Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@20:49:17 GMT

فروش ۱۲۴ فقره اموال مازاد ملکی و تملیکی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۶۱۳۲۳

فروش ۱۲۴ فقره اموال مازاد ملکی و تملیکی

به گزارش جهان نيوز، محمدرضا حسین زاده اظهار کرد: هموارسازی مسیر واگذاری شرکت‌ها و املاک مازاد با هدف اجرای قانون کاهش بنگاهداری بانک ها، افزایش سرعت گردش پول در جامعه و پرداخت تسهیلات بیشتر به مشتریان از اولویت‌های بانک ملی ایران است.

وی ادامه داد: در سال‌های ۹۴ تا ۹۶ نیز تعداد ۶۶۱ مورد از املاک این بانک از طریق ۵۱۲ مزایده فروخته شده است که ارزش آن به پنج هزار و ۶۰۹ میلیارد و ۹۰۳ میلیون ریال می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسین زاده یادآوری کرد: با اینکه وضعیت بازار مسکن و ملک در سال‌های گذشته سبب شد که بانک‌ها نتوانند به راحتی بخشی از اموال خود به ویژه در بخش مسکن و ساختمان را واگذار کنند، بانک ملی ایران عملکرد خوبی در فروش املاک مازاد داشت به طوری که تعداد و ارزش املاک به فروش رسیده در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: همه بانک‌های دولتی کارگروه‌هایی را برای واگذاری و فروش این شرکت‌ها تشکیل داده اند که بانک ملی ایران یکی از موفق‌ترین سازمان‌ها در فروش و واگذاری شرکت‌ها و املاک مازاد و تملیکی بوده است.

حسین زاده تصریح کرد: در سال ۹۵ تعداد ۱۷۷ مورد از املاک مازاد ملکی و تملیکی به ارزش یک هزار و ۷۰ میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال و در سال ۹۶ تعداد ۲۶۹ مورد از این املاک به ارزش ۲ هزار و ۹۲۲ میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال واگذار شده است.

 موضوع فروش اموال مازاد بانک‌ها از مهمترین مطالبات رئیس جمهوری از مسعود کرباسیان در زمان سپردن مسئولیت وزارت امور اقتصادی و دارایی بود؛ کرباسیان چهارم شهریور در جلسه استیضاحش که به سلب اعتماد مجلس از وی انجامید، اعلام کرد: از شهریورماه پارسال تاکنون بیش از ۶ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های مازاد بانک‌ها به فروش رسیده است در حالی که از سال ۱۳۹۳ تا پیش از روی کار آمدن دولت دوازدهم این میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان بود.

منبع: بانک ملی

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند

داود بیگی نژاد، نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  پیش فروش مسکن یکی از گزینه‌های مناسب برای تأمین نقدینگی انبوه سازان و سازندگان خُرد است، گفت: متأسفانه  در سال های گذشته  قانون پیش فروش مسکن باعث شده تا سازندگان مسکن نتوانند وارد عرصه ساخت و ساز شوند.

وی  با بیان  اینکه  عدم گردش سرمایه باعث شده تا بازار مسکن و ساخت و ساز دچار  رکود شود افزود : در صورتی که بازار مناسب برای  سازندگان مسکن فراهم نباشد در نتیجه انگیزه ای برای ساخت و ساز وجود نخواهد داشت .

وی افزود: بنابراین عدم تولید مسکن در نهایت قیمت مسکن را افزایش و به ضرر قشر مستأجر تمام خواهد شد.

 بیگی نژاد  با اشاره به اینکه  ممنوعیت پیش فروش مسکن توسط مشاوران املاک و انتقال   آن  به دفاتر ثبت اسناد و املاک زمینه ساز افت پیش فروش مسکن شده است گفت : به طور  قطع مشاوران املاک سرمایه ولو اندک در پیش فروش مسکن را به سمت تولیدکننده ها و سازندگان هدایت می‌کنند.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک  تهران  تصریح کرد: مشاوران املاک می‌توانند با جذب سرمایه‌های خُرد این امکان را فراهم می  کنند که سرمایه گذاران قوی و یا افرادی که نوظهور هستند وارد بخش مسکن شده و به تولید مسکن کمک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه