Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مسعود برومند اظهار داشت: فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۱ ۱۳ حدود ۱۷۱ میلیارد تومان بوده که در حال حاضر این رقم به بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: تعداد مراکز رشد فناوری کشور در سال ۱۳۹۱ حدود ۱۳۱ مرکز بوده که در سال ۱۳۹۵، به ۱۷۴ مرکز و در پایان سال ۱۳۹۶ به ۱۹۳ مرکز رشد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برومند گفت: تعداد پارک‌های علم و فناوری نیز از ۳۱ پارک در سال ۹۱ به ۴۱ پارک در سال ۱۳۹۶ افزایش یافته است که این مراکز کانون اصلی رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان هستند.

معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم اظهار داشت: تاکنون ۳۷۷ برند و علامت تجاری دانش بنیان در کشور به ثبت رسیده است و شرکت های دانش بنیان در پایان سال ۱۳۹۶ حدود ۷۷۰ میلیون دلار صادرات داشته اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد شاغلان فعال در شرکت های دانش بنیان از ۱۹ هزار نفر در سال ۱۳۹۱ به بیش از ۴۲ هزار نفر در سال ۱۳۹۷ افزایش یافته است، گفت: اعتبار مورد نیاز برای ایجاد شغل در مراکز دانش بنیان به مراتب از بخش های دیگر اقتصاد کمتر و در حد ۵۰ میلیون تومان است.

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اهمیت و نهادینه شدن مفهوم اقتصاد دانش بنیان در کشور گفت: بحث ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان در مفهوم و تعریف بسیار ساده ولی در عمل بسیار پیچیده است چرا که تحقق آن نیازمند انسجام و هماهنگی بسیار زیادی بین بخش های مختلف است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به برگزاری سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نواوری در اصفهان گفت: ۵۰۰ شرکت‌کننده از ۵۰ کشور جهان در این کنفرانس حاضر هستند و این کنفرانس از نظر انتقال تجربیات جهانی و ارتباط با شبکه علم و نوآوری دنیا بسیار اهمیت دارد.

در ادامه این نشست، دکتر مهدی ابطحی، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: اعطای میزبانی سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری به اصفهان دو سال گذشته و در اجلاس جهانی مسکو اتفاق افتاد که در نتیجه قدمت و فعالیت های قابل توجه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، این میزبانی به این شهرک علمی واگذار شد.

وی افزود: تعداد ۵۰۷ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می کنند که این تعداد حدود ۱۰ درصد شرکت های فناور کشور را تشکیل می دهد.

 ابطحی با اشاره به اشتغال حدود ۷۰۰۰ محقق و پژوهشگر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: ۴۰۰ نفر از محققان این مرکز دارای مرتبه علمی دکتری هستند که این موضوع نشان دهنده توفیق شرکت های دانش بنیان در جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

در ادامه این نشست، حسن خاکباز دبیر سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری در اصفهان گفت: مهم‌ترین اتفاق در این کنفرانس ایجاد زمینه تبادل نظر میان پارک‌های علم و فناوری است و ما با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دنبال برگزاری مذاکرات دو جانبه بین مدیران پارک‌های داخلی و خارجی در حاشیه این کنفرانس هستیم.

وی محور اصلی کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری را «به سوی شهرها و جوامع پایدار: پرورش و ترویج اکوسیستم‌های نوآوری» اعلام کرد.

دبیر سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری گفت: دبیرخانه کنفرانس ۱۵۸ مقاله از ۳۰ کشور جهان دریافت کرده که ۵۳ مقاله پذیرفته شده و ۲۷ مقاله به صورت شفاهی ارائه می‌شود.

خاکباز اعلام کرد: پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلونی، مکزیک و اسپانیا کاندیدای میزبانی برگزاری سی و ششمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری در سال ۲۰۲۰ هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی

پروژه انتقال آب غیرشرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان و فضای سبز این مجموعه، کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان و فضای سبز این مجموعه به طول ۶۷۰۰ متر کلنگ‌زنی شد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در این مراسم اظهار کرد: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش بنیان در رده‌ی استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تأسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام را از اهم مواردی دانست که می‌تواند در جهش تولید مؤثر باشد و افزود: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۳ با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور رفع شود.

کد خبر 747450

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی