Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز ، سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی در مراسم افتتاحیه مدرسه حکمرانی شهید بهشتی که صبح امروز(چهارشنبه) در این دانشگاه برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر خم اظهار داشت: مدرسه حکمرانی به نام شهید بهشتی نام نهاده شده که در عمر کوتاه خود در انقلاب اسلامی منشا خیر و برکات بسیاری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع حکمرانی اهمیت بسیاری دارد، زیرا حکمرانی امری بسیار مقدس است. در غدیر خم امر حکمرانی امیرالمومنین علی(ع) اعلام شد نه دوستی و برادری او با پیامبر اکرم(ص). امر حکومت علی(ع) اینقدر مهم است که خداوند متعال به رسول اکرم فرمودند اگر ولایت علی را اعلام نکنی انگار کاری نکرده ای. حکومت در اسلام در سلسله مراتب حکومت الهی است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی حکومت در اسلام را با سایر حکومت ها متفاوت دانست و ادامه داد: اینکه برخی حکومت اسلامی را نمی توانند قبول کنند به دلیل عدم شناخت از اسلام است.

سردار وحیدی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حکومت اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: بخش عظیمی از حکمت اسلامی توسط حاکمانی صورت می گیرد که دل در گرو اسلام دارند. شکل گیری دولت اسلامی جز بر پایه حکمران دلداده به اسلام شکل نمی گیرد.

وی پذیرش مسئولیت بدون دانش و درک درست را کار اشتباهی دانست و گفت: افرادی که دانش و درک درستی از امور ندارند نباید مسئولیت ها را قبول کنند؛ این افراد بدانند که در آخرت باید پاسخ گوی عملکرد خود باشند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولان در جامعه اسلامی باید خود را پاسخ گوی و خدمت گذار مردم بداند، در ابتدای انقلاب اسلامی به دلیل شرایط سختی که پشت سر گذاشته بودیم مدیران خوبی داشتیم اما با فاصله گرفتن از ابتدای انقلاب نیاز تربیت مدیران احساس می شود.

سردار وحیدی با اشاره به تغییر و تحول در سطوح مختلف مدیریت کشور به دلیل وجود دموکراسی، اظهار داشت: در مجلس و دولت مسئولان هر چهار سال تغییر می کنند، البته تغییر مدیران با تغییر دولت امر مطلوب نیست و کمبود تجربه به پیشرفت کار آسیب می زند. افردای که به مسئولیت می رسند در کشورهای مختلف حق ندارند اهداف حزبی و گروهی خود را دنبال کنند و این موضوع به کشور ما آسیب هایی رسانده است.

وی توجه به موضوع حکمرانی را بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: حکمرانی یک دانش میان رشته‌ای است، پس در دانشگاه‌های عادی نمی شود آن را تدریس کرد. همچنین جریان‌های سیاسی نمی توانند این آموزش را برعهده بگیرد. دانشگاه عالی دفاع ملی به دلیل وظیفه ای که در حوزه آموزش مدیران و متخصصان مورد نیاز کشور دارد، این وظیفه را برعهده گرفته است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تاکید کرد: در کشور افراد باتجربه بسیار داریم، پس باید از تجربه آنها برای تربیت مدیران و حکمرانان آینده کشور استفاده کنیم تا مدیرانی شایسته مدیریت در انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

سردار وحیدی در ادامه به توطئه دشمنان انقلاب در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا در همه نقشه ها و توطئه هایش علیه انقلاب مانند تشکیل داعش در مقابل ایران اسلامی و حکمران الهی آن شکست خورده است و خودشان با رها این شکست را اعلام کرده اند.

156 / 156 سردار احمد وحیدی پژوهشگاه عالی دفاع ملی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سردار احمد وحیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۱۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده