Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - مشاور معاون سياسي اجتماعي استانداري ايلام گفت: تصويب منطقه آزاد مهران فرصت حضور سرمايه گذاران داخلي و خارجي در پروژه هاي مهم استان ايلام را فراهم مي کند و عاملي براي کاهش معضل بيکاري در استان خواهد بود.

سعيد انوري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: يکي از مشکلات اصلي استان ايلام مشکل بيکاري است که با تصويب منطقه آزاد مهران فضاي کسب و کار با حضور و سرمايه گذاري شرکت هاي داخلي و خارجي در استان ايلام تا حدود زيادي مرتفع و مهران و به تبع آن استان ايلام به يک استان با چهره بين المللي تبديل مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: با تصويب اين منطقه رديف اعتبار ملي ويژه مناطق آزاد جهت احداث، تکميل و زيرساخت هاي شهرستان و منطقه به استان ايلام اختصاص مي يابد.
انوري با بيان اينکه يکي از بايد و نيازهاي مناطق آزاد وجود فرودگاه است، گفت: بايد براي تکميل زيرساخت هاي منطقه آزاد يک فردوگاه درمهران احداث شود و در بحث راه ها و جاده هاي استان نيز بايد اقدام لازم در جهت توسعه راه هاي استان صورت بگيرد.
وي يادآور شد: از ديگر مزاياي منطقه آزاد موضوع افزايش سطح رفاه مردم استان ايلام در زمينه حمل و نقل و خريد خودرو است که مردم قادر به خريد ماشين هاي نقليه وارداتي با هزينه ارزان تر از ساير مناطق کشور خواهند بود که استحکام اين ماشين ها موجب کاهش تلفات جاده اي نيز مي شود.
مشاور معاون سياسي اجتماعي استانداري ايلام معافيت هاي مالياتي صادارت و واردات براي تجار و بازرگانان و نيز رونق اقتصادي مهران و استان ايلام را از ديگر مزاياي اين طرح برشمرد.
وي ياد اوري کرد: تلاش و پيگيري هاي مستمر آقاي حائري مسئول پيگيري منطقه آزاد مهران،استاندار سابق ايلام، نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و استاندار ايلام در تصويب منطقه آزاد مهران مثمر ثمر بود.
اين فعال سياسي گفت: تلاش استاندار فعلي ايلام سليماني دشتکي در تصويب کليات منطقه آزاد مهران در مجلس بي بديل و ستودني است چرا که وي به عنوان تنها استاندار حاضر در جلسه کميسيون اقتصادي مجلس بود که از لايحه لزوم تصويب مناطق آزاد کشور به ويژه منطقه آزاد مهران کارشناسان و مستدل دفاع کرد وجلسات مستمر وي با نمايندگان مجلس، استانداران حوزه زاگرس و رايزني رياست ديوان محاسبات کشور باعث تصويب کليات مناطق آزاد در کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي شد.
منطقه آزاد مهران داراي 36 هزار هکتار است و تا شعاع 90 کيلومتر هوايي ( که شامل تمام استان است) را در بر مي گيرد.
7172/6034
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت الله عبدالملکی ظهر امروز و در نخستین روز از آغاز به کار این نمایشگاه با حضور در غرفه منطقه آزاد اروند با مسئولین این سازمان دیدار و گفت و گو کرد.

وی همچنین ضمن این بازدید در جریان فعالیت ۱۰ شرکت تولیدی و صادراتی حاضر در این نمایشگاه به نمایندگی از فعالین اقتصادی منطقه آزاد اروند قرار گرفت.

ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) از امروز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ روز (تا ۱۲ اردیبهشت) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور