Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@04:24:27 GMT

نظر فولادگر درباره آمار‌های اعلام شده در مورد قاچاق

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۲۷۳۹

نظر فولادگر درباره آمار‌های اعلام شده در مورد قاچاق

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس با بیان اینکه هیچ کدام از آمار‌ها ارائه شده درباره قاچاق دقیق نیست، گفت: روش‌های دقیق محاسباتی علمی برای برآورد این موضوع نداریم.

خبرگزاری تسنیم: حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۷ شهریور) قوه مقننه و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره ریشه‌های قاچاق کالا و ارز گفت: قاچاق کالا در سال‌های ۹۲ حدود ۲۵ میلیارد دلار اعلام می‌شد و در حال حاضر ۱۲ تا ۱۳ میلیون؛ هیچ کدام از این آمار‌ها دقیق نیست، زیرا بر اساس روش‌های برآوردی و تخمینی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در بحث آمار روش‌های دقیق محاسباتی علمی نداریم تا بتوان قاچاق را دقیق برآورد، ادامه داد: کالای قاچاق هیچ جایی ثبت نمی‌شود؛ بنابراین باید بتوان از این به بعد با روش‌هایی که دقت عمل بیشتری دارد و با کمک مرکز آمار، آمار دقیق‌تری را ارائه کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: در گزارش مذکور بحث قاچاق ورودی و خروجی مطرح شده در حال حاضر با تفاوت قیمت ارز میزان قاچاق خروجی به شدت افزایش یافته و قاچاق ورودی کاهش یافته است که اگر مشکل به درستی مدیریت نشود و به سمت صادرات رسمی حرکت نکنیم، باید در سال جاری و سال آینده شاهد پدیده جدیدی به نام قاچاق خروجی باشیم.

فولادگر ادامه داد: در مورد سوخت باید بحث قاچاق خروجی مدیریت شود تا تبدیل به فاجعه نشود. اگر معضل قاچاق را با قوانین و آیین‌نامه ابلاغی که روند نزولی پیدا کرده حل نکنیم با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد و قاچاق خروجی همچنان بیشترین اثر تخریبی را بر تولید خواهد داشت آن هم در شرایط اقتصادی امروز که مسئله اشتغال برای مردم بسیار مهم است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با روش‌های صحیح و قانونی معضل قاچاق حل می‌شود، یاداور شد: باید روش‌های استیجابی در دستورکار قرار گیرد. همچنین تا به سیستم‌ها و تسهیل مجوز‌های کسب و کار توجه نشود با مشکلاتی در مسیر صادرات مواجه می‌شویم.

منبع: فردا

کلیدواژه: فولادگر قاچاق کالا و ارز آمار قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش مصلح ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این سد توانست سیلاب را به بهترین نحو ممکن مدیریت و از بروز هرگونه خسارت به پایین دست جلو گیری کند.

وی بیان داشت: سد کوثر گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین کننده آب شرب و آشامیدنی ۲۰ شهر و دو هزار روستا بوده که ظرفیتی ۵۸۰ میلیون مترمکعبی دارد.

مصلح تصریح کرد: این سد به استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد، آبرسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه سد کوثر یک سد مهم و استراتژیک است، گفت: سد کوثر از ۱۴ فروردین ماه تاکنون سرریز کرده است.

کد خبر 6095102

دیگر خبرها

  • جنگ غزه / آمار قربانیان به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • وحید امیری در خروجی پرسپولیس+ تیم فصل بعد
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟