Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه یزد در خطبه های این هفته خواستار حرکت جهادی و انقلابی دولتمردان برای رفع مشکلات مردم و برخورد با اخلاگران اقتصادی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ائمه جمعه استان یزد در خطبه های این هفته بر ضرورت تلاش دولت برای رفع مشکلات اقتصادی و برخورد با سوء استفاده کنندگان بازار ارز تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام‌جمعه یزد:

دولت حرکت جهادی و انقلابی را در دستور کار خود قرار دهد

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به این مطلب که امام خمینی(ره) همواره اعتقاد داشت باید برای خدمت به مردم تلاش کرد اظهار داشت:  مردم همیشه تکلیفشان را دربرابر انقلاب انجام دادند.

امام جمعه یزد افزود: تجربه نشان داده هرگاه به مردم و ظرفیت‌های داخلی توجه شده موفقیت کسب کردیم و در شرایط فعلی کشور نیز باید با استفاده از ظرفیت‌های مردم و توان داخلی از شرایط سخت کنونی عبور کنیم.

آیت الله ناصری تصریح کرد: کشور نیازمند حرکت جهادی و انقلابی است و دولت باید در این زمینه بیش‌ازپیش توجه داشته باشد بنابراین رئیس‌جمهور باید اقدامات جهادی و انقلابی را در دستور کار همه وزرا قرار داده و قطعا همراهی دولت و ملت و روحیه جهادی می تواند نجات بخش کشور باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به‌ضرورت تقویت بنیان‌های دینی در جامعه، اظهار داشت: بدون شک اگر بنیان‌های دینی در جامعه تقویت شود دیگر شاهد گناهانی چون گران‌فروشی و احتکار نخواهیم بود و بسیاری از مشکلات کنونی به دلیل دور شدن از باورهای دینی است.

عضو شورای مرکزی حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد: ائمه معصومین برای زنده نگه‌داشتن اسلام راستین و حمایت از شیعیان از هیچ تلاشی فروگذارنبوده و در این راه رشادت های بسیاری به خرج دادند.

ناصری؛ایستادگی و پایداری در مسیر حق و مقابله با توطئه‌های روزافزون دشمنان اسلام و قرآن را راه حل پیروزی در جنگ با استکبار دانست و گفت: اجر ایستادگی و مجاهدت مردم در تحمل سختی‌ها نزد خداوند رحمان محفوظ بوده و سنت الهی پیروزی حق بر شر و بدی است.

 

امام‌جمعه بخش بهمن :

آرامش نسبی جامعه درگرو معرفی سوءاستفاده کنندگان ارزهای دولتی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا علیزاده امام‌جمعه بخش بهمن ضمن بیان اهمیت و ضرورت واقعه غدیر خم اظهار کرد : غدیر منحصر به زمان گذشته نیست بلکه در همه اعصار باید باشد.

با تأکید بر اینکه ولایت ستیزی کار همیشگی دشمنان اسلام، از زمان امیرالمؤمنین (ع) بوده است تا امروز که می‌خواهند ستون خیمه انقلاب را زمین بزنند، گفت : غدیر یعنی اینکه کسی جلوتر و عقب‌تر از خط ولایت حرکت نکنند و هر کس در هر جایگاهی قرار دارد، خود را به ولایت برساند.

آرامش نسبی جامعه درگرو معرفی سوءاستفاده کنندگان از ارزهای دولتی
به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور و هیئت دولت اشاره کرد و افزود : مسئولین باید تلاش جهادی داشته باشند و به‌جای جلسات طولانی و بدون نتیجه، شب و روز چندین برابر توانشان کار کنند و به‌جای حرف و شعار، عمل کنند.

دولت باید با نظارت و چشمان باز مدیریت اقتصادی داشته باشد. عدم نظارت بر قاچاق و استفاده ارزهای دولتی میلیاردی درجاهای دیگر به‌جای واردات کالا، مسافرت‌های تفریحی خارج از کشور ... باعث آشفتگی بازار ارز و سکه شده است.  

با اشاره به اینکه آرامش نسبی جامعه درگرو معرفی و مجازات سوءاستفاده کنندگان ارزهای دولتی است، گفت : محور فعالیت‌ها و تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی است. اما کو گوش شنوا.

اتحاد؛ به معنای اختلاف‌نظر نداشتن و انتقاد نکردن نیست
در ارتباط با اروپا و دل بستن مذاکره و گره زدن مسائل کشور به آنها برای رفع مشکلات اقتصادی باید هوشیار باشیم که جریان مذاکره با آمریکا و برجام تکرار نشود، زیرا به اروپایی‌ها هم نمی‌توان امید داشت.

امروز اتحاد و انسجام از هرزمانی لازم‌تر است، اتحاد به معنای اختلاف‌نظر نداشتن و انتقاد نکردن نیست. اما این اختلاف‌نظرها نباید به‌جایی برسد که مردم را نگران و ناامید کند.

به کوری چشم دشمنان جلسه سؤال از رئیس‌جمهور با آرامش خاتمه یافت
به جلسه طرح سؤال مجلس از رئیس‌جمهور اشاره و تصریح کرد : یکی از پیام‌های این پدیده کم‌نظیر تعامل مجلس با دولت در تاریخ ایران، این بود که برخلاف انتظار برخی عناصر سیاسی و رسانه‌های دشمن، جلسه در کمال آرامش برگزار شد.

دیگر اینکه کار مجلس نظارت بر عملکرد مسئولان و تأمین منافع مردم است، لذا در این شرایط حساس دولت باید کابینه خود را اساسی تغییر دهد و وزرای پرتوان و انقلابی جایگزین کند. منافذ و روزنه‌های فساد را ببندد و با مفسدین به جدیت برخورد کند.

همه مک‌کین‌های آمریکایی آرزوی سرنگونی ایران را به گور خواهند برد
با اشاره به مرگ سناتور بدطینت آمریکایی جان مک‌کین، که حمایت از فتنه گران 88، مخالفت با برجام، پشتیبانی از منافقین و دشمنی مادام‌العمر با ایران را در کارنامه سیاه خود داشت، گفت : به فضل خدا دیگر مکان‌های آمریکایی هم ‌آرزوی سرنگونی جمهوری اسلامی را به گور خواهند برد.

مسئولان همچون مردم سختی مشکلات اقتصادی و گرانی را تحمل کنند
ضمن گرامیداشت روز مباهله، ادامه داد : پیامبر اعظم (ص) در سختى‏ها و شداید خود و خانواده‏اش را به خطر مى‏انداخت، حال اگر مسئولان کشور مانند مردم سختى‏هاى اقتصادى، مشکلات تحریم، گرانى و بى‏کارى فرزندان را تحمل کردند، بدانند مردم از رفتن راه حق خسته نمی‌شوند هرچند که این راه سختى‏هاى فراوان داشته باشد.

اعتیاد، لاابالی‌گری اخلاقی و جنسی علت افزایش طلاق
در پایان گفت : متأسفانه هرسال رکورد جدیدی در افزایش میزان طلاق و فروپاشی خانواده‌ها در آمار کشورمان ثبت می‌شود. اعتیاد، لاابالی‌گری اخلاقی و جنسی و اختلافات فرهنگی از علل طلاق است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

 

امام جمعه موقت میبد:

دولت باید با توجه به رهنمودهای رهبری به اقتصاد مقاومتی رجوع کند

حجت‌الاسلام علیرضا حسنی با اشاره به‌ جنایات روز افزون اعتلاف سعودی علیه مردم مظلوم  و کودکان بی گناه یمن بیان داشت: متاسفانه در برابر این جنایت ها صدایی از مجامع بین المللی و سازمانهای مدافع حقوق بشر شنیده نمی شود و این لکه ننگی برای آنهاست.

وی با بیان اینکه جواب‌های کلیشه‌ای رئیس جمهور در مجلس نه نمایندگان و نه افکار عمومی را قانع نکرد، اظهار داشت: متاسفانه علی‌رغم تذکرات جدی مقام معظم رهبری گرانی اجناس، رکود بازار، عدم اشتغال جوانان و اوضاع بهم ریخته اقتصادی همچنان ادامه دارد. 

حجت الاسلام حسنی با اشاره به اینکه ملت ایران از قوه قضاییه در برابر برخورد قاطع و بدون ملاحظه با مفسدین اقتصادی حمایت می کند، ابراز داشت: رییس جمهور برای حل مشکلات اقتصادی و گره گشایی از آن باید در مساله اقتصاد روش و منش خود را عوض کند و در این راه با دعوت از اقتصاد دانان دلسوز و ترمیم کابینه اقدامات لازم را صورت دهد.

خطیب موقت جمعه میبد با تاکید براین موضوع که رییس جمهور نباید همه هزینه‌ها را بر مجلس تحمیل کند، اذعان داشت: دولت باید با توجه به رهنمودهای رهبری به اقتصاد مقاومتی رجوع کند و به داشته های داخلی تکیه کند و دل به مذاکرات با اروپا خوش نکند چرا که رهبری در دیدار اخیر با هئیت دولت فرمودند ما به هیچ وجه و در هیچ سطحی با دولتمردان امریکا مذاکره نمی‌کنیم.

حجت الاسلام حسنی در پایان به معضل عروس کشانی در سطح شهر میبد و ایجاد سر و صدای زیاد و مزاحمت برای مردم اشاره کرد و گفت: آزار دادن و اذیت کردن مردم حرام است و لذا خانواده‌ها این مسائل را رعایت کنند و شورای تامین و نیروی انتظامی نیز برنامه‌ریزی کنند که این مسایل از سطح شهر جمع شود.

انتهای پیام/ح

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید، گفت: تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است، اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکیدکرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟