروژه های نهضت ملی  جزو برنامه‌ها و اولویت های ما به شمار می رود  افزود: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با مشارکت مردم و بخش خصوصی شناسایی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن به ارزش بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.

مالکی با بیان اینکه  از این میزان ۳۳ پروژه مشتمل بر ۵ هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی به ارزش بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است گفت:۱۱ پروژه با ظرفیت یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی هم در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار قرار دارد، ادامه داد: ارزش ریالی این پروژه‌ها در حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: ۳۵ پروژه سرمایه‌گذاری در ۱۸ استان به ارزش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای انجام مطالعات و اخذ نظریه کارشناس رسمی در دست اقدام است گفت: اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۳ مطرح شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه از تمامی سرمایه گذاران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دعوت می‌کنیم که در این زمینه ورود کرده و اقدام به اجرای پروژه‌ها عمرانی و تجاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است