Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای روحانی در ادامه اظهاراتش در پاسخ به پرسش های نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: من در فرصت نخست به پنج پرسش مطرح شده به طور خلاصه اشاره می کنم و از دستگاه های ذیربط گزارش های لازم را دریافت کردم که اگر تمایل داشته باشید در اختیار نمایندگان قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور مباحث مربوط به قاچاق کالا را مربوط به وزارت کشور، موضوع مربوط به اشتغال را مربوط به وزارت کار، مباحث مرتبط با برجام را مربوط به وزارت امورخارجه و مسائل بانکی را مرتبط با وزارت اقتصاد و دارایی دانست که گزارش آن آماده شده است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
آقای روحانی با اشاره به مباحث مرتبط با قاچاق کالا و ارز به طرح این پرسش پرداخت که چرا دولت در زمینه مبارزه با آن موفق نبوده است؟ گفت: همه می دانید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 81 به فرمان مقام معظم رهبری آغاز شد و پس از آن نمایندگان مجلس در سال 92 قانون مربوط به آن را نوشتند و ابلاغ کردند.
رئیس جمهور افزود: آیین نامه های متعدد مربوط به مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در دولت تدوین و ابلاغ شد و 600 میلیارد تومان بودجه برای تکمیل سامانه های لازم و اتصال آنها به یکدیگر اختصاص یافت.
آقای روحانی با طرح این پرسش که چرا قاچاق ایجاد می شود اظهار داشت: کالاها از خارج به کشور می آید و کالاهای ما به بیرون منتقل می شود، وقتی ما برای کالاهایی در داخل یارانه می دهیم و قیمت ها یارانه ای است خود به خود کالاها به خارج تمایل می یابد چون قیمت داخل و خارج نامتعادل می شود.
رئیس جمهور گفت: هر چه قیمت ارز پایین می آید واردات قاچاق بیشتر می شود و بالعکس.
آقای روحانی تأکید کرد: برای جلوگیری از قاچاق، کیفیت تولید داخلی باید افزایش یابد و همه باید برای افزایش کیفیت تولیدات و خدمات داخلی کمک کنند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
رئیس جمهور گفت: اگر اینها را از نظر کیفیت، کمیت و قیمت محقق کنیم، معنی ندارد که کالای قاچاق وارد کشور شود، اگر برخی افراد تقاضای اجناسی را کنند که از نظر فرهنگی به سمت آن نمی رویم موضوع متفاوتی است.
آقای روحانی کاهش میزان قاچاق از 25 به 12 و نیم میلیارد دلار در بیش از چهار سال را تحولی بزرگ دانست و افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مخصوص قوه اجرایی نیست و نهادی فراقوه ای است که نمایندگان قوای سه گانه و نیروهای مسلح در آن حضور دارند، پس همه باید در این زمینه تلاش کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رئیس جمهور مجلس سؤال جلسه علنی قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده قاچاق ۴۴۰ ثوب بلوز زنانه خارجی به ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خوی رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک معتبرگمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط پوشاک کشف شده متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

به گفته نجف زاده، همچنین شعبه حکم به پرداخت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال معادل ارزش ریالی کالا بابت خودروی حمل کالای قاچاق صادر و در مجموع متهم به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

نجف زاده گفت: ماموران انتظامی شهرستان خوی گزارش تخلف را در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به  تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵۰ میلیارد کالای قاچاق و سوخت در طرح ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد