Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام تقوی گفت: نبوت با امامت تکمیل می شود و این امامت امتداد همان رسالت نبوی است، خطبه غدیر دارای پیام های مهمی چون شایسته سالاری، آینده اندیشی و رها نکردن سرنوشت امت اسلامی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حجت الاسلام سید رضا تقوی شامگاه سه شنبه در ویژه برنامه ای که به مناسبت گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر در مسجد مصلای اصفهان برگزار شده بود با بیان اینکه غدیر یکی از مسائل مهم اسلام است اظهار کرد: غدیر در نگاه مسلمین به ویژه شیعه از جایگاه بالایی برخوردار بوده و نقطه عطفی در تاریخ اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به واقعه غدیر عنوان کرد: غدیر یک حادثه ای واقعی است که در سال آخر عمر پیامبر بعد از حجه الوداع اتفاق افتاد و بعد از مناسک حج هنگام خروج مردم از مکه در نقطه ای که هنوز جمع از هم متفرق نشده بودند پیک الهی آمد و ابلاغ ولایت امیر المومنین را به پیامبر امر کرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: از جانب خداوند به پیامبر دستور داده شد که امروز باید کار را تمام کنی تا امت بلاتکلیف نباشد و کسی معرفی شود تا این راه را ادامه دهد، پس پیامبر کاروان را نگه داشت و حضرت علی علیه السلام را معرفی کرد و خطبه غدیر را ایراد فرمود.

وی با اشاره به اینکه خطبه غدیر یکی از خطبه های ارزشمند پیامبر در روز 18 ذی حجه است، عنوان کرد: در دل غدیر پیام هایی هست که ما باید به آن توجه کنیم که یکی از پیام های مهم غدیر آینده نگری است و اینکه پیامبر اکرم نسبت به آینده دغدغه دارند براین اساس اسلام به مسلمین درس آینده نگری می دهد و اینکه بعضی می گویند «چو فردا شود فکر فردا کنیم» فعل غلطی است، مسلمان باید آینده نگر باشد.

حجت الاسلام تقوی در رابطه با آینده نگری در عقیده و مسلک شیعه اظهار کرد: انتظار امام زمان یک آینده نگری است چرا که حضرت با فرشتگان دولت تشکیل نمی دهد و این افراد هستند که باید خود را با انتظار عملی برای ظهور آماده کنند.

* در دین خویشاوندی مطرح نیست

وی با بیان اینکه یکی از درس های غدیر شایسته سالاری است، عنوان کرد: همراه با پیامبر افراد زیادی بودند اما حضرت علی(ع) به عنوان جانشین معرفی شد و این به دلیل خویشاوندی نیست چرا که در دین خویشاوندی مطرح نیست و اگر پسر نوح باشی و شایسته نباشی طرد می شوی، براین اساس امام علی انتخاب شدند چون شایسته ترین فرد برای این مسئولیت بودند و جز ایشان احدی شایستگی وصایت و امامت بعد از رسول خدا را نداشتند.

رئیس سابق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور پیرامون ولایتمداری امام علی(ع) خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرمودند من بنده ای از بندگان محمد(ص) هستم و همواره در رکاب ایشان با شجاعت از اسلام دفاع می کنم در حالی که زره ایشان پشت نداشت و از دشمن هرگز فرار نکرد.

* روحانیت وظیفه دارد فریاد بزند و از اصول اساسی انقلاب دفاع کند

وی با اشاره به ضرورت شایسته سالاری عنوان کرد: امروز ما مجلسی که مصالحه کند و به خاطر مصالح دولت دردهای مردم را در نظر نگیرد نمی خواهیم؛ ما مسئولان اشرافی نمی خواهیم؛ براین اساس روحانیت وظیفه دارد فریاد بزند و از اصول اساسی انقلاب دفاع کند و آن ها را از مسئولان مطالبه کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در انتخابات پول نباید تعیین کننده باشد، اظهار کرد: من به آیت الله جنتی گفتم افرادی که پول پخش می کنند و با وعده های بی جا مردم را فریب می دهند نوعی تقلب مرتکب می شوند و مردم را به نظام بدبین می کنند براین اساس نباید اجازه دهید این افراد روی کار بیایند.

* سهم خواهان از انقلاب  و اسلام را باید طرد کرد

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) به کسی باج نمی دادند و صرفا بر شایسته سالاری تکیه می کردند، بیان کرد: حضرت علی(ع) طلحه و زبیر را راندند چون به دنبال سهم خواهی از حکومت بودند و شایستگی لازم را نداشتند براین اساس اینها فتنه کردند و جمل را به راه انداختند.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه غدیر راهنما برای مردم است، تاکید کرد: مرجعیت اهل بیت توسط رسول خدا در روز غدیر به دستور خدا امضا شد و اهل سنت نیز این مرجعیت را پذیرفتند و در طول تاریخ باید برای ما الگو باشد.

* نبوت با امامت تکمیل می شود 

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم غدیر این است که کار را باید تمام کرد و آینده را نباید معطل و ناتمام گذاشت و مردم را نباید سردرگم کرد، هر کاری را باید تمام کرد و برای آینده باید برنامه داشت.

وی تکمیل نبوت را در راستای امامت بیان کرد و افزود: نبوت با امامت تکمیل می شود و این امامت امتداد همان رسالت نبوی است.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه در مسیر حق ترس و تردید وجود ندارد، تصریح کرد: خداوند به پیامبر فرمود که من تو را از شر مردم نگه می دارم و نباید ترسید همانطور که امروز ما نباید از تهدیدهای استکبار جهانی بترسیم.

وی خاطر نشان کرد: در مکتب غدیر ترس معنا ندارد پس ما نباید با ترس واهی به انبارها حمله کنیم و به احتکار روی بیاوریم در حالی که اصفهانی داریم که در یک روز 300 شهید را تشییع کردند و خانواده های شهدا خم به ابرو نیاوردند تا دشمن شاد شوند چون این جماعت در غدیر درس آموخته اند.

انتهای پیام

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۹۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،شایسته در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیمای استان  با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح ۹۳.۵ هکتار از گلخانه‌های استان بیش از ۱۲ هزار تن تن انواع محصولات سبزی و صیفی، ۱.۵ میلیون انواع گل شاخه بریده، ۲۸۰ هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و ۹۶۰ تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت :این میزان نسبت به سال گذشته ا ۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ارزش  محصولات گلخانه‌ای  از جمله  گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی،796 میلیارد و 800 ملیون تومان  است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  گفت: بیشترین سطح گلخانه در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

شایسته افزود: خراسان جنوبی  ۵۷۰ خانوار بهره بردار دارد.

دیگر خبرها

  • نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • اصفهان، اقلیم معناست
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم