Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خرداد و به نقل از آفتاب‌‌نیوز :سوال جمعی از نمایندگان از رییس‌جمهوری -که دهم مرداد با ۸۰ امضا در مجلس اعلام وصول شده بود- در دستور کار جلسه علنی صبح آغاز جلسه علنی مجلس/سوال از رئیس‎جمهور در دستور کار پارلمان/ روحانی وارد مجلس شدامروز(سه‌شنبه) مجلس قرار دارد.این سوال شامل پنج محور عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درباره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چند ساله و افزایش شتابان نرخ ارز خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روحانی وارد مجلس شد
رییس جمهور برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان وارد مجلس شورای اسلامی شد.
حسن روحانی با استقبال علی مطهری، کاظم جلالی، احمد مازنی و محمدرضا تابش و همراهی جهانگیری معاون اول رییس جمهور وارد مجلس شورای اسلامی شد.
تشریح سوالات نمایندگان و زمان‌بندی طرح سوال از سوی یک عضو هیات رییسه
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به پنج سوال نمایندگان از رییس جمهور زمان‌بندی این پرسش و پاسخ را اعلام کرد.
احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در ابتدای بررسی سوال از رییس جمهور گفت: سوال ۸۲ نماینده از رییس جمهور درباره‌ی عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت در خصوص کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله و افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش خرید ارزش پول ملی است.
امیرآبادی ادامه داد: طبق ماده ۲۱۳ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مدت طرح سوال از طرف سوال‌کنندگان ۳۰ دقیقه و مدت زمان پاسخ رییس جمهور یک ساعت است که طرفین می‌توانند وقت خود را به دو بخش تقسیم کنند.
 در ادامه از نمایندگان سوال کننده خواسته شد برای تشریح سوالات خود پشت تریبون بیایند.
 لاریجانی: امکان سوال از رییس جمهور عمیق بودن تفکر دموکراتیک در نظام را نشان می‌دهد  
علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز ضمن تبریک عید سعید قربان و عید سعید غدیر، بیان کرد: اینکه در قانون اساسی طبق اصل ۸۸ آمده است که حداقل یک چهارم کل نمایندگان می توانند از وظایف رییس جمهور سوال کنند نشانگر عمیق بودن تفکر دموکراتیک در نظام جمهوری اسلامی است که بالاترین مقام اجرایی کشور خود را پاسخگوی ملت می‌داند و این ارزش بزرگی برای ملت ما است که همه مسئولین حتی در بالاترین سطوح خود را خادم ملت و پاسخگو در برابر ملت و نمایندگان ملت می‌دانند.
دهقان: رییس‌جمهور کسانی که به کشور خسارت وارد کرده‌اند را معرفی کند  
محمد دهقان نایب رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که رییس جمهور باید بگوید چه کسانی به کشور خسارت وارد کرده‌اند، گفت: در ماه‌های اخیر ده‌ها میلیارد دلار ارز از کشور بدون برنامه برای واردات کالاهای لوکس و غیرضروری اختصاص داده شده است.
فرهنگی: آقای رییس‌جمهور رکود تورمی در دولت شما به اوج رسید  
محمدحسین فرهنگی عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: آقای رییس‌جمهور در دولت شما به دلیل فقدان مدیریت کارآمد تورم تشدید شد و به اوج رسید و رکود تورمی ایجاد شد.  وی گفت: در اصل ۱۳۴ قانون اساسی آمده که رییس جمهور مسوول اقدامات هیات وزیران است. جناب آقای رییس‌جمهور در ابتدای شروع دولت، شما تصویر موفقی از  مدیریت آتی خود در اقتصاد ترسیم کردید هر چند که رکود مسئله نیست که در دولت شما ایجاد شده باشد اما در دولت شما به دلیل فقدان مدیریت کارآمد، تشدید شد و به اوج رسید و به رکود تورمی مبدل شد....
روحانی در مجلس: امروز روز مبارکی برای دموکراسی است
رییس جمهور که برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز در صحن علنی مجلس حضور یافته است، گفت: امروز را روز مبارکی برای دموکراسی، کشور و مردم سالاری دینی می‌بینم و هیچ‌کس فکر نکند که پاسخگو بودن به عنوان یک نقطه ضعف است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری صبح سه شنبه در صحن مجلس شورای اسلامی در ابتدای پاسخ به پرسش‌های نمایندگان، گفت: امیدوارم سخنان امروز من در چارچوب آیه شریفه «و قل لعبادی یقولوا التی هی احسن» (همه باید به بهترین کلام و سخن و نیکوترین جملات نسبت به هم به کار ببریم) باشد. همچنین امیدوارم که بتوانم نقاط مورد نظر مقام معظم رهبری را که در توصیه‌هایی که نسبت به جلسه امروز به من فرمودند، دقیقا مراعات کنیم.
وی افزود: امروز را روز مبارکی برای دموکراسی، کشور و مردم سالاری دینی می‌بینم و هیچ کس فکر نکند که پاسخگو بودن به عنوان یک نقطه ضعف است؛ امروز به عنوان بالاترین نقطه قوت مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران است.
برچسب ها: دولت ، روحانی ، دولت تدبیر و امید ، تدبیر و امید ، قوه مجریه ، اخبار دولت ، اخبار حسن روحانی ، رئیس جمهور ، ریاست جمهوری ، اخبار ریاست جمهوری ، حسن روحانی ، دکتر حسن روحانی ، دولت ، اخبار دولت تدبیر و امید ، مجلس ، نماینده ، نمایندگان ، اخبار نمایندگان ، نماینده مجلس ، نمایندگان مجلس ، قوه مقننه ، اخبار نمایندگان مجلس ، مجلس شورای اسلامی ، اخبار مجلس شورای اسلامی ، اخبار خانه ملت ، اخبار بهارستان ، بهارستان ، خانه ملت ، اخبار مجلس

منبع: خرداد

کلیدواژه: دولت روحانی دولت تدبیر و امید تدبیر و امید قوه مجریه اخبار دولت اخبار حسن روحانی رئیس جمهور ریاست جمهوری اخبار ریاست جمهوری حسن روحانی دکتر حسن روحانی دولت مجلس نماینده نمایندگان اخبار نمایندگان نماینده مجلس نمایندگان مجلس قوه مقننه اخبار نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی اخبار مجلس شورای اسلامی بهارستان خانه ملت اخبار مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز به ادامه بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ پرداختند و جدول‌های ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۲۰، ۲۱، ۲۲ و پیوست یک و سه را به تصویب رساندند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام بررسی جداول اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در تنظیم جداول برای ایجاد تراز، جابجایی‌هایی داشته باشیم منتها این به هیچ عنوان به معنای تغییر ماهیت جداول نیست و ردیفی اضافه نمی‌شود.

وی اظهار کرد: نمایندگان به هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه بدهند تا این اقدام را در راستای ایجاد تراز و رفت و برگشت‌های شورای نگهبان انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نهایت از نمایندگان خواست به تغییرات مصوب در جداول، پیوست‌ها و ردیف‌ها رای دهند که نمایندگان با ۴۶ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ رای دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد