Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رقابتهای فوتبال در لیگهای معتبر اروپا، امشب (جمعه ۹ شهریور) پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

سری آ ایتالیا

میلان - رم (ساعت ۲۳)
نخستین مسابقه هفته سوم سری آ ایتالیا، حساس ترین دیدار هفته نیز هست و تیم های مدعی میلان و رم در ورزشگاه سن سیرو به مصاف هم می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو تیم در وضعیتی متفاوت گام به این مسابقه گذاشتند و در دیدارهای هفته دوم سرنوشتی متضاد داشتند. میلان در مقابل ناپولی در حالی که بازی را دو بر صفر جلو بود، در نهایت سه گل خورد و سه بر دو باخت اما رم در مقابل آتالانتا سه بر یک عقب بود و توانست این دو گل بزند و بازی با سه بر سه مساوی کند.

شاگردان گتوزو هفته گذشته نخستین مسابقه فصل خود را انجام دادند زیرا دیدار هفته اول آنها مقابل سمپدوریا به علت ریزش پل شهر جنوا لغو شده بود . آنها اکنون بدون امتیاز در جدول هستند و نیاز مبرمی به پیروزی در این دیدار خانگی دشوار دارند تا از همین هفته های نخست دچار بحران نشوند.

رم اما فصل را بد آغاز نکرده و یک پیروزی در مقابل تورینو و یک تساوی به دست آورده است. البته تساوی خانگی مقابل آتالانتا نمی تواند نتیجه خوبی باشد اما همین که رمی ها توانستند شکست با اختلاف دو گل را با مساوی عوض کنند ، می تواند هوادارانشان را تا حدی راضی کند. گرگها در قرعه کشی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا که شب گذشته برگزار شد، در گروه G با تیمهای رئال مادرید، زسکامسکو و ویکتوریا پلژن همگروه شدند که گروه متوسطی از لحاظ دشواری محسوب می شود. با توجه به اینکه جالوروسی فصل گذشته در گروه مرگ لیگ قهرمانان حضور داشت و نه تنها از گروه صعود کرد بلکه تا نیمه نهایی نیز بالا آمد، این گروه نمی تواند خیلی آنها را بترساند.

گتوزو در کنفرانس پیش از این مسابقه گفت:در این مسابقه می خواهم 55 دقیقه نخست بازی برابر ناپولی را دوباره در زمین ببینم.  در ناپل، پس از 55 دقیقه کاملا بیخیال شدیم. مشکل تیم این است که از فضاها به قدر کافی استفاده نمی کنیم.  در خانه و مقابل 60 هزار تماشاگر بازی خواهیم کرد و باید هرکاری کنیم تا اشتباهات بازی برابر ناپل را مرتکب نشویم.

دی فرنچسکو سرمربی رم نیز گفت:مقابل میلان می خواهم نمایش عالی از تیمم ببینم. هیچ چیزی در مورد سیستم تیم برابر میلان نمی گویم. به قدری بازیکن داریم که می توانم با تمام سیستم ها بازی کنم.به خاطر نتیجه بازی با آتالانتا افسوس می خوریم. حداقل می توانیم خودمان را تسکین دهیم که توانستیم شرایط را کنترل کنیم و حتی شانس پیروزی داشتیم. از این لحاظ، باید مورد احترام قرار گیریم، ولی اشتباهات زیادی داشتیم که باید درس بگیریم. 

آمار مسابقه:

رم در 5 بازی بیرون از خانه اخیر خود در سری آ، کلین شیت کرده است.
رم از 10 بازی خارج از خانه اخیر، در 8 بازی پیروز از زمین خارج شده است.
رم در 3 بازی خارج از خانه اخیر برابر میلان، پیروز شده است.
میلان در 9 بازی از 10 بازی خانگی اخیر، شکست نخورده است.

 

آندره آ کونتی و ایوان استرینیچ مصدومان میلان و الساندرو فلورنزی و دیگو پروتی مصدومان رم برای این مسابقه هستند.

ترکیب احتمالی میلان:

دوناروما، رومانیولی، کالدارا، آباته، رودریگز، بوناونتورا، کسیه، بیلیا، چالهانغلو، سوسو، هیگواین

ترکیب احتمالی رم:

اولسن، فازیو، مانولاس، کارسدورپ، دروسی، کریستانته، پاستوره، اوندر، الشراوی، ژکو

بوندس لیگای آلمان

هانوفر - دورتموند (ساعت 23)

نخستین دیدار هفته دوم بوندس لیگای آلمان در ورزشگاه اچ دی آی.آرنا شهر هانوفر بین نماینده این شهر و زنبورها برگزار می شود.

تنها 40 ثانیه از فصل جدید رقابتهای بوندس لیگا برای تیم دورتمند آغاز شده بود که دروازه این تیم مقابل لایپزیش باز شد اما شاگردان لوسین فاوره واکنش خوبی نسبت به این گل از خود نشان دادند و در نهایت چهار بر یک بازی را بردند تا این سرمربی باتجربه کارش را در وستفالن با پیروزی آغاز کند. زنبورها در گام دوم نیز کار سختی مقابل هانوفر و در زمین این تیم دارند. دورتموند در قرعه کشی شب گذشته لیگ قهرمانان اروپا، در گروه اول با تیم های اتلتیکو مادرید، موناکو و کلوب بروژ هم گروه شده است.

هانوفر نیز فصل را با تساوی خارج از خانه مقابل وردربرمن آغاز کرد و در بازی امشب نخستین دیدار خانگی فصل را برگزار می کند. هانوفری ها یک استعداد تازه در ترکیب این فصل خود دارند. مهاجمی 23 ساله به نام هندریک ویداندت ( Hendrik Weydandt)که فصل گذشته در دسته چهارم فوتبال آلمان بازی می کرد و این فصل به هانوفر پیوسته است. او تنها 23 دقیقه فوتبال حرفه ای بازی کرده است (2 بار در جام حذفی آلمان و یک بازی در بوندس لیگا به عنوان بازیکن تعویضی) اما سه گل در این 23 دقیقه به ثمر رسانده است. در بازی هفته نخست هوفنهایم او در دقیقه 75 به بازی آمد و هنوز یک دقیقه از ورودش به میدان نگذشته بود که گل مساوی را برای هوفنهایم زد تا این تیم فصل را با شکست آغاز نکند. باید دید سرمربی هوفنهایم آندره بریتنریتر، در دیدار امشب تیمش از این استعداد به عنوان بازین ثابت استفاده می کند یا خیر.

در 10 تقابل اخیر دو تیم، دورتموند هشت پیروزی و هانوفر دو برد به دست آورده است.

پنج گل از 100 گل مارکو رویس کاپیتان دورتموند در بوندس لیگا مقابل هانوفر زده شده است.

بیشتر بخوانید:  رویارویی CR۷ با منچستر/ کار سخت یاران رضایی مقابل تشک سازان/ مودریچ بهترین بازیکن اروپا شد

لالیگای اسپانیا

ختافه - رئال وایادولید (ساعت 22 و 30 دقیقه)

ایبار - رئال سوسیه داد (00:30 بامداد شنبه)

ویارئال - خیرونا (00:30 بامداد شنبه)

لوشامپیونه فرانسه

لیون - نیس (ساعت 23 و 15 دقیقه)

انتهای پیام/

پیش بازی رقابتهای فوتبال در اروپا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی دنیای ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونایتد 4-2 شفیلد: تن‌هاخ مقابل قعرنشین هم چالش دارد

به گزارش "ورزش سه"، منچستریونایتد در بازی معوقه هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس از شفیلدیونایتد میزبانی کرد و مقابل قعرنشین به چالش خورد و با سختی به برد 4-2 دست پیدا کرد.

یونایتد این بازی را با نفوذ خطرناک دیوگو دالوت آغاز کرد که واکنش فودرینگام و شیرجه بلند او مانع از ورود ضربه خطرناک مدافع یونایتد به دروازه شد.

در دقیقه 9 یک حمله خطرناک دیگر روی دروازه شفیلد قرار گرفت که پیش از بالا رفتن پرچم کمک داور به نشانه آفساید، ضربه الخاندرو گارناچو در فاصله کم با دروازه توسط احمدهوزیچ دفع شد.

ضربه سر کاسمیرو در دقیقه 12 یکی دیگر از شانس‌های گلزنی یونایتد بود که با فاصله از بالای دروازه به بیرون رفت. اولین موقعیت خطرناک شفیلد در دقیقه 14 رقم خورد که ضربه پرقدرت آرچر از کنار دروازه به بیرون رفت.

فودرینگام در دقیقه 23 ضربه قوس‌دار گارناچو را با یک واکنش دیدنی مهار کرد تا بهترین شانس گلزنی یونایتد را دفع کند. فشار یونایتد روی دروازه حریفش به اندازه‌ای بود که تا اواسط نیمه اول 82 درصد از مالکیت توپ را در اختیار داشتند!

در دقیقه 33 فودرینگام یک بار دیگر بازیکنان یونایتد را در گلزنی ناکام گذاشت. این بار او ضربه زیبای کوبی ماینو را مهار کرده و اجازه نداد که دروازه‌اش باز شود. این واکنش‌ها به تیم میهمان انگیزه داد تا آن‌ها به لطف اشتباه آندره اونانا اولین گل بازی را بزنند.

اونانا به جای دیوگو دالوت توپ را در دقیقه 35 به اشتباه به جیدن بوگل پاس داد تا این بازیکن با نفوذ به سمت دروازه در موقعیت تک به تک به راحتی با ضربه پای راست اولین گل بازی را به ثمر برساند.

یونایتد که در نیمه اول تیم برتر زمین بود با فشار روی دروازه شفیلد بالاخره موفق شد در دقیقه 42 به گل برسد. با ارسال برونو فرناندز، هری مگوایر موفق شد با ضربه سر جلوتر از خط دفاعی شفیلد روی توپ اثر گذاشته و گل تساوی را به ثمر برساند.

یونایتد این شانس را داشت که نیمه اول را با برتری به پایان برساند اما فودرینگام موفق شد ضربه گارناچو را که بعد از ارسال بلند اونانا، وارد محوطه جریمه شده بود را با دست راستش به زیبایی دفع کند.

میزبان در نیمه دوم هم بازی را خوب آغاز کرده بود اما برخلاف جریانی که دنبال می‌شد در دقیقه 50 این شفیلد یونایتد بود که به گل رسید! بن دیاز که بازیکنان یونایتد در محوطه جریمه او را آزاد گذاشته بودند، ارسال سریع اوسبورن را با پای راست قطع کرد و اونانا غافلگیر شد.

یونایتد که دوباره توسط حریف امشب غافلگیر شده بود تمام توانش را به کار گرفت تا نتیجه را به تساوی بکشاند تا اینکه در دقیقه 61 یک ضربه پنالتی آن‌ها را نجات داد.

برونو فرناندز موفق شد ضربه پنالتی‌ای که با خطای دفاع شفیلد روی هری مگوایر صورت گرفته بود را برخلاف شیرجه دروازه‌بان به گل تبدیل کند.  

در دقیقه 67 شفیلد فرصت داشت که دوباره برخلاف جریان بازی به گل برسد تا اینکه ضربه دیاز با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت. یونایتد برای گل برتری تمام راه‌ها را امتحان کرد تا اینکه دقیقه 81 به نتیجه رسید.

فرناندز پس از دریافت پاس در حوالی محوطه جریمه توسط ماینو توپ را روی پای چپ برد و با یک ضربه از راه دور موفق شد فودرینگام را مغلوب خود کند. دروازه‌بان شفیلد تلاش زیادی برای مهار این ضربه داشت اما شیرجه بلند او به ضربه ستاره یونایتد نرسید.

گل چهارم یونایتد خیلی زود به ثمر رسید. شاگردان اریک تن هاخ که امشب بازی خوبی را به نمایش گذاشتند اما دو مرتبه غافلگیر شدند، روی یک ضدحمله به گل چهارم رسیدند و فرناندز این بار در نقش گل‌ساز ظاهر شد.

این بازیکن پرتغالی روی نفوذ از سمت چپ خط دفاعی شفیلد توپ را به داخل محوطه جریمه ارسال کرد که راسموس هویلوند با سرعت بالا به آن رسید و قبل از اثرگذاری دروازه‌بان حریف، توپ را به گل تبدیل کرد.

شفیلد که امشب شباهتی به یک تیم قعرنشین نداشت تا آخرین لحظات این بازی خط دفاعی یونایتد را اذیت کرد اما این بار شاگردان تن هاخ راه‌های نفوذ را بستند تا این بازی را با برد پشت سر بگذارند.

منچستریونایتد با برد در بازی امشب 53 امتیازی شد و در رده ششم قرار دارد. تیم شفیلد هم در رده بیستم 16 امتیازی باقی ماند.

دیگر خبرها

  • استفانو پیولی: اینتر قوی‌ترین تیم 4 سال اخیر سری آ بوده است؛ مقابل یوونتوس می‌جنگیم
  • هفته‌ جذاب در انتظار لژیونرها؛ ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز طارمی و آزمون
  • واکنش توییتر باشگاه رم به برد مقابل اودینزه با انتشار تصویری از سردار آزمون
  • پوکر روبرت لواندوفسکی و برتری 4-1 دورتموند مقابل رئال مادرید (لیگ قهرمانان اروپا - 2013/4/24) / فیلم
  • یونایتد 4-2 شفیلد: تن‌هاخ مقابل قعرنشین هم چالش دارد
  • لیورپولی‌ها همه کار کردند که اورتون گل بزند (عکس)
  • ملوان آماده بازی حساس در جام حذفی مقابل سایپا
  • باید یک سیلی پای گوش لیائو خواباند!
  • اولین تمرین اودینزه تحت هدایت فابیو کاناوارو / عکس
  • اوسمار پاسخ می‌دهد: چرا پرسپولیس دربی را نبرد