Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ حجت الاسلام والمسلمین امید فشندی سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه تهران افزود: امام راحل از فیضیه کانون فقه و فکر اسلامی آمدند تا با قیام علیه زور و تزویر در جامعه گنجینه های عقل و فطرت انسان را به جریان انداخته، جوهر و عظم ایشان را برانگیرد تا مردم خود برای اقامه عدل و قسط بپاخیزند و سالار این سرزمین شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: مردم و خصوصا قشر مستضعف و متوسط مطمئن باشند که روحانیت اصیل و انقلابی هنوز هم دشمن اسلام سرمایه داری و مخالف حاکمیت طبقه اشراف سیاسی و اقتصادی بر زندگی مردم است خصوصا طلاب جوان که در عصر انقلاب روییده اند و نهال های قدکشیده بوستان امامت و ولایت هستند و گوش به فرمان حضرت روح الله دارند که فرمود " علمای اصیل اسلام هرگز زیر بار سرمایه داران و پول پرستان نرفته اند و همواره این شرافت را برای خود حفظ کرده اند و این ظلم فاحشی است که کسی بگوید دست روحانیت اصیل طرفدار اسلام ناب محمدی با سرمایه داران در یک کاسه است و خداوند کسانی را که اینگونه تبلیغ کرده و یا چنین فکر می کنند نمی بخشد. روحانیت متعهد به خون سرمایه داران زالوصفت تشنه است و هرگز با آنها سر آشتی نداشته و نخواهد داشت. (صحیفه امام ، جلد 21 ص 276)
­نماینده خانه طلاب تهران یادآورشد: ما عمیقا معتقدیم که انقلاب در اصلی ترین شعارهایش مانند استقلال و آزادی و امنیت و ارتقای سطح علم و آگاهی و معنویت و افزایش رفاه و عدالت اجتماعی موفق بوده ولی در آستانه دهه پنجم از رشدش با چالش هایی روبروست که نیاز به تحلیل کلان دارد.
فشندی اظهارداشت: به نظر می رسد که ریشه اصلی مشکلات کشور را باید در اختلاف دو بینش در میان مسئولان نظام دانست که از اول انقلاب تا به امروز بوده است و به قول شهید بهشتی اگر این دو بینش در اداره امور جمهوری اسلامی ادامه یابد نه کارهای جاری مردم سر و سامان می یابد و نه مشکلات موجود دینی، فرهنگی و اخلاقیات اجتماعی و اقتصادی این مردم رنج دیده و محروم و ایثارگر با سرعت و قاطعیت کافی حل می شود و نه می توان برای آینده طرح های اصیل و اسلامی ریخت و به مرحله عمل درآورد.
­نماینده خانه طلاب تهران خاطرنشان کرد: یک بینش معتقد و ملتزم و پایبند به وحی و کتاب و سنت، بینش دیگر در پی اندیشه های بینابین ناظر به فرهنگ غرب و بریده از فکر اسلام ناب. بینش اول در برابر تحریم ها و تهدیدهای سخت و نرم علیه نظام اسلامی سخت به توکل بر خدا و تکیه بر مردم و ظرفیت های درونی دارد. بینش دیگر به جای اتکا بر تدبیر و مقاومت و مجاهدت به اسم اعتدال و عقلانیت به سازش و مذاکره با ابرقدرت ها و تعامل با نظام سلطه می پردازد. بینش اول به سبکی برای زندگی مردم می اندیشد که در عین پیشرفت همه جانبه به حفظ میراث فکری و فرهنگی و هویت اصیل اسلامی این مردم بینجامد. بینش دیگر با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزش های آن جامعه را به بی هویتی مقابل فرهنگ غرب و هضم در ارزش های بیگانه از اسلام می کشاند.
فشندی گفت: نظر ما این است که رشد کمی و کیفی دارندگان بینش اول اسلام فقاهتی و اصیل امام به لطف الهی امروز به آن درجه رسیده است که نهادهای کشوری و لشکری به وسیله صاحبان این نوع بینش اداره شود و اداره جمهوری اسلامی بر پایه یک بینش استوار شود. براین اساس توصیه های طلاب جوان به مردم و مسئولان و جریان های سیاسی؛ شما مردم رشید و نجیب با این هویت توحیدی غنی که سالهاست با صبر و تقوای جمعی بالیده اید و قواعد نظام سلطه را به لرزه انداخته اید ، بدانید تا زمانی این انقلاب اسلامی و مسئولان نظام انقلابی می مانند که شما همیشه در صحنه باشید و فقط به شرکت در انتخابات قناعت نکنید بلکه با اتحاد و برادری به فکر هم باشید.
وی افزود: فکر و ابتکار و سرمایه خود را برای رونق تولید و اقتصاد به بازار آورید و از دشمن ، تهدید و تحریم او یا فقر و قحطی نترسید بلکه از خودباختگی و تنبلی و بی تدبیری مسئولان یا از بی نظمی، اسراف و بی توجهی به کار، کالا و سرمایه ایرانی بترسید و باور کنید که نیاز به انقلاب دوباره نیست چراکه انقلاب 57 هنوز زنده است و شک نکنید که تنها راه پیشرفت مادی و معنوی این مملکت ادامه همین انقلابی است که به نام خدا آغاز کرده اید از مراجع عظام، علمای بلاد، امامان جمعه و جماعت مساجد و از نخبگان حوزه و دانشگاه بخواهید که همچون گذشته هدایتگر شما به سوی آینده و زبان گویای دردها و دغدغه های شما برای مسئولان شهری و کشوری باشند.
وی تصریح کرد : اما مسئولان جریان های سیاسی بدانید که جایگاهی که در آن هستید نه طعمه، بلکه امانتی الهی در دستان شماست نه انتصاب و نه انتخاب توسط مردم نباید بهانه ای شود برای کم کاری، عافیت طلبی یا منفعت گرایی، ناکارآمدی یا نادیده گرفتن سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی و خدشه به هویت این مردم نجیب و رشید و با ریشه.
­نماینده خانه طلاب تهران ادامه داد: باور داشته باشید که تنها راه تحقق آرمان های انقلاب و کارآمدی نظام اسلامی و رسیدن به امنیت و پیشرفت و استقلال پایدار اتصال به حقیقت انقلاب و مکتب امام و اتکای به نیروی عظیم انسانی و جوان در درون کشور است این قدر به بهانه توسعه به تاریخ، فرهنگ و هویت این کشور پشت پا نزنید و اینقدر به اسم تدبیر، تخصص و تجربه از ظرفیت الهی و عظیم توده های مردم غافل نشوید و حلقه های بسته و فرسوده مدیریتی را پاره کنید و عرصه را برای نقش آفرینی نیروهای جوان و مومن و انقلابی باز کنید.
وی افزود : تا زمانی که نام علی (ع) و سیره عادلانه او در حکومت در ذهن این مردم است هیچ گاه نمی پذیرند که مسئولان نظام علوی و خانواده ایشان مانند معاویه و کارگزاران اموی و بنی عباس زندگی کنند ، متاسفانه برخی از مسئولان به جای رزمایش خدمت برای عدالت و پیشرفت این سرزمین مانور اشرافیت را به راه انداخته اند. محال است که مسئولان میلیاردی با حقوق های نجومی رنج مردم محروم و مشکلات خانواده های کارمند و کارگر را بفهمند.
­نماینده خانه طلاب تهران یادآورشد: از قوه قضاییه محترم ملت انتظار اقتدار عادلانه و به موقع در برخورد با رانت خواری، فساد، اختلاس، احتکار و تاراج بیت المال مسلمین را داریم. مبادا پرداختن به خرده مجرمان موجب غفلت از مفسدان کلان و نفوذی در دستگاه سیاست گذار و اجرایی شود.
فشندی افزود: مجلس محترم شما باید قوه عاقله نخبگانی و انقلابی این مردم و عقل جمعی و چشم نافذ این ملت باشید. قوانین درون زا و شفاف را برای مشارکت حداکثری مردم و نخبگان در روند اجرایی کشور تصویب کنید. به جای تصویب اسناد بین المللی و امضای اسناد بردگی صهیونیسم جهانی ، به سیاست های کلان جمهوری اسلامی و قانون گذاری براساس هویت ملی و دینی این ملت پایبند باشید.
­نماینده خانه طلاب تهران خاطرنشان کرد: دولت محترم از تجارب پنج سال گذشته عبرت بگیرید و تا پیش از آنکه بیش از این باعث ناامیدی مردم شده در برخی تدابیر خود تجدیدنظر کنید، چاره حل مشکلات و عقب ماندگی ها را از درون همین مملکت بجویید و باور بیشتری به نیروی مردم و یاری خدا داشته و در پی تحقق امامت متقین بر جامعه باشید. تیم اقتصادی متخصص و مجاهد و معتقد به اقتصاد مقاومتی، ثبات اقتصادی، رعایت عدالت و منافع بلندمدت ملی در توزیع ارز و سکه، تامین کالاهای اساسی، جلوگیری از افزایش افسارگسیخته قیمت ها و حمایت فوری از طبقه محروم متوسط را در دستورکار قرار دهید.
فشندی افزود: تمام جریان های سیاسی بدانند که بلوغ سیاسی مردم از مرزبندی میان اصول، اصلاح، اعتدال و بهار فراتر است. اصلاحات نه شعاری برای شالوده شکنی بلکه باید راهی برای ارتقای قوانین ناکارآمد و تغییر ساختارهای پوسیده و سنت های غلط باشد و اصولگرایی نه جمود و تحجر بلکه اتکای به مبانی انقلاب و مکتب امام برای پیشرفت کشور باشد.
­نماینده خانه طلاب تهران در پایان گفت: عمیقا از مجلس خبرگان رهبری خصوصا هیات اندیشه ورز آن می خواهیم که به عنوان عالی ترین نهاد و نماد عقل و فقاهت جمعی، سران سه قوه و سایر نهادها را مورد بازخواست قرار داده و بر مبنای آرمان های انقلاب، مکتب امام و فرمان های رهبری از ایشان مطالبه کنند و در صورت لزوم در صلاحیت ایشان برای تصدی پست ها تجدیدنظر کنند. اینگونه می توان مایه آرامش و سکینه الهی بر قلب های پرآشوب مردم شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نماز جمعه تهران پیش خطبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود

سالار آبنوش بعد از ظهر شنبه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان البرز ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه، هفته کارگر و معلم و همچنین روز شوراها اظهار کرد: امروز معنا و مفهوم جمله امام خمینی درخصوص سپاه را متوجه می‌شویم که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، به واقع امروز هرکس دل در گرو این انقلاب دارد، لباس بسیج به تن کرده و یک بسیجی است و ما هم مفتخر به همین بسیجی بودن هستیم‌.

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات نظامی آمریکایی در کشورمان که به واقعه طبس مشهور است، یادآور شد: شکست آمریکایی‌ها با آن هم پشتیبانی و توان نظامی چیزی جز اراده خداوند نبود و باید بدانیم چنین اراده‌ای هنوز هم وجود دارد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت گره گشایی از کار مردم توسط مسئولان خاطرنشان کرد: بی تردید کارنامه مسئولان همان انتخابات و مشارکت مردم در این عرصه است که لازم است هر مسئولی به بازخورد انجام وظایف خود که در انتخابات و مشارکت مردم منعکس می‌شود توجه کند.

آبنوش با تاکید بر اهمیت نگاه مبتنی بر حل مشکل ادامه داد: در اینکه ما بهترین مردم را در کشورمان داریم هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، به همین دلیل لازم است تا تک تک مسئولان نسبت به واکنش‌های مردم که در مشارکت‌هایی مانند انتخابات نمود پیدا می‌کند، توجه و در نوع رفتار و عملکرد خود بازنگری کند.

منتخب مردم قزوین البرز و آبیک توجه به مردم و خواست مردم را همان تاکید چندباره مقام معظم رهبری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: لازم است تا مسئولان با بازنگری در رفتار خود و توجه به اقشار مردم، رفتار مردم را با خودشان که در مشارکت انتخابات تبلور می‌یابد تغییر دهند.

وی مشارکت مردم در انتخابات را دغدغه مهم عنوان کرد و افزود: مسیری که رهبری و شهدا به ما گوشزد کرده‌اند چیزی جز خدمت و کار برای مردم نیست و ما مسئولان باید به دنبال عملکردی باشیم تا مردم از ما تجلیل کنند و این تجلیل هم در مشارکت مردم در انتخابات نمود پیدا می‌کند.

آبنوش ضمن اشاره به مسیر پیش روی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی عنوان کرد: امروز به برکت مدیریت امامین انقلاب و جان نثاری شهدا، جانبازان و رزمندگان گام نخست که همان تثبیت است، اتفاق افتاده و افق‌های پیش روی جمهوری اسلامی ایران جهانی است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک اضافه کرد: امروز سطح و جغرافیای منازعات تغییر کرده و به برکت جمهوری اسلامی ایران دیگر جنگ در قلب رژیم صهیونیستی محل تمرکز جبهه کفر دنیا است و نه در مرزهای ما و با وجود آرامش در داخل کشورمان، رژیم صهیونیستی در مقابل اراده مقاومت به زانو درآمده است.

آبنوش خاطرنشان کرد: وعده صادق به ذهن مردم دنیا سرعت بخشید تا افرادی هم که تحت تبلیغات دشمن تردید به دل داشتند، باور پیدا کردند که کوه یخی رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ آمریکا به برکت جمهوری اسلامی ایران و تاسی آن به فقه جعفری و رهبری معظم انقلاب اسلامی فرو ریخته است.

وی اضمحلال و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی را نیز از نتایج راهبرد جبهه مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: امروز دنیا فلسطین یکپارچه را می‌شناسد و صدای فریاد این ملت مظلوم به لطف جبهه مقاومت به گوش جهانیان رسیده و رژیم صهیونیستی رسوا شده است.

آبنوش گام دوم انقلاب را همزمان با گام مهم عرصه جهانی دانست و متذکر شد: امروز به برکت سال‌ها ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی، روز قدس جهانی شده و پرده‌های چهره نمایشی استکبار فرو ریخته است و مسئولان باید به شکرانه این نعمت، خادم مردم باشند و هرچه در توان دارند برای رضایت و حل مشکلات مردم به کار گیرند تا مردم نیز با مشارکت در انتخابات تجلیل گر مسئولان باشند.

کد خبر 6090285

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است