Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده خانه طلاب تهران گفت: مرم اندیشه، ابتکار و سرمایه خود را برای رونق تولید و اقتصاد به بازار آورده و از دشمن و تهدید و تحریم نترسند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین امید فشندی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه ملت ایران که اصلی‌ترین شعارهایش استقلال، آزادی، امنیت و ارتقای علم، آگاهی، معنویت، افزایش رفاه و عدالت اجتماعی بوده در آستانه دهه پنجم از رشد خود با چالش‌هایی روبروست و نیاز به تحلیل کلان دارد، گفت: ریشه اصلی مشکلات کشور را باید در اختلاف دو بینش در میان مسئولان نظام جستجو کرد که از اول انقلاب تا امروز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سخنان شهید بهشتی اضافه کرد: اگر این دو بینش در اداره امور جمهوری اسلامی ادامه یابد نه کارهای جاری سروسامان پیدا می‌کند و نه مشکلات موجود دینی، فرهنگی اخلاق اجتماعی و اقتصادی این مردم رنج دیده و ایثارگر، با سرعت و قاطعیت حل می‌شود و نه می‌توان برای آینده طرح‌های اصیل و اسلامی ریخت و به مرحله عمل در آورد.

نماینده خانه طلاب تهران تصریح کرد: یک بینش معتقد و ملتزم به فقاهت پویا و در عین حال پایبند به وحی و کتاب و سنت، بینش دیگر در پی اندیشه‌های بینابین و ناظر بر فرهنگ غرب بریده از فکر و فقه اسلام ناب است.

فشندی اضافه کرد: بینش اول در برابر تحریم‌ها و تهدیدهای نرم و سخت علیه نظام اسلامی، سخت به توکل برخدا و تکیه بر مردم و ظرفیت‌های درونی تکیه دارد و بینش دیگر به جای اتکا بر تدبیر و مجاهدت و مقاومت به اسم اعتدال و عقلانیت به سازش و مذاکره با ابرقدرت‌ها و تعامل با نظام سلطه می‌پردازند.

وی با اشاره به تقابل دو بینش در انقلاب گفت: بینش اول به سبکی برای زندگی مردم می‌اندیشد که در عین پیشرفت همه جانبه به حفظ میراث فکری و فرهنگی و هویت اصیل اسلامی این مردم بینجامد در مقابل بینش دیگر با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزش‌های آن، جامعه را به بی‌هویتی مقابل فرهنگ غرب و هضم ارزش‌های بیگانه از اسلام می‌کشاند.

این طلبه جوان با بیان اینکه نظر ما این است که رشد کمی و کیفی دارندگان بینش اول، اسلام فقاهتی و خط اصیل امام به لطف الهی امروز به آن درجه رسیده است که نهادهای کشوری و لشکری به وسیله صاحبان این نوع بینش اداره شود و اداره جمهوری اسلامی بر پایه یک بینش استوار شود، گفت: توصیه‌های طلاب جوان به مردم و مسئولان و جریان‌های سیاسی این است که شما مردم نجیب و رشید با این هویت توحیدی غنی که سال‌هاست با صبر و تقوای جمعی بالیده‌اید و قواعد نظام سلطه را به لرزه انداخته‌اید، بدانید تا زمانی این انقلاب اسلامی، و مسئولان آن انقلابی می‌مانند که شما همیشه در صحنه باشید و فقط به شرکت در انتخابات قناعت نکنید.

نماینده خانه طلاب تهران خطاب به مردم تصریح کرد: با اتحاد و برادری به فکر هم باشید و اندیشه و ابتکار و سرمایه خود را برای رونق تولید و اقتصاد به بازار آورده و از دشمن و تهدید و تحریم او یا فقر و قحطی و غیره نترسید، بلکه از خودباختگی و بی‌تدبیری و تنبلی مسئولان یا از بی‌نظمی و اسراف و بی‌توجهی به کار و کالای ایرانی بترسید.

فشندی با بیان اینکه شک نکنید که تنها راه پیشرفت مادی و معنوی این مملکت ادامه انقلابی است که به نام خدا آغاز کرده‌اید، گفت: از مراجع عظام و علمای بلاد و امامان جمعه و نخبگان حوزه و دانشگاه بخواهید همچون گذشته هدایتگر شما به سوی آینده و زبان گویای دردها و دغدغه‌های شما برای مسئولان شهری و کشوری باشند.

وی خطاب به مسئولان و جریان‌‌های سیاسی گفت: بدانید که جایگاهی که در آن هستید، نه طعمه، بلکه امانتی الهی در دستان شماست. نه انتصاب از جانب رهبر و نه انتخاب توسط مردم نباید بهانه‌ای برای کم‌کاری و عافیت طلبی، یا منفعت‌گرایی و ناکارآمدی و ناددیده گرفتن سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی و خدشه به هویت این مردم نجیب و رشید و با ریشه باشد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سی و هفتمین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در دادگستری استان و دومین نشست این ستاد در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضا برگزار شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های دستگاه قضائی در حمایت از امر تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مشخص شده است که بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و … قابل شناسایی است و امکان برنامه‌ریزی برای رفع آن وجود دارد.

وی افزود: چنانچه فردی سرمایه‌گذار به علت وجود موانع در سرمایه‌گذاری یا تولید، متحمل ضرر و زیان شود این موضوع بازتاب نامناسبی خواهد داشت و مانع از ورود افراد دیگری در عرصه تولید و اقتصاد خواهد شد و تلاش اعضای ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری اصفهان از این پس این موضوع را به طور مستمر در دستور کار خود خواهند داشت.

رئیس دستگاه قضائی استان اصفهان در ادامه از رسیدگی به مشکلات عرصه تولید و اقتصاد در این ستاد به صورت مسأله‌محور خبر داد و تصریح کرد: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی انجام می‌پذیرفت اما مصوبه جدید اعضای ستاد بدین نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به صورت ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چندین واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

کد خبر 6090970

دیگر خبرها

  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف