Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@05:29:39 GMT

خط پایان رقابت اجرا‌های پژوهشی تیرنگ

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۹۷۷۴۹

خط پایان رقابت اجرا‌های پژوهشی تیرنگ

یمینی سخنگوی حوزه هنری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: آخرین اجرا‌های پژوهشی راه یافته به مرحله رقابتی تیرنگ پانزدهم، ۹ شهریور در سالن شهید باغبانی این نهاد مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: زن در تعزیه بوشهر پژوهش میترا خواجه ئیان و اشرف سلطانی نیا و کارگردانی مارال ایزدبخش، بررسی عنصر مقاومت در تعزیه معاصر پژوهش و کارگردانی مهدی دریایی و موسیقی دراماتیک در اجرای تعزیه پژوهش و کارگردانی ناصر کریمی نیک سه اثر باقی مانده از مجموع ۸ اثر پژوهشی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ بود که از صبح امروز به روی صحنه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی حوزه هنری مازندران گفت: این آثار توسط مریم معترف، اعظم بروجردی و مارال فرجاد داوران این جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفت.

عصر جمعه؛ اختتامیه تیرنگ پانزدهم

یمینی افزود: آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ در بوستان ولایت ساری برگزار می‌شود.

سخنگوی حوزه هنری مازندران گفت: پس از رقابت ۱۹ اثر نمایشی در دو بخش آیینی و اجرا‌های پژوهشی، سرانجام عصر جمعه ۹ شهریور آیین اختتامیه این رخداد فرهنگی و هنری در بوستان ولایت برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از سه روز رقابت آثار نمایشی مریم معترف، مارال فرجاد و اعظم بروجردی به عنوان هیأت داوران پانزدهمین جشنواره تیرنگ آرا خود را اعلام خواهند کرد.

وی گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ ۹ – ۷ شهریور امسال با حضور ۱۹ اثر نمایشی از ۸ استان در دو بخش اجرا‌های پژوهشی ۸ اثر و نمایش‌های آیینی ۱۱ اثر در استان مازندران در حال برگزاری است.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ توسط واحد نمایش حوزه هنری مازندران و با همکاری مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری، موسسه فرهنگی و هنری میزبان بابلسر، شورای اسلامی و شهرداری ساری، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان، بیمه پاسارگاد و نیروی انتظامی مازندران ۹-۷ شهریور ماه ۹۷ در بابلسر و ساری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه هنری مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت هنری،  مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است، سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

استان بوشهر اخیرا جزو استان‌های پرحاشیه در حوزه موسیقی بوده است؛ حاشیه‌هایی که آغاز آنها با لغو فستیوال موسیقی «کوچه» بود و پس از آن با لغو کنسرت آرمان گرشاسبی و صادر نشدن مجوز کنسرت معین زندی ادامه داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • باغ هنر با دو رویداد آغاز شد
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند