Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دامغان- ايرنا- نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي گفت: گام اول منطقه ويژه اقتصادي دامغان، با افتتاح سه کارخانه و اشتغالزايي براي يکهزار و 600 نفر فعال مي شود.

ابوالفضل حسن بيکي روز چهارشنبه در نشست شوراي اداري و افتتاح همزمان طرح هاي شهرستان دامغان به مناسبت هفته دولت در مجتمع اميرالمومنين(ع) اين شهر، افزود: در آينده نزديک منطقه آزاد اقتصادي دامغان در زميني به مساحت يکهزار هکتار و با مشارکت بخش خصوصي فعال مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطر نشان کرد: در سال جاري وزرا و معاونان وزارتخانه هاي بسياري به دامغان سفر کردند که در اين سفرها، پنج مرکز به دست وزير بهداشت افتتاح شد و سفر وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي نيز مبلغ 50 ميليارد ريال اعتبار براي شهرستان به ارمغان آورد.
وي اضافه کرد: معاون وزير ورزش در سفر به اين شهرستان 100 ميليارد ريال اعتبار براي استاديوم پنج هزار نفري و مبالغي براي تجهيز و شروع به کار مجموعه استخر انقلاب و گلها در نظر گرفت.
وي افزود: امروز دولت و مجلس متعلق به ولايت فقيه است که در کنار هم همگي تلاش مي کنيم تا ايران را سربلند کنيم.
نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: با توجه به کمبود منابع آبي در شهرستان، از 2 هزار هکتار طرح آبياري تحت فشار با حضور وزير جهاد کشاورزي در اين شهرستان بهره برداري مي شود.
** شهر تاريخي دامغان نيازمند دانشکده گردشگري
نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي به موقعيت اين شهرستان در حوزه تاريخي و گردشگري اشاره کرد و گفت: دامغان يکي از بزرگترين شهرهاي تاريخي ايران است زيرا اين شهرستان از نظر وسعت بناهاي تاريخي در کشور اول است.
وي افزود: در اين شهرستان 128 بناي ثبت شده ملي و 2 بناي ثبت جهاني وجود دارد اما در بعد علمي دچار کمبود هستيم که براي اين امر لازم است دانشکده گردشگري در اين شهرستان ايجاد شود تا بتواند به نگهداري اين آثار تاريخي کمک کند.
حسن بيکي شهرستان دامغان را داراي 60 ارگ دانست و گفت: تعداد زيادي از گردشگران، ارگ هاي دامغان را برتر از ارگ بم مي دانند که هم مکان هاي تاريخي بسياري دارد و هم پيشينه تاريخي بالايي دارد.
حسن بيکي اظهار داشت: در سفر وزير راه و شهرسازي، شهر دامغان به عنوان شهر نمونه در زمينه بازآفريني معرفي شد که اين امر مي تواند پنج هزار ميليارد ريال جذب اعتبار داشته باشد.
در اين آيين سيد شهاب الدين چاوشي استاندار و معاون استانداري سمنان، حجت الاسلام حسينيان امام جمعه و جمعي از مسوولان شهرستان دامغان حضور داشتند و 119 طرح شهرستان دامغان با 643 ميليارد ريال اعتبار افتتاح شد.
دوم تا هشتم شهريور، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت رجايي و باهنر، هفته دولت نامگذاري شده است و شفافيت، پاسخگويي و کارآمدي شعار هفته دولت 97 تعيين شده است.
9856/6103
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: فرآوری معادن یکی از مولفه‌های اصلی تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان در سال گذشته بود که این مهم در امسال نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

سید محمدرضا هاشمی، ۱۷ اردیبهشت در بازدید از معادن و واحدهای فرآوری سرکویر دامغان و طرود شاهرود با بیان اینکه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۴۰۲ در تحقق شعار سال حائز رتبه‌های اول و دوم کشور شدیم، اظهار کرد: استان سمنان یک استان معدنی و صنعتی بوده و بالغ بر ۶۵۰ معدن در استان فعالیت دارند که طی سه سال گذشته فرآوری معادن رشد مطلوبی و ارزشمندی در استان تجربه کرده است.

وی به غنای موادمعدنی در استان پرداخت و افزود: از ۷۰ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور بالغ بر ۴۰ ماده معدنی در استان سمنان وجود دارد. 

هاشمی ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی و استقرار فرآوری در محل معادن از تاکیدات رئیس جمهور است که رویکرد ما در استان نیز بر این مهم خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در منطقه سرکویر در حوزه شهرستان های شاهرود و دامغان موارد مرتبط با گازرسانی در دستور کار قرار داشته و در سفر رئیس جمهوری نیز این مهم مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار سمنان تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال و مشارکت مردم، از حوزه معدن حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به بازدید از چند معدن با هدف آشنایی با مشکلات این بخش گفت: امروز در همین راستا هشت واحد معدنی در شهرستان‌های دامغان و شاهرود مورد بازدید قرار گرفت. 

استاندار سمنان با بیان اینکه معادن استان و خصوصا سرکویر آلایندگی چندانی ندارند ادامه داد: باید مشکلات معادن در حوزه زیرساختی از جمله برق، آب و گاز و... رفع شود.

هاشمی بر فراهم کردن زمینه دسترسی تمامی معادن استان تاکید و اظهار کرد: تامین سوخت بر اساس میزان تولید و نیاز واحدهای معدنی و فرآوری جز مواردی است که امروز در سفر به منطقه سرکویر و بازدید از واحدهای معدنی و فرآوری در دو شهرستان شاهرود و دامغان مطرح و پیگیری شد.

استاندار سمنان در پایان گفت: رعایت موارد و مسائل زیست محیطی در حوزه معادن و تامین برق پایدار برای معادن جنوب استان نیز از دیگر مواردی است که در حوزه معدنی در دستور کار استان قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت