Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، محمدعلی افشانی شهردار تهران در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه دوچرخه شهری و صنایع وابسته که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین بخش‌های زندگی شهروندان در شهرهای بزرگ است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از شاخص‌های مهم زیست پذیری شهر، امکان استفاده مردم از انواع حمل و نقل‌ها و قدرت انتخاب آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی در ادامه با اشاره به آ‌لودگی هوا گفت: استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله‌ای که هیچ آلودگی ندارد، بسیار حائز اهمیت است.
 
افشانی تصریح کرد: یک سرمایه گذار بخش خصوصی تعدادی دوچرخه‌ را برای حمل و نقل عمومی و به صورت اشتراکی فراهم کرده است و این مهم کمک شایانی به بهبود استفاده از دوچرخه در شهر تهران می‌کند.
 
شهردار تهران در خصوص اینکه آ‌یا زیرساخت‌های لازم برای استفاده شهروندان از دوچرخه فراهم است یا خیر؟، گفت: به هر میزانی که زیرساخت‌ها فراهم باشند،‌ باید از دوچرخه استفاده شود، حتی اگر زیرساخت‌ها معدود و کم باشند.
 
وی افزود: اگر تعداد دوچرخه سواران افزایش یابد، مسئولان موظف به فراهم کردن زیرساخت‌ها می‌شوند.
 
افشانی با بیان اینکه هوای پاک و سالم یکی از معیارهای شهر زیست پذیر است، گفت: مردم باید با مشارکت در استفاده از دوچرخه متولی این امر باشند. شهرداری به هیچ وجه متولی دوچرخه سواری به عنوان حمل و نقل عمومی نیست.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهردار تهران حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۵۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در گفتگوی ویژه خبری تلویزیون درباره قرارداد شهرداری تهران با چین در حوزه واردات واگن و اتوبوس برای حمل و نقل عمومی تهران توضیحاتی داد که مهمترین بخش های آن را در زیر می ‌خوانید:

* او درباره اینکه چرا شهرداری تهران با چین قراداد بست: ۶۶ درصد رفت و آمد تهران با حمل و نقل شخصی است و ما در زیر ساخت دچار عقب افتادگی تاریخی هستیم. ما در داخل هر ظرفیتی بود دنبال کردیم و ۳ هزار اتوبوس داخلی قرارداد بستیم از ۱۱ هزار دستگاهی که تهران نیاز داشتیم. ما ۱۸۸۰ اتوبوس تحویل گرفتیم که ۸۶۰ دستگاه آن کار می کرد الان ۲۱۰۰ اتوبوس فعال داریم که در چند روز آینده به ۲۴۰۰ دستگاه می رسد.

* ۷۲ هزار تاکسی در تهران داشتیم که فرسوده بود یا ۶ هزار ون داشتیم که برای ۱۵ سال پیش بود. در مترو نیز یک عقب افتادگی جدی داریم لذا موضوع توسعه زیرساختهای شهر از جمله مترو بود.

ادامه دارد....

کد خبر 848550 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهردارى تهران ایران و چین شهردار

دیگر خبرها

  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان تجهیز می شود
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • زارع پور: به‌زودی زیرساخت‌ دارو رسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • به زودی زیرساخت‌ دارورسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود