Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: از ترم جدید شهریه دانشگاه پیام‌نور افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، ظهر دیروز نشست خبری رئیس دانشگاه پیام نور در محل سالن جلسات دانشگاه پیام نور مرکز مشهد برگزار شد.

در این نشست محمدرضا زمانی، رئیس  دانشگاه پیام نور کشور با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام‌نور بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی در سطح کشور است که در سراسر کشور حدود ۵۰۰ مرکز و واحد با ۴۰۰ هزار دانشجو مشغول به فعالیت است، گفت: کار سامان‌دهی این مراکز را چهار هزار عضو هیئت علمی با کمک ۱۰ هزار نیروی پشتیبان به‌عنوان خدوم را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زمانی تصریح کرد: پیام‌نور علاوه بر پوشش سراسری ایران در ۵۴ کشور جهان نیز نمایندگی دارد که دانشجویان برون مرزی که علاقه‌مند به سیستم آموزشی ایران با توجه به بستر آموزش الکترونیکی می‌توانند، شرکت و تحصیل کنند.

 

رئیس  دانشگاه پیام نور تاکید کرد: این دانشگاه با این حجم عظیم پتانسیل باید یک سیستم چالاک و کم‌هزینه را دارا باشد؛ البته نظارت بر عمل‌کرد باید اولویت این سیستم آموزشی باشد.

 

وی ادامه داد: طبق خواسته‌ رهبر انقلاب بر پیگیری مصوبه آمایش آموزش عالی این دانشگاه قبل از پایان سال ۹۶ کمیته‌هایی را تشکیل داد تا بتواند علاوه بر عملکرد بهتر بر بخش‌های مختلف آمایش نظارت داشته باشد.

 

زمانی گفت: تشکیل کمیته ساختار و کمیته مراکز و نیز کمیته رشته‌ها از جمله اقدامات این سیستم آموزشی است و به‌موجب کمیته ساختار این دانشگاه در کل کشور به ۱۰ منطقه تقسیم شده‌ است.

 

رئیس  دانشگاه پیام نور ادامه داد: در منطقه‌ ۹ آمایش شورای انقلاب فرهنگی که خراسان رضوی و ۳ استان دیگر را شامل می‌شود با تشکیل دبیرخانه تلاش بر تمرکززدایی از مراکز را داریم که با زمان کم‌تر و صرفه‌جویی در هزینه‌ها با سیستم چالاک کیفیت آموزشی خود را بهبود بخشیم.

 

زمانی تصریح کرد: درصدد هستیم تا کارهای اجرایی را تا حد امکان از مناطق به مراکز واگذار کنیم و ۵۰ تا ۶۰ درصد از وظایف خود را معطوف به‌نظارت بر مراکز زیرمجموعه کنیم.

 

نبود داوطلب در برخی از رشته‌های دانشگاه پیام نور

رئیس  دانشگاه پیام نور گفت: در بحث کمیته‌ آمایش رشته‌ها در بسیاری از رشته‌ها داوطلب نداریم و یا این رشته‌ها برای جامعه اشباع شده و یا مورد نیاز و ضرورت کشور نیست، تلاش داریم تا در این خصوص رشته‌های بین رشته‌ای که مورد نیاز کشور است را تعریف و ایجاد کنیم؛ زیرا برخی از رشته‌ها بیش از ۳ سال است که دانشجو ندارند و باید دشته‌های لازم و مورد نیاز جایگزین شوند.

 

وی در رابطه با وظایف کمیته‌ آمایش مراکز توضیح داد: حدود ۵۰۰ مرکز در سطح کشور داریم که از لحاظ کیفیت و تعداد دانشجو در یک سطح نیستند و طبق برآورد اولیه این مراکز باید سامان‌دهی شده و در برخی مراکز بحث تقویت مراکز ضعیف را داریم که باید از آن‌ها حمایت کنیم تا پابرجا بماند و اگر مرکزی شاخص‌های لازم را نداشته باشد با مراکزی که در نزدیکی آن وجود دارد ادغام می‌کنیم.

 

افزایش تسهیلات مالی بدون سقف محدودیت با کارمزد متوسط  ۲درصد

زمانی در خصوص دولتی بودن این دانشگاه گفت: تنها حقوق تعدادی از پرسنل را دولت می‌پردازد و این دانشگاه با دریافت حداقلی شهریه در بین دیگر دانشگاه‌ها حقوق پرسنل خود را این‌گونه تامین می‌کند.

 

رئیس دانشگاه پیام نور در خصوص تسهیلات ویژه دانشجویی گفت: تصمیم اتخاذ شده مبنی بر افزایش تسهیلات مالی بدون سقف محدودیت با کارمزد متوسط ۲ درصد و اقساط ۶ تا یک‌ساله از اول مهرماه سال‌جاری اجرا می‌شود.

 

وی افزود: به دلیل اینکه سیستم آموزشی ما مبتنی بر استفاده از بستر الکترونیک و اینترنت هزینه‌بردار است و به‌همین دلیل با انعقاد قراردادی با یک شرکت خصوصی، استفاده اینترنت در فضای دانشگاه رایگان شده است و علاوه بر آن برای منازل با ۱۵ درصد زیرقیمت کم‌ترین قیمت اینترنت بهره‌مند شویم و هرکسی با اعلام مکتوب به مرکز دانشگاه از این ویژگی بهره‌مند می‌شود.

 

زمانی خرید آنلاین کتاب را دومین خبر خوب دانست و ادامه داد: از امروز از طریق سایت پیام‌نور دانشجویان می‌توانند به‌صورت آنلاین با تخفیف ۲۰ درصدی کتاب‌های خود را سفارش داده و درب منزل دریافت کنند.

شهریه دانشگاه پیام‌نور افزایش 10 تا 15 درصدی پیدا می‌کند

رئیس  دانشگاه پیام نور در خصوص تفاوت مراکز با آزمون و بی‌آزمون نیز گفت: بعضی از دانشجویان در آزمون مراکز شرکت کرده و به هر دلیلی قبول نمی‌شوند و به این مراکزی که بدون آزمون پذیرش دارند، رفته و ثبت‌نام می‌کنند، بعد از آن می‌تواند برای امتحانات یا برای هر مدتی که می‌خواهد به مراکز دیگر که آزمون ورودی دارد، منتقل شود.

 

وی ماموریت اصلی دانشگاه را نیمه حضوری و غیرحضوری بودن آن دانست و افزود: ما در این زمینه بستر خوبی داریم، اما باید منابع در دسترس نیز داشته باشیم که یکی از این منابع کاغذی است و دیگری محتوای الکترونیکی، که تا کنون ۲ هزار منبع الکترونیکی ایجاد کرده‌ تا دانشجویان از آن استفاده کنند.

 

زمانی  گفت: از ترم جدید شهریه دانشگاه پیام‌نور افزایش 10 تا 15 درصدی پیدا می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور زمانی مشهد زمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین اللهی، امروز در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی افزود: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر خانم یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان و ۵۹۳۴ نفر آقا یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند. ­ وی با بیان اینکه این آزمون­ در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان شرکت کننده می‌توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند. عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، اظهار کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت. وزیر بهداشت گفت: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می‌شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می‌ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد. عین اللهی­ گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته‌ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه‌ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته‌ها صورت گرفت. ­

دیگر خبرها

  • پیام وزیر کشور درباره «یسنا»، دختر چهارساله گلستانی
  • پیام تشکر وزیر کشور برای یافتن یسنا
  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران