Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، سجادی، رئیس دانشگاه پیام نور کهکیلویه و بویراحمد در دیدار رئیس بسیج اساتید دانشگاه پیام نور کشور با اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور این استان ضمن گرامی‌داشت روز عرفه و تبریک عید سعید قربان گفت این دانشگاه در حد توان و امکانات در دسترس خود، آمادگی هرگونه همکاری با بسیج اساتید دانشگاه را دارد و امیدواریم این نوع همکاری ها بیش از پیش موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین موحدزاده، رئیس بسیج اساتید استان با ارائه گزارشی از وضعیت برنامه و فعالیت‌های بسیج اساتید استان گفت: بسیج اساتید به عنوان یک بازوی توانمند، جهت رسیدن به اهداف عالی دانشگاه عمل می کند.

در ادامه رئیس بسیج اساتید دانشگاه پیام نور کشور گفت پوشیدن ردای استادی و تدریس لطف بزرگی است که خداوند در حق همه اساتید کرده است و از شما اساتید می خواهیم که تا حد امکان اطلاعات و معلومات خود را در اختیار دانشجویان قرار دهید.

علیرضا پارسا افزود، طرح ارتقای اعضای هیات علمی با محوریت فعالیت های اجتماعی در حال برنامه ریزی است که براساس آن بخشی از ارتقای اعضای هیات علمی منوط به اجرای فعالیت‌های اجتماعی است که یکی از این فعالیت‌ها بحث بسیج می باشد.

وی عنوان کرد: باید در سطح بسیج طراحی و برنامه‌ریزی مدون داشته باشیم به نحوی که بسیج و بسیج اساتید محل تبادل نظرات و تفکرات همه افراد با همه سلایق باشد.
پارسا به نقش بسیج اساتید در کمک به دولت در زمان بروز حوادث و مشکلات اشاره کرد و گفت در جریان زلزله کرمانشاه علاوه بر ارسال کمک‌های بسیج اساتید دانشگاه پیام نور ، از ظرفیت اعضای هیات علمی گروه روانشناسی برای مشاوره به زلزله زدگان آن استان استفاده شد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه پیام نور ، هدف از سفر به استان را بررسی وضعیت بسیج اساتید دانشگاه، استفاده از نظرات و تجربیات اعضای محترم هیات علمی استان و انتقال تجربیات به استان‌ها بیان کرد.

گفتنی است، در پایان این نشست شرکت‌کنندگان در جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

لازم به ذکر است، نشست رئیس بسیج اساتید دانشگاه پیام نور کشور با رئیس و اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور استان کهگیلویه و بویراحمد درسالن جلسات دانشگاه پیام نور این استان برگزار شد .

   

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، اولین نشست قرارگاه علم و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور با حضور معاونین علمی و پژوهشی، معاونین فناوری و نوآوری در مراکز بسیج اساتید استانی، دفاتر هماهنگی و تهران بزرگ با موضوع تشریح برنامه‌ها و ماموریت‌های سال ۱۴۰۳ با حضور رئیس سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

در این نشست محمدرضا مردانی رییس سازمان بسیج اساتید کشور ضمن تبریک روز معلم و روز استاد و هفته معلم از تلاش‌ها و زحمات مخلصانه اساتید بسیجی تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: خدمت در بسیج خدمت در مدرسه عشق و لشکر مخلص خداست. ان‌شاءالله این خدمات اساتید در لوح محفوظ پروردگار ثبت شده و ما همگی جزو یاران امام زمان در دوره آخرالزمان باشیم.

مردانی در ادامه از تلاش‌های معاونین علمی و پژوهشی و فناوری و نوآوری سازمان تشکر کرده و افزود: از مهم‌ترین بخش‌های سازمان بسیج اساتید حوزه علم و فناوری است. بسیج اساتید در بستر نهاد علم شکل گرفته است و در آئین‌نامه اجرایی این سازمان نوشته شده «بسیج اساتید در دانشگاه تشکیل می‌شود برای کمک به نهاد علم، کسب مرجعیت علمی و کمک به نظام حکمرانی در مواقع حساس».

وی اسلامی شدن دانشگاه‌ها را از اهداف و برنامه‌های بسیج اساتید عنوان کرده و گفت: بسیج اساتید همواره با دانشگاه است و برخی تعبیر می‌کنند بسیج اساتید بر دانشگاه است و یا در دانشگاه اما ما همواره گفتیم بسیج اساتید با دانشگاه و همراه دانشگاه است. حضور اساتید اثرگذار در بسیج اساتید هم جایگاه علمی و اندیشه‌ای و تاثیر علمی شاخصی دارد و باید بهترین استادها در بالاترین مقام‌ها در بسیج اساتید در مباحث علمی پرچم‌دار باشند. آنان که میدان دار و تلاش‌گرند و مرزهای علمی را می‌پیمایند از بسیج اساتید باشند.

این استاد دانشگاه به پیشرفت‌های دانش فضایی، هسته‌ای، نانوتکنولوژی، پزشکی اشاره کرده و از لزوم جذب اساتید تلاشگر با روحیه جهادی که با تفکر الهی گام برمی‌دارند سخن گفته و افزود: به عنوان مهم‌ترین اولویت‌ها باید سراغ جذب و محوریت قرار دادن این اساتید رفت. اساس حرکت علمی در راهبرد بسیج اساتید را نباید فراموش کرد. اگر بخواهیم منویات امامین انقلاب را در دانشگاه به نتیجه برسانیم باید با نگاه علمی، نگاهی که رهبری در پیامشان می‌فرمایند همه در حوزه علم راهبردی و نرم و بحث‌های کاربردی علاوه بر استفاده از تازه‌های علمی دنیا اهل اجتهاد باشیم، حرکت کنیم.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور همچنین تاکید کرد: باید دوگانه‌ها را توجیه کرد و موضوعات اصلی را در دستور کار قرار دهیم که تحقق منویات مقام معظم رهبری در این بستر انجام شود. ماموریت‌محوری و مسئله‌محوری آموزش عالی دغدغه نظام و مقام معظم رهبری است. استاد بسیجی در صیانت از دستاوردها مشکل مردم را حل کنند. مشکل اساسی مردم امروز معیشت، اقتصاد، رفاه و مسکن است. چه کسی باید این‌ها را حل کند؟ موضوع عدالت، مسئله شناسی و مسئله‌یابی و یافتن راهکار برای کمک به مسئولان در حل مسائل کشور و مطالبه‌گری از جمله نکاتی است که باید در دستور کار جدی بسیج اساتید باشد. این مهم وقتی نتیجه می‌دهد که عالمانه بررسی شده و به راهکارهای پیاده سازی توجه شود.

وی در ادامه به شعار سال اشاره کرده و گفت: شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» است. چه کسی این نسخه را باید بدهد؟ چه کسی بهتر از استاد می‌تواند در این موضوع مطالعه کرده، نسخه نوشته و مشارکت نماید؟ باید در زیست بوم راهکارها بررسی شده و به مسئولان ارائه شود تا این فرمان ولی امر مسلمین محقق شود.

مردانی سپس از لزوم تشکیل کارگروه شعار سال و پیدا کردن راهکارهای تحقق آن در هر زیست بوم، در سطح استانی و ملی خبر داد و در کنار برنامه‌های تخصصی سالانه بر بررسی این مهم تاکید کرده و از اساتید خواست میدان دار کار علمی باشند. در بسیج علمی یا معاونت علمی استان اساتید میدان دار و محور باشند.

وی به ظرفیت‌های خوب دانشگاه در موضوع مرجعیت علمی اشاره کرده و افزود: باید از ظرفیت اساتید بر اساس رشته و گرایش تخصصی‌شان استفاده کرد و برای اساتید ماموریت تعریف کرد. تعیین وظیفه و ماموریت برای استاد برای او مسئولیت سازمانی و شرعی ایجاد می‌کند. اساتید یک وظیفه عمومی دارند در عمل به واجبات دینی و رفع نیازهای انقلاب اسلامی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب به عنوان یک مسلمان که در صحنه جهاد تبیین گره‌های ذهنی را حل کنند. در تبیین و امید آفرینی در حوزه عمومی و هم و در موضوعات تخصصی اساتید می‌توانند نقش آفرین باشند و با تخصص خود در علوم مختلف و فناوری‌های جدید و نو در حل مشکلات و برای تحقق تمدن‌سازی نوین اسلامی و اهداف بیانیه گام دوم اثرگذار باشند.

مردانی عنوان کرد: هر استاد بر اساس رشته خود وظیفه‌ای را انجام دهد. کتاب یا پایان نامه‌ها را هدایت کند، ۳۶ هزار عضو هیات علمی حتی اگر ۱۰ هزار نفرشان پایان نامه‌ای را در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی جهت‌دهی کرده و فعالیت‌های دانشجویان را به سمت و سوی اهداف انقلاب هدایت کنند حرکت عظیمی شکل خواهد گرفت. هر استادی با ۵۰ شاگرد که دارد می‌تواند تشکیل حلقه علمی دهد و با این ظرفیت‌ کارهای خوبی انجام خواهد شد.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور همچنین بر تقویت جنبه تربیتی و شاگرد پروری در بسیج اساتید و توجه اساتید به موضوعات دانشجویان و حل گره‌های ذهنی آنان، پاسخ به ابهامات و رفع شبهات در شرایط کنونی که دشمن مدام شبهه فراکنی می‌کند تاکید کرده و گفت: استادان تخصصی اگر یک جمله بگویند از زاویه تخصص خود دانشجویان بیشتر از هر کسی می‌پذیرند. استاد تخصصی اگر در موضوعی ورود کند با توجه به رتبه عالی علمی که دارد، سخنش را دانشجو پذیراست چون جایگاه فرهیختگی علمی دارد. در حوزه جهاد تبیین با نگاه به تخصص و دیپلماسی علمی و ارتباط با دانشگاه‌های جهان همزمان با خیزش دانشجویی در دنیا و آمریکا و اروپا فرصت مغتنمی است که این ارتباط را تقویت کنیم.

وی افزود: در موضوع خیزش دانشجویان جهان به صورت فراگیر ما در دانشگاه و در سطح ملی دو وظیفه داریم یکی حمایت از این خیزش و حرکت آزادی‌خواهانه و دیگری استفاده از آن برای روشنگری در میان جوانان خودمان. کسانی که با لعاب و روکش حقوق بشر و آزادی بیان، به قرآن سوزی و اهانت به مقدسات دینی می‌پرداختند امروز برای جلوگیری از هر گونه روشنگری نسبت جنایات رژیم صهیونیستی، استاد و پروفسور دانشگاه را روی زمین پرت می‌کنند!

مردانی در ادامه به جشنواره علمی شهید چمران پرداخته و هدف این جشنواره را تقویت رویکرد تخصصی و علمی اساتید عنوان کرد و افزود: در حوزه علمی این بحث در کنار جهاد تبیین دنبال شود. انتظار از جشنواره علمی چمران آن است که از جشنواره‌های فارابی و خوارزمی هم بالاتر رود. این جشنواره ۲سال دیگر باید بین‌المللی گردد، چون تراز شهید چمران تراز بین المللی بودن است.

تشکیل حلقه‌های علمی از دیگر مطالبات مردانی از اساتید بود. وی گفت: حلقه علمی با گروه‌های مسئله محور متفاوت است، حلقه‌های علمی گروه‌های استاد دانشجو در موضوعات علمی مشخص هستند تا رابطه استاد شاگردی شکل بگیرد. کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی با حضور متخصصین از دیگر موضوعات صحبت مردانی در این نشست بود.

وی ضمن اینکه مسئولین کارگروه‌های قرارگاه کمک به ارتقای حکمرانی را معرفی کرد که برخی از روسای دانشگاه‌های مطرح هستند، افزود این حرکت نمی‌تواند موفق باشد مگر با شکل‌گیری و تقویت حلقه‌های میانی در کمیته‌های استانی. باید اندیشکده‌ها و گروه‌های مسئله محور کنار هم قرار گیرند و شبکه علمی تقویت شود، شبکه سازی در دستور کار بسیج اساتید است. مسئله کمک به نظام حکمرانی یعنی اینکه مشکل کشور را بدانیم و با گروه مسئله محور به سراغ آن رفته و بسته سیاستی تهیه کنیم، همه این کارها با ظرفیت‌های کانون‌های بسیج اساتید در دانشگاه‌های سراسر کشور که به صورت شبکه‌ای عمل کرده و با دانشگاه و رئیس آن ارتباط گرفته و منابع را از طریق معاونین پژوهشی کمیته‌ها دریافت کرده در اختیار اساتید قرار دهند، میسر خواهد شد.

مردانی همچنین گفت باید منابع نیروهای مسلح و سپاه برای انجام حرکت علمی را هدایت کرده با نگاه به جایگاه استادی در حوزه نظری و تئوری و تخصصی میدان دار باشیم، این مسئولیت را عهده دار بوده و به آن توجه کنیم.

کد خبر 6094319

دیگر خبرها

  • مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!
  • تجلیل از اساتيد برتر دانشگاه پیام نور استان کرمان
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد
  • واکاوی گرایش‌های ضداسرائیلی «نسل z» در آمریکا
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه