Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز – ایرنا - نخستین کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری بانوان خوزستان زیر مجموعه پارک علم و فناوری روز چهارشنبه با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در اهواز راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا رییس پارک علم و فناوری خوزستان در حاشیه آیین راه اندازی این کانون در جمع خبرنگاران افزود: هدف از ایجاد کانون شکوفایی خلاقیت، فرهنگ سازی در حوزه ایده پردازی و کمک به تبدیل شدن ایده های افراد به پدیده های تجاری قابل فروش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بابک مختاری گفت:برای تعمیرات و خرید تجهیزات این کانون حدود 500 میلیون ریال هزینه شده و کانون از تمام ایده های با قابلیت تجاری شدن حمایت می کند.
وی ادامه داد: پنج کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری در بهبهان، مسجد سلیمان، باغملک، رامین و اندیمشک، و پنج مرکز رشد شامل یک مرکز در خرمشهر، 2 مرکز در دزفول و 2 مرکز در اهواز فعال است.
مختاری بیان کرد: اصلی ترین واحد زیر مجموعه پارک علم و فناوری که به جمع آوری و فرهنگ سازی ایده های ایده دهندگان کمک می کند این کانون ها هستند.
رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به لزوم تقویت فرهنگ ایده پردازی گفت: جوانان برای یافتن شغل بیشتر به سمت کارمند شدن تمایل دارند و اقتصاد دولتی درخوزستان افراد را به سمت کارمند شدن و کارهای دولتی سوق می دهد.
وی با بیان اینکه در سال های آینده دستاوردهای این کانون را در خوزستان خواهیم دیدابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این مرکز، فرهنگ ایده پردازی از خانواده نهادینه شود.
علی حسین حسین زاده معاون سیاسی ، اجتماعی استاندار خوزستان نیز گفت: با وجود همه توانمندی های موجود، هنوز نتوانسته ایم مسیر جهش داری را در استفاده از توانمندی های بانوان در سطح خوزستان فراهم کنیم و یک ضعف است.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان نیز گفت:در کانون های شکوفایی خلاقیت و نوآوری، بانوان را در جهت اشتغال و کارآفرینی هدایت می کنیم و موظف هستیم در مقوله زیر ساخت های بانوان تلاش کرده و ضعف ها را برطرف کنیم.
سیده فرانک موسوی اضافه کرد: تلاش می کنیم عقب ماندگی حوزه بانوان را با نگاه عدالت جنسیتی برطرف کنیم.
3004/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پارك علم و فناوري كانون شكوفايي خلاقيت خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: همزمان با ۱۲۲ سالگی برق در تبریز نخستین موزه برق و روشنایی تبریز با همکاری مجموعه‌دار و تاریخ‌شناس بزرگ تبریز رضا سرابی اقدم و توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز راه‌اندازی خواهد شد.

اکبر فرج نیا در آیین تجلیل از پیشکسوتان صنعت برق تبریز با بیان اینکه توزیع نیروی برق تبریز همچون خانواده‌، صمیمی و همدل است، اظهار کرد: صنعت برق آذربایجان از نظر دانش و عمل مثال‌زدنی بوده و سخت‌ترین مشکلات با تلاش و همت کارکنان به نتیجه مطلوبی رسیده است.

وی افزود: خدمت در صنعت برق افتخار بزرگی است و دلیل این افتخار نیز حضور پیشکسوتانی است که طی سال‌ها چراغ راهی برای این صنعت بوده‌اند و در کنار آن‌ها درس زندگی آموخته‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به لزوم بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان برق در سطح ملی، اضافه کرد: خاطرات و تجربیات پیشکسوتان صنعت برق باید در قالب تاریخ شفاهی و انتقال دانش، ثبت و به نسل‌های حاضر و آینده منتقل شود.

 وی با اشاره به تأسیس اولین کارخانه برق تبریز به سال ۱۲۸۱ توسط قاسم خان والی، ادامه داد: با توجه‌ به قدمت تاریخی برق و روشنایی در تبریز، اولین موزه روشنایی تبریز با همکاری مجموعه‌دار و تاریخ‌شناس بزرگ تبریز آقای رضا سرابی توسط شرکت برق تبریز راه‌اندازی خواهد شد.

در ادامه این نشست رضا سرابی مجسمه‌ساز و موزه‌دار، محقق و تاریخ‌پژوه تبریزی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها اصلی‌ من ایجاد موزه برق و روشنایی تبریز بود، گفت: در گذشته که تولید برق به شکل امروزی وجود نداشت، برخی کارخانه‌های بخش خصوصی عهده‌دار تأمین برق بودند که آثاری از آن دوران باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه در حدود ۵۰۰ نوع وسایل و لوازم روشنایی از چهار هزار سال پیش جمع‌آوری‌ و تعدادی از آن‌ها در موزه شهرداری تبریز به نمایش گذاشته شده است، گفت: در نخستین سال‌های ورود برق به ایران فقط در منازل رجال، برق وجود داشت و تصویر شاهان قاجار بر روی لامپ‌های سفارشی آن زمان نقش بسته شده که این نوع لامپ‌ها منحصر به‌فرد بوده و حتی در موزه برق تهران نیز وجود ندارد و ان‌شاءالله در موزه روشنایی تبریز به نمایش گذاشته خواهد شد.

سرابی با اشاره به لزوم ثبت خاطرات پیشکسوتان به‌عنوان تاریخ شفاهی، ادامه داد: امروزه موزه‌ها به سمت تاریخ شفاهی پیش می‌روند و این موضوع از اهمیت قابل‌ توجهی برخوردار است.

محقق و تاریخ‌پژوه تبریزی افزود: آثار به‌جای‌ مانده از گذشتگان قابل ارزش‌گذاری مالی نیست چرا که متعلق به همه مردم و نسل‌های آینده این شهر است و نسل‌های آینده باید با تاریخ و سختی‌های برق آشنا شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌ عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، طی این مراسم قبض برقی که متعلق به ۱۱۸ سال پیش یعنی مربوط به دوره قاجاریه و پس از دوران جنگ مشروطه بوده توسط رضا سرابی مجسمه‌ساز و موزه‌دار، محقق و تاریخ‌پژوه تبریزی به مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز به عنوان نخستین اثر موزه برق و روشنایی تبریز اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز