Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-30@23:43:07 GMT

ابعاد جدیدی از آلودگی نیروگاه فوکوشیما کشف شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۳۱۶۴

ابعاد جدیدی از آلودگی نیروگاه فوکوشیما کشف شد

دانشمندان برای اولین بار توانستند مقدار میکروذرات سزیوم‌دار رادیواکتیوی منتشر شده از نیروگاه‌ فوکوشیما در سال ۲۰۱۱ اندازه گیری کردند. به گزارش «انرژی امروز» از ترادیلی، این تحقیق معانی و مفاهیم بهداشتی و محیط زیستی بسیاری دارد و در کنفرانس ژئوشیمی Goldschmidt ارائه شده است. با غرق شدن نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما دایچی بعد از زلزله یازدهم مارس سال ۲۰۱۱، مقادیر بسیار زیادی مواد رادیواکتیو شامل ایزوتوپ ۱۳۴ سزیوم با نیمه عمر ۲ دو سال، و ایزوتوپ سزیوم ۱۳۷ با نیمه عمر ۳۰ سال در محیط زیست پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در نهایت دانشمندان به این نتیجه رسیدند که سزیوم به صورت محلول منتشر شده است. اما امروزه، دانشمندان به این نتیجه رسیدند بخشی از سزیوم منتشر شده، مواد ذره‌ای شیشه مانند بودند که در زمان ذوب راکتور تشکیل شدند. این ذرات در ناحیه‌ای وسیع منتشر شده اما تاکنون هیچ تخمین قابل اعتمادی در مورد مقدار ذرات سزیوم رادیواکتیو منتشر شده در این ناحیه وجود نداشته و اینکه دانشمندان اطلاعی از چگونگی انتشار این ذرات هم نداشتند. حال یک گروه از دانشمندان بین المللی به رهبری دکتر ساتوشب اوتونومیا از دانشگاه کیوشوی فوکوشیما، توانستند تخمین درستی از میزان این ذرات پخش شده در محیط را ارائه کنند. بر اساس این گزارش، بسیاری از این ذرات فقط چند میکرون قطر دارند و و همراه با سزیوم محلول منتشر می‌شوند. سزیوم محلول معمولا داخل مواد معدنی به دام افتاده و بنابراین تشخیص مواد ذره‌ای آغشته به سزیوم از مواد معدنی سزیوم‌دار مشکل است. اما دانشمندان می‌گویند در برخی مناطق این ذرات شیشه‌ای بسیار زیاد هستند و در یک گرم از خاک مناطق اطراف ۳۱۸ ذره یافت شده است.دانشمندان تخمین می زنند که حدود ۷۰ درصد سزیوم رادیواکتیو به صورت ذرات شیشه‌ای منتشر شده‌اند. 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر جدیدی بازیگر یک پروژه بین المللی شد

آفتاب‌‌نیوز :

کمپانی فرانس تی‌وی حق پخش جهانی این فیلم را پیش از تولیدش خریده و احتمالا در جشنواره کن امسال به فروش آن به کشور‌های مختلف بپردازد. رومالد بولانژه کارگردان آثاری مثل «روی خط» با بازی مل گیبسون کارگردانی این اثر را برعهده داردو این فیلم محصول مشترک فرانسه و بریتانیاست. داون مک دنیل و فیلیپ د لیون هم نویسندگی این اثر را برعهده دارند.

بهرامی درباره این فیلم به ددلاین گفته: «افراد زیادی به من گفته‌اند که سرگذشتم بسیار سینمایی است، اما در واقع باعث افتخار است که فیلم بلندی بر اساس زندگی من ساخته می‌شود. امیر جدیدی بازیگری استثنائی است. او واقعاً برای نقشش تغییر شکل پیدا می‌کند. اینکه او یک بازیکن نیمه-حرفه‌ای تنیس است یکی از آن خوش‌اقبالی‌های بزرگ در این پروژه است.»

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تخمین زده می شود 10 هزار فلسطینی در غزه زیر آوار مدفون باشند
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • امیر جدیدی بازیگر یک پروژه بین المللی شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت