Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:12:02 GMT

اردوی تخصصی شعر «هیئت» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۷۷۴۵

اردوی تخصصی شعر «هیئت» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین اردوی تخصصی «آفتاب‌گردان‌ها»، با موضوع «شعر هیئت»، توسط موسسه شهرستان ادب با همکاری آستان قدس رضوی (ع)، با هدف افزایش مهارت و شناخت شاعران جوان انقلاب، از دیروز سه‌شنبه ششم تا نهم شهریور در مشهد مقدس، برگزار می‌شود. 

در اردوی اول، ۱۳۰ شاعر جوان از استان‌های مختلف کشور، از میان اعضای ادوار آفتاب‌گردان‌ها، که سابقه سرودن شعر هیئت داشته‌اند، از سوی دفتر شعر موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب برای حضور در این کلاس‌ها برگزیده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره کوتاه که بر فن نوحه‌سرایی و نیز شناخت هیئت و مقتضیات آن تمرکز دارد، شاعران و مدیحه‌سرایان سرشناس کشوری، طی کارگاه‌های متنوع، تجربه‌ها و دانسته‌های خود را در اختیار آن دسته از جوانانی قرار می‌دهند که علاقمندند در حوزه سرایش شعر مذهبی و ذکر اهل‌بیت، طبع خود را بیازمایند. بدین منظور، موضوعات مختلفی از موسیقی و زبان شعر هیئت تا تاریخچه این گونه شعری، به صورت فشرده اما همه‌جانبه در این کارگاه‌های نظری و کلاس‌ها طرح خواهند شد.

اردوهای تخصصی و موضوعی، جدیدترین ابتکار آموزشی دفتر شعر شهرستان ادب برای تعامل با شاعران ادوار آفتابگردان‌هاست که با هدف مهارت‌افزایی اعضای ادوار آفتابگردان‌ها و ادامه تعامل با این جوانان برگزار می‌شود.

دفتر شعر مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب دوره‌های آموزشی آفتابگردان‌ها را به صورت سالانه، از سال ۱۳۸۹، برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی، کمک به پویایی شعر جوان، کشف و پرورش استعدادها و زمینه‌سازی برای رویش نسل جدید شاعران انقلاب اسلامی است. بدین ترتیب، هر ساله، در قالب این دوره آموزشی، ده‌ها شاعر جوان و مستعد از سراسر کشور و بخصوص شهرستان‌ها، شناسایی شده و به عضویت دوره در می‏‌آیند.

کد خبر 4388755 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: شعر شعر آئینی مشهد موسسه شهرستان ادب مردم علیه احتکار ادبیات کتاب و کتابخوانی ترجمه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صنایع فرهنگی بازار نشر مد و لباس انقلاب اسلامی ایران گردشگری ادبیات کودک و نوجوان معرفی کتاب علی اصغر مونسان ادبیات جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نایین گفت: دوره آموزشی تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر استان اصفهان به میزبانی نایین با هدف تربیت مربی برای تحقق و پیشرفت شعار هر خانواده یک امدادگر برگزار شد.

محمد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: دوره آموزشی تربیت مربی کمک‌های اولیه کد ۳ به مدت ۶ روز و به مدت ۴۸ ساعت از روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه با هدف ارتقای سطح دانش فراگیران و تأمین مربیان مورد نیاز استان اصفهان به میزبانی شهرستان نائین برگزار شد.

وی ادامه داد: ۲۹ نفر از فراگیران که در آزمون ورودی موفق به کسب امتیاز مورد نیاز شده‌اند در این دوره شرکت کردند و در نهایت فراگیرانی که با موفقیت آزمون نهایی را سپری کرده‌اند به عنوان مربی در جمعیت شناخته می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نائین تاکید کرد: به دلیل اینکه دانش آموختگان و مربیان جمعیت هلال احمر همواره در سطح عموم جامعه به تدریس مفاهیم و دروس کمک‌های اولیه و امدادرسانی در مواقع بحرانی مشغول هستند، لذا ضروری است افراد شرکت کننده در دوره‌های آموزشی هلال احمر با لحاظ تمامی ملاک‌های ارزشیابی نمره قبولی بگیرند.

زمانی افزود: مربیان این دوره، قادر خواهند بود دوره امداد و کمک‌های اولیه را تدریس نمایند و در تحقق و پیشرفت شعار هر خانواده یک امدادگر کمک اساسی برای جمعیت باشند.

کد خبر 749108

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد