Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جلسه دادگاه شکایت ایران از آمریکا، جزئیات مبارزه با فساد اقتصادی در دنیا، سرانجام پارازیت های ماهواره ای در ایران، توصیه های آیت الله خاتمی به نمایندگان برای سوال از رییس جمهور از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه پنجم شهریور است

به گزارش خبرگزاری شبستان، اولین جلسه دادگاه شکایت ایران از آمریکا، جزئیات مبارزه با فساد اقتصادی در دنیا، سرانجام پارازیت های ماهواره ای در ایران، توصیه های آیت الله خاتمی به نمایندگان برای سوال از رییس جمهور از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه پنجم شهریور است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رشد ۵۵ درصدی قیمت مسکن/تا پایان شهریور نرخ‌ها تغییر نمی‌کند

حسام عقبایی، نایب رییس اول اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان راجع به وضعیت حاکم بر بازار مسکن گفت: از ابتدای سال 1397 تاکنون نسبت به سال گذشته 55 درصد قیمت مسکن در حوزه خرید و فروش افزایش داشته است.

 

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت بسیار نامتعارف و غیر اصولی بوده است، افزود: این مسئله خارج از توان مردم بوده و باعث شده جان بازار مسکن از دست برود.

 

عقبایی در ادامه به تحولات منفی اقتصادی کشور از تیرماه جاری اشاره کرد و یادآور شد: از تیرماه 97 با کاهش حجم معاملات مسکن رکود وارد این بازار شد و افزایش قیمت و کاهش حجم معاملات این رکود را رقم زد.

 

موافق توافق اخیر دریای خزر نیستیم/خوشحالی روس‌ها شک‌برانگیز است

غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات دریای خزر به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: ما معتقدیم در مورد رژیم حقوقی دریای خزر باید قرارداد 1991 پایدار باشد. آقای روحانی چیزی را در مذاکرات اخیر امضا کردند که هنوز حدود مرزی آن چه در بحث بستر و چه زیر بستر مشخص نیست و اتفاقا محل چانه زنی اینجاست و ما نباید معاهده را امضا می کردیم.

 

وی با اشاره به مصاحبه رییس جمهور اظهار داشت: رییس جمهور تاکید کرد که 90 درصد توافق انجام شده است و 10 درصد باقیمانده در مورد حدود مرزی است اما آن چیزی که روس ها در تلویزیون خودشان نشان می دهند و با نقشه نیز با آن در تلویزیون تاکید کردند حدود قبلی ایران است که تقریبا نصف شده است.

 

گرانی ها به نوشابه رسید/افزایش ۷۰ درصدی قیمت

مدتی است که شاهد افزایش قیمت سبد کالای مصرفی خانوار هستیم و قیمت فرآورده های لبنی و پروتئینی روز به روز افزایش یافته است. برخی مسئولان تغییرات فصلی را عامل این گرانی ها عنوان کرده اند و برخی دیگر نیز افزایش مواد اولیه تولیدی برای یک کالا را عامل رشد قیمتی آن عنوان کرده اند. گرانی ها در حال حاضر به بازار نوشابه نیز سرایت کرده؛ به طوری که قیمت انواع نوشابه نزدیک به 70 درصد افزایش یافته است.

 

بنابر گزارش خبرنگار ما قیمت یک باکس نوشابه یک برند معروف از 19000 تومان به 32000 تومان افزایش یافته است که بنا به گفته مغازه داران قیمت بسیاری از مواد غذایی در بازار افزایش یافته و این شرایط شامل حال نوشابه نیز شده است.

 

کمک‌های اروپا قابل توجه نیست/به دنبال کمک گرفتن از هیچ کشوری نیستیم

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمک مالی اروپا به ایران به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: این کمک ها قابل توجه نیست؛ مهم این است که مجموعه تعهدات اروپا در قبال برجام عملی شود و بتوانند در قالب این موضوع که تعهد آنهاست بسته پیشنهادی شان را ارایه کنند.

 

وی اظهار داشت: ما به دنبال کمک گرفتن از هیچ کشوری نیستیم چرا که بیشترین نفت و گاز دنیا را در اختیار داریم اما بحث این است که آنها در مجموعه تهدیدات غیرمنطقی و غیرقانونی تحمیلی آمریکا بتوانند شجاعانه موضوع خودشان را اتخاذ کنند و با ایران کار کنند.

 

نمایندگان با متانت از رییس جمهور سوال کنند/سوال از رئیس جمهور مانور دموکراسی است

آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد پیش بینی خود از جلسه سوال از رییس جمهور گفت: من پیش بینی خاصی ندارم از نظر شخصی خودم نه به عنوان هیات رئیسه، انتظار متانت از نمایندگان مجلس می رود نمایندگان با متانت سوال کنند و رییس‌جمهور نیز با متانت و مستند و منطقی صحبت کند و رییس جمهور به دور از عصبانیت جواب منطقی بدهد.

 

وی با اشاره به اینکه همه ما در یک کشتی هستیم، قرار نیست قوه ای ضایع یا کمرنگ شود، گفت: هر سه نهاد، نهادهای مشروع نظام هستند و این موضوع یک مانور دموکراسی است که برای اولین بار اتفاق می افتد که امیدواریم تمرین مردم سالاری باشد و هر سه قوه تکالیف شان انجام دهند و حق شان ادا شود.

 

سرانجام پارازیت های ماهواره ای در ایران

مساله پارازیت های ارسالی به منظور ایجاد اختلال در فرکانس های ماهواره ای از سال ۸۹ به دغدغه ای برای مردم تبدیل شده بود تا اینکه بعد از ۸ سال بالاخره وزیر جوان دولت دوازدهم روز گذشته از روشن شدن این موضوع خبر داد.

 

دولت در عرصه سیاست خارجی خوب بوده است/تصمیمات دولت بجا و با سرعت اتخاذ نمی شود

محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هفته دولت درخصوص اقدامات انجام شده از سوی دولت به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: همین که دولت در مواجهه با این همه مشکلات داخلی و خارجی سر پا ایستاده است و مقاومت می کند، قابل تقدیر است.

 

وی با بیان اینکه دولت در عرصه خارجی به خوبی عمل کرده است اما باید روابطش با کشورهای همسایه را تقویت کند، اظهار داشت: دولت باید در رابطه با تفاهم نامه خزر ابهام زدایی کند و با اطلاع رسانی بیشتر موضوع را برای مردم شفاف کند و در این زمینه آقای ظریف به مجلس توضیح دهد و از رسانه های جمعی برای اطلاع رسانی و ابهام زدایی بیشتر استفاده کند.

 

تابش تاکید کرد: در عرصه سیاست داخلی فضا نسبت به گذشته آزادتر و مطلوب تر شده است. فعالیت ان جی اوها بازتر شده است گرچه شاید جاهایی مداخله هایی انجام شود که ما از این مداخله ها به ویژه در مورد اتفاقی که برای ان جی اوهای زیست محیطی و فعالان زیست محیطی افتاده است متاثر و متاسف هستیم ولی باز هم فضا برای این ان جی اوها نسبت به گذشته بهتر شده است.

 

جزئیات مبارزه با فساد اقتصادی در دنیا

در چند دهه اخیر شاهد اختلالات در عرصه اقتصادی از جمله خودرو، ارز و سکه بودیم. پرونده های بسیار در حوزه قضایی کار را به جایی رساند که رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران و انجام برخی جرائم از سوی عده‌ای از اخلالگران و مفسدان اقتصادی همسو با اهداف دشمنان، خواست تا اجازه اقدامات ویژه در برخورد قاطع و سریع در چارچوب قانون برای مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور و قانون مجازات اسلامی داده شود. رهبر انقلاب اسلامی نیز با این پیشنهادها موافقت و تأکید کردند که "مجازات مفسدان اقتصادی سریع و عادلانه انجام گیرد و در مورد اتقان احکام دادگاهها دقت لازم توصیه شود."

 

پس از این دستورات؛ قوه قضائیه پیگیری های خود برای رسیدگی و بررسی پرونده های فساد اقتصادی را با جدیت و شتاب بیشتری در دستور کار خود قرار داده است اما باید گفت علاوه بر بهره از توان داخلی می توان از تجربیات سایر کشورها نیز در این زمینه استفاده کرد چرا که فساد اقتصادی موضوعی نیست که تنها گریبانگیر ایران باشد و می‎توان گفت افشای درآمد‎ها و دارایی‎‎های مسئولان یک دغدغه جهانی است.

 

اولین جلسه دادگاه شکایت ایران از آمریکا

از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران جلسه بررسی شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه آغاز شد.

 

پایگاه اطلاع رسانی دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه با پخش زنده این جلسه استماع ، آغاز بررسی دعوای ایران علیه آمریکا را اعلام کرد. جلسات استماع این دادگاه که به درخواست ایران مبنی بر صدور دستور موقت در پرونده نقض تعهدات آمریکا به موجب عهدنامه مودت تشکیل شده، چهار روز(۵ تا ۸ شهریور) به طول خواهد انجامید و رای دادگاه تا یک ماه پس از آن ارائه خواهد شد. محسن محبی، وکیل دولت ایران در دادگاه لاهه، در این جلسه، موضوع شکایت ایران را اقدامات اخیر واشنگتن در اعمال تحریمهای یکجانبه علیه ایران با وجود پایبندی به برجام عنوان کرد. نماینده ایران همچنین از تاخیر ۴۰ روزه دادگاه لاهه در برگزاری جلسه رسیدگی به شکایت ایران گلایه کرد.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت عید قربان استان همدان اردبیل مجلس مهدویت امیرالمومنین ع مسجد نماز جمعه دعای عرفه سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد

خطبه‌های نمازجمعه پایتخت به امامت حجت الاسلام خاتمی امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران گفت: انتقام خداوند غیر انتقام بشر است، انتقام بشر برای این است که دل خنک شود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: بعضی‌ها زیر بار حق برو نیستند، چندین چراغ دارند و به بیراه می‌روند.

وی افزود: قرآن می‌گوید تردید نکنید ما به حساب مجرمین می‌رسیم و نابودشان می‌کنیم. آنچه را که ایران اسلامی در برابر اسرائیل انجام داد یک کار الهی بود. انتفام الهی را ایران از رژیم صهیونیستی گرفت

خاتمی گفت: این عملیات وعده بود که بخشی از آن مربوط به گذشته و بخشی مربوط به آینده بود اگر بخواهند غلط مجدد کنند سیلی محکم تری خواهند خورد.

وی افزود:در هفته گذشته مناسب نیرو‌های مسلح را داشتیم. این مناسبت‌ها می‌طلبد بگویم نیرو‌های مسلح بازو‌های پر توان ملت هستند. نیرو‌های مسلح دژ مستحکم ملت هستند، این‌ها مایه عزت دین و نظام اسلامی هستند. این‌ها اگر نبودند باید با دشمن در خیایان‌های تهران می‌جنگیدیم. مردم نیاز به این عزیزان دارند.

خاتمی بیان کرد: ۴ شنبه ۵ اردیبهشت سالگرد شهادت حضرت حمزه و عبدالعظیم حسنی بود یک روایت دیدم که زنده زنده دفنش کردند و به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس در سال ۱۳۵۹ است. خود کارتر می‌گوید برای نجات گروگان‌های‌شان کارتر می‌گوید ۶ ماه برنامه ریزی کردیم، عملیات شروع شد، طوفان شن به راه افتاد و عملیات این‌ها را به فضل خدا ناکام گذاشت.

وی تاکید کرد: روز یازده اردیبهشت روز جهانی کارگر است، مقام معظم رهبری فرمود طبق آمار نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌شان هستند و اگر حالی از این جمعیت خوب شود، حال نیمی از جمعیت ایران خوب نمی‌شود. کلمات حضرت آقا منشور است و باید‌های آقا را از جمله امنیت شغلی که آقا فرمود اجرایی و عملیاتی کنید.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: حق مطلب در مورد شهید مطهری زیاد است، اما من فقط یک مطلب می‌گویم، علمای شیعه مرزبان بودند و انصافا شهید مطهری مرزبان بود. با تمام وجودش شهید مطهری وارد میدان شد.

وی اظهار کرد: حرف‌های زیادی زده شده است، اما یک پدیده جدید اتفاق افتاده است، در آمریکا دانشجویان به حمایت از غزه پرداختند. این مدعیان حقوق بشر ۱۰۰ نفر از دانشجویان را بازداشت کردند، انصافا مرگ بر آمریکا حقش است. استاد روابط بین الملل در آمریکا می‌گوید، آمریکا باید بپذیرد نسل جدیدش تغییر کرده است.

وی با اشاره به حمله وعده صادق گفت: آنچه را که به فضل خدا ایران اسلامی انجام داد، مستند قرآنی داشت. این عملیات نمایش قدرت نظامی ایران اسلامی بود و کسانی که نفهمیدن بفهمند، آقا فرموند مذاکره موشکی نمی‌کنیم.

خاتمی خاطرنشان کرد: برجام ۲ و برجام ۳ رفت هوا، مذاکره موشکی نکردیم و نخواهیم کرد و بر سر دشمنان می‌کوبیم. دشمن صهیونیستی در این عملیات فهمید اگر می‌گویم می‌زنیم، می‌زنیم. ما اول عمل می‌کنیم بعد می‌گویم و تا نباریم سیلاب جاری نمی‌کنیم. ما بیمارستان، مدرسه، مراکز اقتصادی نزدیم و فقط آن پادگان هوایی را زدیم که کنسولگری ما را زدند. این عملیات نشان داد دوره موشک نگذشته است.

خاتمی بیان کرد: یک جا را زدیم، اما جا‌های زیادی را هشدار دادیم و به فضل خدا همه دشمنان را جای خودشان نشاندیم. بازی با ایران بازی با دم شیر است.

وی افزود: کشور‌های عرب از ارتباط با رژیم صهیونیستی قطع کنید.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: اگر کسانی هم ایران می‌خواهند بدانند ۸ سال متدینن از ایران دفاع کردند. حجاب از ضروریات دین است بی حجابی خلاف شرع و قانون است و به فضل خدا نظام اسلامی خواهد ایستاد. به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد. در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید. منطقی و استدلالی بحث کنید و انگ نزنید. انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان