Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-04@04:37:43 GMT

عراق موفق‌ترین بازار در جذب کالاهای ایرانی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۵۷۸۱۳

به گزارش ایلنا از شاتا، ناصر بهزاد با اشاره به کاهش 15 درصدی سهم صادرات چین و ترکیه به عراق طی ماه‌های اخیر، گفت: سهم چین و ترکیه از بازار عراق به کمتر از 20 درصد رسیده و با افزایش 20 درصدی صادرات ایران به عراق، در حال حاضر 18 % از سهم بازار این کشور در تصرف کالاهای ایرانی است، در حالیکه این سهم قبلاً حدود 15 درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: می‌توان گفت عراق در سال 2018 موفق ترین بازار در جذب کالای ایرانی است، چرا که که علیرغم کاهش سهم رقبا در این بازار و کاهش تبادلات این کشورها صادرات ایران به عراق رشد داشته و این افزایش موجب ارتقای سهم بازار شده است .

رایزن بازرگانی ایران در عراق، اقبال فعالین اقتصادی بخش خصوصی ایران و استعداد قابل ملاحظه بازار عراق در کنار ثبات موجود در این بازار را فرصت خوبی برای اقدامات تجاری و تولیدی دانست و پیش بینی کرد ادامه این روند می‌تواند موجب ایجاد رقابت تنگاتنگ با سایر رقبای تجاری باشد.

بهزاد افزود: در سال‌جاری متوسط قیمت هرتن کالای صادراتی از ایران به عراق به 600 دلار رسید که نشان‌دهنده افزایش 2/1 برابری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده و به معنی جهت گیری به سمت صادرات کالای با ارزش افزوده بیشتر است.

گفتنی است، ظرفیت و تنوع بازار عراق، شرایط مناسب فعالیت شرکت‌های توانمند ایرانی، توسعه برندهای ایرانی، انجام شبکه سازی در کانالهای توزیع، تبلیغات مناسب، ارائه کالای با کیفیت و حضور مستقیم در بازار عراق از جمله شاخص‌های مهمی برای توسعه همکاری و بهره برداری بخش خصوصی در تعاملات دو کشور است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران دلار رقابت عراق کالای صادراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید

تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ سال عراق به المپیک ۲۰۲۴ پاریس صعود کرد.

به گزارش مشرق، در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا امشب تیم ملی عراق در ورزشگاه در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه به مصاف اندونزی رفت و پس از تساوی یک بر یک در دقیقه با برتری ۲ بر یک در وقت‌های اضافی مقابل این تیم به رتبه سوم رسید.زید تاهسین و علی جاسم در این بازی برای شاگردان راضی شنیشل موفق به گلزنی شدند و تک گل اندونزی را نیز ایوار جنر به ثمر رساند.به این ترتیب عراقی‌ها پس از سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ برای سومین بار موفق به حضور در المپیک شدند.این‌ تیم سابقه قهرمانی سال ۲۰۱۳ و سومی سال ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد.منتظر محمد، بازیکن مس رفسنجان در این تورنمنت عراقی‌ها را همراهی می‌کرد.

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا