Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: من به عنوان یکی از نمایندگان مردم در خصوص برخی از پاسخ‌های رئیس جمهور به ویژه در حوزه اشتغال و بیکاری قانع نشدم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله بابایی صالح نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باشاخص، با اشاره به جلسه سوال از رئیس جمهور که امروز در صحن علنی مجلس برگزار شد اظهار کرد: امروز نمایندگان به مدت نیم ساعت سوالات خود را از رئیس جمهور پرسیدند و آقای روحانی هم یک ساعت به سوالات پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمایندگان از رئیس جمهور در ۵ محور مربوط به  قاچاق، تحریم های بانکی، بیکاری، رکود اقصادی و  افزایش نرخ ارز سوال پرسیدند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: پاسخ رئیس جمهور به سوالات تنها در یک محور مربوط به تحریم‌های بانکی توانست نمایندگان را قانع کند و پاسخ در ۴ محور دیگر مورد تایید نمایندگان قرار نگرفت.

بابایی صالح ابراز کرد: با وجود این شرایط سوالات مورد نظر توسط مجلس به قوه قضائیه ابلاغ می‌شود تا مراحل بعدی در این قوه مورد رسیدگی و پیگیری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در خصوص اغلب جواب‌های رئیس جمهور قانع نشدم عنوان کرد: من به عنوان یکی از نمایندگان مردم در خصوص برخی از پاسخ‌های رئیس جمهور به ویژه در حوزه اشتغال و بیکاری قانع نشدم.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید با قدرت برای حل مشکلات وارد شود چراکه نمایندگان مجلس با استیضاح دو وزیر رفاه و اقتصاد و همچنین سوال از رئیس جمهور صدای اعتراض مردم را به دولت رساندند و درواقع ما مطالبات و درد مردم را امروز مطرح کردیم.

بابایی صالح تصریح کرد: رای‌های منفی به وزرا و رئیس جمهور نشان دهنده این است که مردم قانع نیستند و عملا نمایندگان هم حرف مردم را در صحن علنی مجلس به وزرا و رئیس جمهور منتقل می‌کنند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: دولت باید از سرمایه‌گذران داخلی و کارآفرینان حمایت کند و نباید امید خود را به بیگانگان و خارج گره بزنیم چراکه آن‌ها به دنبال منافع ما نیستند و پایداری ملت ایران را نمی‌خواهند و در این راه هر کاری می‌کنند تا برای کشور ما مشکل ایجاد کنند.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید برای رفع مشکلات مردم اقدام کند افزود: دولت باید با شدت و به طور جدی با محتکران و مفسدان برخورد کرده و آن‌ها را معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر شاهد شناسایی و کشف کالاهای احتکار شده و محتکران از سوی اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم که یک حرکت بسیار خوبی بوده و باید ادامه پیدا کند.

بابایی صالح اظهار کرد: تنها کشف و پلمپ کافی نیست و دستگاه‌ قضایی باید تک تک محتکران و متخلفان اقتصادی را معرفی کند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یاداور شد: نمایندگان مجلس امروز حرف مردم را در صحن علنی بیان کردن و خواستار این هستند که کشور در آرامش و وحدت کامل بتواند مشکلات پیش رو را پشت سر بگذارد.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس شواری اسلامی بیان کرد: استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی هفته پیش در صحن علنی مجلس اجرا شد که به امضای ۴۰ نفر از نمایندگان رسیده بود.

بابایی صالح عنوان کرد: پاسخ‌های وزیر اقتصاد مورد قبول نمایندگان قرار نگرفت و این وزیر برکنار شد و دولت باید وزیر جدید را به مجلس معرفی کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

گفتنی است، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران