Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@00:08:32 GMT

پاسخ های رئیس جمهور قانع کننده نبود

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۸۲۰۷۵

پاسخ های رئیس جمهور قانع کننده نبود

به گزارش جام جم آنلاین، طیبه سیاوشی نماینده تهران و عضو فراکسیون زنان مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه پاسخ های رئیس جمهور به مسایل و مشکلاتی که طی 5 سوال در صحن علنی مجلس مطرح شد، قانع کننده نبود گفت: سوالات اصلا سیاسی نبود. بلکه ریشه اقتصادی داشت. اما توضیحات به هیچ وجه صراحت و پاسخگویی لازم را نداشت و فرقی با سخنرانی های آقای رئیس جمهور در مناسبت های مختلف نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی سخنان رئیس جمهور را فاقد برنامه ریزی برای آینده کشور دانست و افزود:‌ اقتصاددانان بر داشتن برنامه تاکید فراوان دارند. اما شاهد بودیم آقای روحانی هیچ نکته ای را مبنی بر اینکه تیم اقتصادی دولت قرار است در مورد مشکلات چه نقشه ای ترسیم کنند ارائه نکرد.

نماینده تهران گفت: همه ما از تحریم ها مطلع بودیم. اما برای این شرایط تدبیر و سیاستگذاری ندیدیم و تنها با تنش های اقتصادی مثل بازار ارز و سکه و صدماتی که به بدنه جامعه و مردم وارد شد، مواجه شدیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خیلی خوب بود که رئیس جمهور می گفت برای آینده چه شرایط و سیاستگذاری را در راستای بهتر شدن معیشت و زندگی مردم دارد و با سخنانش دلگرمی را به مردم نوید می داد. اما صحبت ها، ‌حرف هایی بود که ایشان در تلویزیون هم گفته بودند.

وی افزایش قیمت ارز و افت ارزش پول ملی کشور را از جمله دلایل ایجاد شرایط حال حاضر در جامعه دانست و اظهارداشت: در این شرایط از تولید کننده تا حاشیه نشین و روستاییان بی بضاعت در معرض فقر مضاعف قرار گرفته و دچار مشکلات عدیده ای شده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که تحریم ها، فساد و رانت ازجمله مشکلاتی است که به بدنه ضعیف اقتصادی کشور ضربه وارد می کند، افزود: جابجایی اشخاص در تیم اقتصادی می تواند در سیاست های اقتصادی دولت تغییرات ایجاد کند و پیام روانی موثر و مثبت بر بازار ارز و دلار داشته باشد.

وی درمورد تاکید رئیس جمهور مبنی بر وحدت قوا افزود:‌ علی رغم اینکه از برخی پاسخ ها قانع نشدم، ولی موافقتم را با دولت آقای روحانی اعلام می کنم چون فکر می کنم در چنین شرایط و اوضاع بین المللی نباید صدمه به حیثیت و اعتبار نظام وارد شود.

نماینده تهران افزود: مجلس در هر حال همیشه حامی دولت بوده و تاکید بر انسجام قوا داشته است. لذا در این شرایط ضروری ترین بحث، وحدت و حفظ انسجام ملی است. چون کسانی که در بیرون کشور نشسته اند، می خواهند صدمه حیاتی به بدنه نظام وارد کنند و بهتر است با شناسایی این ترفندها با دولت تعامل داشته باشیم و امیدواریم که دولت نیز این تعامل را با مجلس برقرار کند.

عضو فراکسیون زنان در مجلس یادآور شد: در جامعه مشکلات اقتصادی فراوانی وجود دارد، اما عدالت، مبارزه با فساد و شفاف سازی از اولویت های مورد تقاضای مردم است. برگزاری جلسه مشترک رییس جمهوری و نمایندگان مجلس یکی از راه های تعامل میان دولت و مجلس است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: طیبه سیاوشی مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

‏با نزدیک شدن به تشکیل ⁧‫#مجلس_۱۲‬⁩ دو مجموعه زیر نظر مجلس ( ⁧‫#مرکز_پژوهشها‬⁩ و ⁧‫#دیوان_محاسبات‬⁩ ) احساس آزادگی بیشتری کرده و گزارشات متنوع و کارشناسی واقعی از عملکرد ⁧‫#دولت_تردمیلی_۱۳‬⁩ ارائه کرده اند. اینجانب نیز از بخشی از آنها، در مصاحبه هایم استفاده کرده ام که دولت را عصبانی کرده.

‏این گزارشات که کماکان با ملاحظاتی تهیه شده بخشی از ⁧‫#واقعیت_عینی_جامعه‬⁩ و ⁧‫#سفره_های_کوچک_شده_مردم‬⁩ و بیانگر ضعف شدید دولت در اجرا و خلاف گویی های دولت و عدم صداقتشان با مردم است ‏نتیجه میگیریم: هر کسی به جز ⁧‫#قالی_باف‬⁩ ⁧‫#رییس_مجلس‬⁩ شود کشور شفاف تر اداره میشود.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902759

دیگر خبرها

  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد