Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-28@03:44:47 GMT

پیمان ۱۹ شهر دنبا برای تولید کربن صفر

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۶۸۵۲

پیمان ۱۹ شهر دنبا برای تولید کربن صفر

به گزارش "انرژی امروز" از Energy Digital: رهبران ۱۹ شهر دنیا به حذف کربن نشتی از ساختمان‌ها به عنوان بخشی از عهدنامه‌ی «تولید صفر کربن Net Zero در ساختمان‌ها» متعهد شدند.

 طبق این قرارداد که توسط فرمانداران، شهردارها و دولتمردان امضا شد، نشتی کربن تمام ساختمان‌های جدید تا سال ۲۰۳۰ صفر خواهد بود و تا سال ۲۰۵۰ تمام ساختمان‌ها شامل این قرارداد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نوزده شهری که پیشگام این قرارداد شده‌اند عبارتند از: لندن، لس‌آنجلس، کپنهاگ، نیویورک، ژوهانسبورگ، مونترآل، سان‌فرانسیسکو، پاریس، پورتلند، ونکوور، واشنگتن دی‌سی، توکیو، تورنتو، سیدنی، استکهلم، سن‌خوزه، سانتامونیکا، تشوان (آفریقای جنوبی) و نیوبری پورت. در کل این شهرها حدود ۱۳۰ میلیون نفر سکونت دارند.

 ساختمان‌های Net Zero به ساختمان‌هایی گفته می‌شود که مصرف انرژی آن‌ها بسیار پایین است و پاسخگوی تمام نیازهای منابع انرژی‌های تجدیدپذیر هستند. این قرارداد توسط گروه C40 Climate Leadership سامان‌دهی شده که شبکه‌ای از ۹۰ شهر است که نماینده‌ی ۳۵ درصد از اقتصاد دنیا و متعهد به بررسی تغییرات جوی است.

 در این عهدنامه آمده: «ما تعهد می‌کنیم که قوانین و/یا سیاست‌های برنامه‌ریزی‌ای وضع کنیم تا مطمئن شویم ساختمان‌های جدید تا سال ۲۰۳۰ و تمام ساختما‌ن‌ها تا سال ۲۰۵۰ هیچ‌گونه نشت کربنی نداشته باشند.»

 گام‌هایی که برای رسیدن به این هدف باید برداشته شود پایه‌ریزی راهی برای رسیدن به ساختمان‌هایی بدون نشتی کربن، توسعه‌ی مجموعه‌ای از برنامه‌ها و مشوق‌های جنبی و گزارش‌های سالانه در مورد پیشرفت به همراه ارزیابی امکان گزارش‌های دیگر نشتی‌ها از کربن فعال مانند مواد سردکننده است.

 آن هیدالگو شهردار پاریس و رئیس C40 می‌گوید: پاریس خانه‌ی بسیاری از زیباترین ساختمان‌های دنیا است. ما، به عنوان شهردار بزرگ‌ترین شهرهای دنیا، به مسئولیت‌مان واقفیم که هر ساختمان، چه تاریخی باشد یا تازه‌ساز، باید کمک کند تا آینده‌ی قابل دوامی برای شهروندان‌مان فراهم کنیم.

 «با این عهدنامه شهرها به این هدف نزدیک می‌شوند، مشخصاً به قرارداد پاریس پایبند‌اند و شهرهای بهتری برای نسل‌های آینده می‌سازند.»

 فرماندار توکیو، یوریکو کویکو، گفت: «هدف توکیو رسیدن به «توکیو بدون نشتی» است که مقدار تولید دی‌اکسیدکربن در آن صفر باشد و برای کاهش نشت کربن از ساختمان‌هایی مانند Tokyo Cap و Trade Program اهداف بلندمدت قرار داده است، که اولین برنامه‌ی اجباری کاهش نشتی دی‌اکسید‌کربن در سطح شهر در دنیا است که شامل ساختمان‌های اداری نیز می‌شود.»

 «به عنوان عضوی از کمیته‌ی تدارکاتی C40، من به همراه دیگر شهرهای بزرگ دنیا برای رسیدن به این هدف و پیشبرد آن تلاش خود را خواهیم کرد.»

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلستان تهران گفت: یک دستگاه خودرو پراید به دلیل فرونشست ناشی از نشتی آب در سلطان آباد به زمین فرو رفت.

احمد رجبی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وقوع فرونشست در محله سلطان آباد شهر گلستان اظهار داشت: پدیده فرونشست در یکی از معابر فرعی سلطان آباد، به علت نشتی آب منجر به حادثه شد.

وی با بیان اینکه یک دستگاه خودرو پراید در حین فرونشست زمین به دل زمین کشیده شد افزود: خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری گلستان در پایان خاطرنشان کرد: در این حادثه،دخوشبختانه هیچگونه مصدومی وجود نداشت و با کمک عوامل عمرانی و خدمات شهری شهرداری گلستان خودرو پراید از دل زمین بیرون کشیده شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • فرونشست وحشتناک زمین ؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست وحشتناک؛ پراید در زمین فرو رفت
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • فرونشست وحشتناک زمین؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟