Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم های کودک و نوجوانان با بیان اینکه رویکرد دولت تمرکززدایی است، گفت: آرزو دارم به شرایطی برسیم که مردم از همه ایران به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان در اصفهان بیایند و از آن استقبال کنند.

علیرضا رضاداد در نشست خبری سی و یکمین جشنواره فیلم های کودک و نوجوانان که امروز چهارشنبه _هفتم شهریورماه_ در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم که این توفیق را دوباره به دست آوردم که بتوانم در کنار مردم اصفهان به کودکان و نوجوانان این سرزمین و جهان خدمت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چشم به هم می زنیم، نیم قرن می گذرد و سال جاری، پانزدهمین سالی است که درگیر جشنواره هستم و قبل از آن نیز به عنوان داور یا مسئول حضور داشتم، اما مدیریت جشنواره را از سال ۸۲ در اختیار دارم. این روزها از بهترین روزهای کاری من و همکارانم است که با مردم اصفهان و هنرمندان و اصحاب رسانه نشست و برخواست داریم و سال دیگری را آغاز می کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته از یک توافق نامه پنج ساله گزارش کردیم و آرزو داشتیم که جشنواره سی‌ام به خوبی برگزار شود و برگزاری آن جشنواره، نوید یک پایداری مجدد این جشنواره را به ما داد. تغییر و تحولات مدیریت کشور و مدیریت شهر، وقفه ای برای برگزاری این جشنواره انداخت. تجربه دوره سی ام، تجربه بسیار خوب و شگفت انگیزی برای ما بود. ما با نگرانی استقبال مردم کار را شروع کردیم زیرا دوره های قبل جشنواره در طول مدارس اتفاق می افتاد، اما برگزاری جشنواره در تابستان، دل نگرانی برای ما ایجاد می کرد که این عادت ایجاد شده، لطمه ای به استقبال مخاطبین می زند یا خیر، اما این مورد، برعکس بوده و جمع بندی ما، از استقبال بیشتر جشنواره خبر می داد. تا هفت روز اول برگزاری جشنواره، ۷۰ سانس فوق العاده داشتیم و استقبال طوری بود که روز بعد اختتامیه هم با سینماها قرارداد جدیدی منعقد کردیم و فیلم های مورد استقبال را چند نوبت دوباره نمایش دادیم و نزدیک به ۱۰۰ سانس فوق العاده در جشنواره سال گذشته داشتیم. این مسئله نشان داد که شهر زنده است و جشنواره، جای خود را در بین مردم باز کرده است.

ناوگان سینمایی اصفهان

دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: با استقرار مدیران جدید در شهرداری، به دنبال این موضوع بودیم که جشنواره را به یک رویداد دائمی تبدیل کنیم. آقای عیدی معاون شهردار اصفهان مدیر اجرایی مراسم هستند و دکتر دهدشتی هم در چند ماه اخیر تلاش های زیادی برای ما انجام دادند تا جشنواره امسال به نحو بهتری انجام شود. امروز در شرایط خوبی هستیم و تحولات خوبی در حوزه فعالیت های فرهنگی در اصفهان داشتیم. مجموعه سیتی سنتر به عنوان یک مجموعه ممتاز و یک مجموعه قابل مقایسه با مجموعه های استاندارد جهانی، به ناوگان سینمایی اصفهان اضافه شده است، در سال گذشته نمی توانستیم از این مجموعه استقاده کنیم. سیاست سازمان سینمایی، این است که هر گونه تغییر زیرساختی در کشور، مورد حمایت قرار می گیرد و کمترین و اولین مورد حمایت ما این است که مراکز نوساز، برای انجام رویدادها در اولویت هستند. از مدیریت مجموعه سیتی سنتر، تشکر می کنیم. مرکز چهارباغ هم از سال گذشته بازسازی شد و سینمای بسیار خوبی است. سینمای فلسطین نیز که در سال گذشته، رویداد بزرگداشت ها در آن انجام می شد، میزبان چند رویداد ما خواهد بود.

رضاداد افزود: درخواستی از رسانه ها در سال گذشته بود که بتوانند در بخشی مجزا فیلم های ایرانی را ببینند که به همت مسئولین جشنواره، این سانس صبح ها در مجموعه چهارباغ به نمایش برای رسانه ها اختصاص دارد که با کارت رسانه ها مردم می توانند از این نمایش ها استفاده کنند که پس از آن، نشست با دست اندرکاران تولید فیلم برگزار می شود. در اکثر فیلم ها همه عوامل حاضر می شوند و امیدوارم در این دوره از جشنواره با استقبال گذشته رو به رو شویم و در مجموع تعداد سالن هایمان در این فصل بیشتر شده و امیدوارم که مردم تا نیمه های شب معطل نمانند و مردم زودتر به خانه هایشان بروند. برنامه ها را از ساعت چهار بعد از ظهر آغاز می کنیم و برنامه های مفرحی قبل از فیلم ها داریم.

بخش رقابتی سینمای ایران و بخش بین الملل

وی تصریح کرد: رویدادهایی که می توانند مُخل برگزاری جشنواره باشند را به زمان های دیگری در شهر موکول می کنیم تا در ایام جشنواره بتوانیم استانداردهای برگزاری جشنواره را رعایت کنیم. چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می گویم و جشنواره هم وارد سی و یکمین دوره و دهه چهارم حیات خود می شود و امروز هم کتاب ۳۰ سال جشنواره کودک و نوجوان آماده شده است. این جشنواره نشان دهنده سرمایه گرانقدر ما است که باید از آن حفاظت کنیم. در توافق نامه ای که بین سازمان سینمایی، بنیاد فارابی و  شهرداری وجود دارد، مقدر شد که اداره جشنوره بر عهده شورای عالی متشکل از هنرمندان و دست اندرکاران سینمایی است  که ریاست آن با آقای نوروزی شهردار اصفهان است.

وی عنوان کرد: دو بخش رقابتی سینمای ایران و بخش بین الملل داریم. در آن ها به طور مجزا فیلم های کوتاه، بلند و پویانمایی رقابت می کنند و نمایشگاهی در بخش بین الملل به صورت غیر رقابتی برگزار می شود. در بخش سینمای ایران ۳۷۸ متقاضی شرکت در جشنواره داشتیم که شامل ۲۰ فیلم سینمایی، ۱۰ اثر داستانی، ۲۱۶ کار کوتاه داستانی که ۲۶ اثر در اصفهان ساخته شده بودند و ۱۳۲ پویا نمایی کوتاه حضور داشتند که از میان آن ها ۱۲ فیلم سینمایی، هفت فیلم بلند داستانی و هفت فیلم کوتاه داستانی و هفت فیلم پویا نمایی انتخاب شدند. در بخش بین الملل هم از ۴۲۰ اثری که اعلام آمادگی کردند. پس از بررسی های انجام شده مطابق با مقررات و اصول جشنوراه ۲۸۲ اثر واجد شرایط انتخاب شدند که ۴۵ فیلم برای بخش بین الملل انتخاب شدند. ۱۵ فیلم سینمایی، پنج انیمیشن، هفت فیلم پویا نمایی کوتاه و هفت فیلم داستانی کوتاه که به فیلم های ایرانی انتخاب شده اضافه می شوند که فیلم های بلند، کوتاه پویانمایی و کوتاه داستانی، سه اثر از ایران و بلند پویانمایی یک اثر از ایران حضور دارند.

عدم پخش فیلم‌های خارجی بعد از جشنواره

رضاداد گفت: فیلم های خارجی اکثرا نمی توانند در ایران پخش شوند و از پخش شدن آن ها نیز جلوگیری شده است و پس از جشنواره این فیلم ها در ایران پخش دیگری ندارند و علاقه مندان فیلم های خارجی فقط می توانند در طول جشنواره این فیلم ها را ببینند. در بخش رقابتی ۸۶ اثر و در بخش غیررقابتی ۳۲ اثر از ۳۲ فیلم ساز اصفهانی حضور دارند که یک اثر نیز با نام "اتاق تاریک" ساخته روح الله حجازی حجازی به منظور مبارزه با کودک آزاری است که یک نشست همراه با نمایش این فیلم داریم.

وی افزود: در بخش نمایش های ویژه بین الملل دو اثر از "هایائو میازاکی" از بنیان گذاران انیمیشن در جهان است که چهلمین سال تولید آن است. بخش جالبی از جشنواره فستیماژ فرانسه داریم که شش اثر از آن مجموعه وجود دارد. از مجموعه فیلم های کوتاه برلین هم شش اثر انتخاب شد. هم‌چنین از جشنواره دانشجویی فرانسه ۱۲ اثر انتخاب کردیم. به غیر از آن  پنج اثر برگزیده روز سینمای کودک و نوجوان هم وجود دارد و برنامه ریزی نمایش آن ها در جدول به طوری برنامه ریزی شده است که فیلم سازان جوان بتوانند آن ها را ببینند.

برگزاری سه  نکوداشت در جشنواره

دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم های کودک و نوجوانان خاطر نشان کرد: امسال سه نکوداشت داریم. اولین آن ها مربوط به خانم "فریال بهزاد" از پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان هستند. سال گذشته آقای "ناصر چشم آذر" را از دست دادیم که بزرگداشت وی نیز برگزا می شود؛ ضمن اینکه برادران دالوند نیز از فیلم سازان انیمیشن هستند که می توانند به عنوان الگویی فوق العاده به جامعه معرفی شوند؛ هیچ‌کدام از فیلم های برادران دالوند با سرمایه گذاری دولت انجام نشده و آنها همچنان در بروجرد مستقر بوده و جوانان زیادی را به کار گرفتند و الگویی خب برای فعالیت های خانوادگی هستند که بزرگذاشت این عزیزان نیز برگزار خواهد شد. ما این الگوها را نظر به رویکردی که با تقویت سینمای انیمیشن ایجاد شده، انتخاب کرده ایم.

وی عنوان کرد: هیئت انتخاب ما پنج نفر از سینماگران و افراد با سابقه هستند؛ آقای خردمندان در سال گذشته بیشترین جایزه را به دست آورد و از جوانانی هستند که به سینمای کودک علاقه بسیاری دارند، آقای اژدری هم فیلم های خوبی داشتند، آقای آقاکریمی تهیه کننده و از پیشکسوتان هستند. آقای سحرخیز در حوزه فنی و خانم محبوب هم شناخته شده هستند. در بخش بین الملل خانم ماری تاراسکون، پیتر ونرین، بیاتریکس سارتوری، بکر بولبول، تران اسپانبرگ، امید اسفندیاری و ... داوران بین الملل ما هستند که روی سایت جشنواره اطلاعات کامل آن ها با بیوگرافی آن ها وجود دارد.

جایزه زاون در بخش رسمی جشنواره

رضاداد تصریح کرد: امسالبه پیشنهاد دو نفر از اعضای شورای عالی، آقای "مهدی مقدری" و خانم "فریده روشن" از شورای اسلامی شهر اصفهان شهر، یادی از مرحوم "زاون قوکاسیان "کردیم و این فرد حق بزرگی به گردن سینمای کودک دارند و این جایزه را به عنوان بخش رسمی آوردیم که برای آن یک شورای سیاست گذاری تعریف شد و امیدوارم که جایزه زاون به یک نهاد پایدار تبدیل شود و این مسئله، رویکرد ما است. پیشنهاد ما برای این دوره، برگزاری به شکل آکادمی بود که امکان آن نبود و از دوره بعد امیدواریم که این اتفاق بیافتد. چند کارگاه نیز در بخش ملی و پنج کارگاه در بخش بین المللی برگزار می شوند. کارگاه فیلم نامه نویسی کارتی، شیوه متفاوتی برای فیملنامه نویسی است که بر مبنای مکان و یک المان دراماتیک است که سکانس نوشته می شود و از سکانس ها داستان به دست می آید. کازگاه هایی برای بحث اقتصادی فیلم سازی نیز تدارک دیده ایم.

نمایش همزمان فیلم‌ها در استان‌ها

دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم های کودک و نوجوانان افزود: امسال، یک نمایش همزمان در یک سالن و در دو سانس در استان های دیگر و در مراکز آن ها به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب برگزار می شود. در بخش المپیاد، تجربه جدیدی است. با توجه به این که فیلم سازی برای کودکان ساده تر شده است کارهای خلاقی صورت می گیرد و شروع سینما به سنین نوجوانی آمده و این بخش باری ظهور استعدادها تحت عنوان المپیاد در جشنواره حضور دارد. حدود ۱۵۰ نفر نوجوان از شهرهای اطراف اصفهان و از استان های دیگر میهمان نوجوانان اصفهانی هستند که یا فیلم دارند و با مهمان ویژه هستند. دو گروه از نوجوانانی که در کرمانشاه در جریان زلزله آسیب دیدند مهمان ما هستند. گروهی از بچه های شین آباد، مهمان ما هستند و این بچه ها در مکان های پیش بینی شده کارگاه عملی دارند و یک نوبت فیلم های آن ها در سیتی سنتر به نمایش در خواهد آمد و علاقه مندان امکان نمایش عمومی این فیلم ها را دارند.

سه میلیارد تومان​ بودجه رسمی جشنواره

رضاداد گفت: کتاب هایی از جشنواره آماده شده که کتاب ۳۰ سال کاتالوگ جشنواره و یک کتاب برای مرور ۴۰ سال سینمای کودک و نوجوان هم آماده شده است. تبلیغات خوبی در سطح شهر انجام شده است و امیدوارم به کمک شما و اطلاع رسانی ها، مردم از این رویداد استقبال کنند و در این رویداد هنری اجتماعی شرکت کنند.

وی در مورد بودجه جشنواره گفت: هسته رسمی جشنواره، با حدود سه میلیارد تومان هزینه توسط سازمان سینمایی تامین می شود و همین حدود هزینه از طرف شهرداری برای وظایف فرهنگی شهرداری اختصاص داده می شود که هزینه تفریحات و اتفاقات داخل شهر است. آرزو دارم به شرایطی برسیم که مردم از همه ایران به جشنواره کودکان و نوجوانان اصفهان بیایند و از آن استقبال کنند، زیرا رویکرد دولت، تمرکز زدایی از تهران است. میزان بودجه سال جاری با سال گذشته برابر است که نیازمند صرفه جویی در زمینه هایی بود که مثلا هواپیما را برای مسافرت حذف کردیم و خواهش کردیم که با اتوبوس به اصفهان بیایید. دچار حاشیه بی دلیل در مورد جشنواره اصفهان هستیم و سه میلیارد با توجه به برگزاری جشنواره در بخش بین الملل و کشوری حداقل بودجه ای است که با آن جشنواره برگزار می کنیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا (ع)

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: جشنواره عید تا عید که قرار بود تا عید فطر برقرار باشد، به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان تمدید شد و تا ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد.

امیرحسین ماه‌آورپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در بازارهای کوثر شهرداری اصفهان به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان، شهر زنده، شهر زندگی» از سوم تا نهم اردیبهشت کیسه‌های پارچه‌ای توزیع شد، بنابراین تقاضا دارم شهروندان از این پس برای خرید کیسه‌ها را همراه خود بیاورند تا کیسه‌های پلاستیکی جمع‌آوری شود.

وی با اشاره به فضاسازی بازارهای روز کوثر افزود: جشنواره عید تا عید که قرار بود تا عید فطر برقرار باشد، به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان تمدید شد و تا ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد؛ با خرید هر ۵۰۰ هزار تومان از این بازارها یک کد قرعه‌کشی برای شهروندان ارسال می‌شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه یک دستگاه خودروی کوئیک، ۱۰ موتور برقی و ۳۱۳ بن خرید معادل فاکتور خرید شهروندان از جمله این جوایز است، تاکید کرد: پیامک فروش کالاهای اساسی همچون مرغ و گوشت روزانه در بازارهای روز کوثر برای همشهریان اصفهانی ارسال می‌شود.

کد خبر 749291

دیگر خبرها

  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • آینده بورس در چند پرده
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا (ع)
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است
  • خیزش دانشجویان آمریکا نشان‌دهنده بیداری وجدان‌های‌ جهانی است