Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: با ارائه مشاوره پیش از ازدواج و استفاده از تجارب بزرگان و بهره‌مندی مهارت‌های زندگی‌ می‌توان آمار طلاق را کاهش داد که باید مشاوران سامانه تصمیم به این امر توجه کنند. ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ استانها قزوین نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سامانه طلاق در قزوین اظهار داشت: کاهش طلاق رخداد خوبی است که خوشبختانه در سال‌گذشته شاهد این امر در استان بودیم و را‌ه‌اندازی سامانه تصمیم جهت ارجاع پرونده‌های طلاق دادگستری به آنها، ابتکار موثری است که اگر در تمام شهرستان‌های استان راه‌اندازی شود، شاهد کاهش آمار بیشتری در بروز آسیب اجتماعی طلاق می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای پیشگیری از طلاق نگاهی رو به جلو و ارائه آموزش های پیش از ازدواج است چرا که عواملی همچون بیکاری، اعتیاد و پایین بودن آستانه تحمل زوجین موجب ایجاد اختلاف و درخواست طلاق می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین ارائه مشاوره‌های قبل از ازدواج را در کاهش طلاق موثر خوانده و افزود: کاستی در اعمال دینی و سست شدن باورها یکی از علل اصلی طلاق است اما در برخی موارد با مدیریت به هنگام و استفاده از تجارب بزرگان و بهره‌مندی مهارت‌های زندگی‌، می‌توان این آسیب را مدیریت کرد وبه همین دلیل مشاوران این مرکز باید به امر مشاوره پیش از ازدواح اهمیت والایی دهند.

وی بیان کرد: وجود بسیاری از مشکلات اجتماعی و روانی موجود در جامعه از آنجایی شروع شد که آمار زنان مطلقه به صورت سالانه 200 هزار نفر به ثبت رسید و بر اساس پیش‌بینی‌ها بعد از 10 سال به 3 میلیون نفر می‌رسند و باید این آسیب کنترل شود.

قدرتی تصریح کرد: طلاق خانمان‌سوز است و مدیران جامعه در جایگاه پدران جامعه باید در راستای مستحکم سازی بنیان خانواده‌ها تلاش کنند و در این مسیر دانشگاه‌ها و آموزش‌و‌پرورش از ارائه آموزش‌های مهارت زندگی از هیچ اقدامی دریغ نکنند.

وی افزود: ما با برگزاری کنسرت مخالفتی نداریم اما باید دانست برگزاری محفل‌های نشاط اجتماعی در راستای کسب آموزش مهارت زندگی ضرورت دارد چرا که چارچوبی برای جوانان را به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام/ح

R41364/P1357/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از طرح‌های شورا و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: اعضای شورا طبق وظایف و تکالیفی که بر عهده دارند به لوایح واصله از سوی شهرداری به طور جدی، بی‌وقفه و به موقع رسیدگی و پیرامون آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند و در برخی موارد هم با خرد جمعی و رأی حداکثری طرح‌هایی را برای اجرا و لایحه شدن آن به شهرداری ارائه می‌کنند.

وی افزود: شهرداری باید این طرح‌ها را که برخی ممکن است مانند لوایح دوفوریتی ضرورت داشته باشد را مورد توجه قرار دهد و تدابیری برای کارسازی آن‌ها داشته باشد تا شرمنده شهر و مردم نباشیم.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین با بیان اینکه هیچکدام از طرح‌های ارسالی شورا از سمت شهردار به‌صورت لایحه به شورا ارائه نشده، گفت: درست است که صرفه و صلاح شهر بر عهده شهردار است، بر این اساس شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از این طرح‌ها و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

اشدری ادامه داد: چون قبل از تعهد شهردار شورای شهر مجدانه رعایت صرفه و صلاح شهر را دارد و بر همین ضرورت منجر به ارائه طرح‌های پیشنهادی شورا می‌شود که خوشبختانه بر وفق سیاست‌های بودجه شهرداری قزوین است.

وی خواستار ارائه تمامی طرح‌ها و پیشنهادات که با عناوین خاص مطرح شده، ولی اجرایی نشده از سوی مدیریت شهری شد و گفت: با ارائه این موارد مردم می‌توانند مدیریت شهری را ارزیابی و قضاوت کنند که مدیریت شهری چقدر متعهد به انجام سیاست گذاری‌ها، طرح‌های مردمی و شهری از سوی شورای منتخب مردم است؟ شورایی که شهردار خود را منتخب آن می‌داند.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: بررسی شود چه طرح‌هایی بر زمین مانده است تا در سال آخر شورای ششم بتوانیم با سرعت آنها را پیگیری کنیم و یا اینکه بدانیم چه کارهایی انجام شده است.

کد خبر 750278

دیگر خبرها

  • این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • باران و تگرگ آسمان قزوین را فرامی‌گیرد
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟