Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-06@23:02:26 GMT

لزوم تغییر در دستورالعمل مصرف لبنیات

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۶۳۵۰

به گزارش وانانیوز، 

بررسی‌ها حاکیست دستورالعمل‌هایی که به افراد توصیه می‌کند تا چه میزان مصرف مواد لبنی به خصوص ماست و پنیر را محدود کنند باید مورد بازبینی قرار گیرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف بیشتر از انواع لبنیات با کاهش خطر مرگ و میر زودهنگام بر اثر انواع بیماری‌ها و مشکلات عروق مغزی از جمله سکته مغزی مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از سوی دیگر مطالعات نشان داد که نوشیدن شیر می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی - عروقی همراه باشد. هرچند محققان معتقدند لازم است بررسی‌های بیشتری در این رابطه انجام شود. همچنین به افراد به خصوص آن دسته از افرادی که مقدار زیادی از این نوشیدنی مصرف می‌کنند توصیه می‌شود از شیر فاقد چربی یا کم چرب مصرف کنند.

پیش‌تر این تصور وجود داشت که مصرف خوراکی‌های لبنی خطر مرگ زودهنگام به خصوص بر اثر سرطان، بیماری عروق مغزی و بیماری قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. هرچند، محققان معتقدند شواهدی که حاکی از این تاثیرگذاری است با یکدیگر مغایرت دارند.

در سال ۲۰۱۷ یک تیم تحقیقاتی با ارزیابی نتایج ۲۹ مطالعه دریافتند که هیچ ارتباطی بین مصرف محصولات لبنی و بیماری قلبی-عروقی یا دیگر عوامل مرگ و میر وجود ندارد.

همچنین در مطالعه دیگری که همان سال در سوئد انجام گرفت مشخص شد نوشیدن مقدار زیادی شیر، خطر مرگ و میر زودهنگام از جمله بیماری قلبی-عروقی را در زنان افزایش می‌دهد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، هرچند در بررسی جدید اطلاعات ۲۴ هزار و ۴۷۴ نفر که ۵۱.۴ درصد آنان زن بودند مورد بررسی قرار گرفت و مشاهده شد که مصرف لبنیات با کاهش دو درصدی مرگ و میر همراه است درحالیکه مصرف پنیر با کاهش هشت درصدی مرگ و میر مرتبط است.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: بیماری تغذیه لبنیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک سفتریاکسون فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، گفت: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل 30 دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هر گونه علائم و نشانه های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد. 

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو